השוק

שיעבדו מהבית: זום מפטרת יותר מ-1,000 עובדים

ענקית שיחות הווידאו שכיכבה בתקופת הסגרים דועכת, וכתוצאה מכך הכריז המנכ"ל על גל קיצוצים ענקי במסגרתו תיפרד החברה מ-15% מעובדיה. הוא הבטיח שגם השכר שלו יקוצץ באופן דרמטי - אבל "שכח" פרט אחד קטן שהופך את הקיצוץ הזה ללא רלוונטי
יאיר מור | 
אריק יואן מנכ"ל זום (צילום זום)
חברת שיחות הווידאו זום הודיעה הערב (שלישי) על אחד מגלי הפיטורים הגדולים בהייטק העולמי בשנה האחרונה. המייסד והמנכ"ל שלה, אריק יואן, פרסם בכלי התקשורת הפנימיים של החברה, ולאחר מכן בבלוג שלה, הודעה לפי החברה תיפרד מ-1,300 עובדים - אמנם מספר לא מאוד גבוה יחסית למספרי המפוטרים בחברות טכנולוגיה אחרות בחודשים האחרונים, אך מדובר בלא פחות מ-15% מכלל עובדי זום, נתון ששם אותה באחד המקומות הגבוהים ביותר בשיעור המפוטרים.
"עבדנו ללא ליאות והפכנו את זום לטובה יותר עבור הלקוחות והמשתמשים שלנו - אך ביצענו גם טעויות", כתב יואן; "לא עצרנו לנתח את הצוותים שלנו לעומק או להעריך האם הגידול שלנו היה בר-קיימא, לעבר היעדים האדירים, למשך הזמן שהיינו צריכים". הוא הדגיש כי לא רק העובדים 'יסבלו', אלא גם הוא עצמו - "כמנכ"ל ומייסד זום, אני אחראי לטעויות הללו, והפעולות שאנו נוקטים היום - ואני רוצה להראות אחריות לא רק במלים אלא גם במעשים", הוא הוסיף וציין כי המשכורת שלו לשנה הנוכחית תקוצץ ב-98%, והוא יוותר על הבונוס שלו לשנה הזו. עם זאת, כמובן שהוא "שכח" את רכיבי תגמולי המניות המהווים את רוב משכורתו של מנכ"ל חברה בסדר גודל כזה.
 
הפיטורים מגיעים לאחר שנתיים של ירידות משמעותית ככל שהעולם יצא ממשבר הקורונה, חזר לעבודה במשרדים ופגישות פנים אל פנים ונטש את תוכנות שיחות הווידאו - או לפחות את אלו שאינן חלק מכלי העבודה ה"רגילים" בארגונים (בניגוד, נניח, למיקרוסופט טימס או סיסקו וובקס, שמשתלבים עם מערכות כמו אופיס ומרכזיות ארגוניות). ב-2021 איבדה החברה מערכה 43%, וב-2022 עוד 64%, וצנחה משיא של 159 מיליארד דולרבאוקטובר 2020 ל19.8 מיליארד בלבד - הנתון הנמוך ביותר שרשמה מאז ינואר 2021, עוד כשהסגרים היו רק בסין ואיטליה. מתחילת השנה עלתה המניה ב-21%, והיום, בעקבות ההודעה, היא זינקה בשיעור של 6%-8%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה