השוק

זום בועטת את הנשיא החוצה "בלי סיבה"

ענקית שיחות הווידאו, שהמריאה בזמן הקורונה אך בשנתיים האחרונות מתקשה לשמור על רלוונטיות, הדיחה את הנשיא הטרי שמינתה לפני בקושי שמונה חודשים, לאחר שהדו"חות הגרועים שלה כבר גזרו עליו לסיים את השנה בלי בונוסים
יאיר מור | 
זום (צילום unsplash)
חברת התקשורת זום הודיעה על פיטוריו המיידיים של הנשיא, גרג טומב, בקושי שמונה חודשים לאחר שמונה לתפקיד, במהלך שמלמד בעיקר על פאניקה חסרת תקדים במי שהקורונה היתה שעתה היפה, וכעת, לאחר שהעולם חזר לשגרה, היא סובלת מאובדן עשתונות של ממש.
לפי מסמך שהוגש לנציבות האמריקאית לניירות ערך ובורסות (SEC) ביום שלישי, טומב מפוטר תוך 48 שעות – כלומר החל מיום חמישי. סיבת הפיטורים: "בלי סיבה", כך לפי הגדרת החברה עצמה. נראה שיותר סמלי מזה לא יכול להיות.
 
כאמור, טומב הגיע לזום בסך הכל לפני שמונה חודשים, ביוני 2022, לאחר שעבד תקופה קצרה יחסית בגוגל וניהל את חטיבות התוכנות הארגוניות שלה, ולפני כן עבד עשרות שנים בענקית התוכנה הארגונית הגרמנית SAP. בעת מינויו לתפקיד נמסר כי הוא יהיה אחראי לבנות עבור החברה אסטרטגיה שתהפוך אותה למתחרה של שתי מעסיקותיו הקודמות בתחום תוכנות העבודה, ולא רק פתרון לשיחות וידאו.
במסמך צוין כי טומב יקבל "חבילת פיצויים לפי הסדרי ההעסקה שלו, שכבר הוגשו (לנציבות), התקפה למקרה של סיום העסקה ללא סיבה". בעת הצטרפותו נחשף כי יקבל שכר בסיס של 400,000 דולר לשנה, אופציות בסך 45 מיליון דולר ל-4 שנים ובונוסים אם החברה תשיג יעד צמיחה שנתי של 8% - יעד שלא הושג, שכן לפי הדו"ח שהוצג בשבוע שעבר, הכנסותיה צמחו רק ב-7% ב-12 החודשים שהסתיימו ב-31 בינואר, ומוגדרים בספרים שלה כשנת הכספים 2023. זוהי עלייה מעליבה ממש, לעומת 55% בשנה שקדמה לה, וזינוק של מאוד אחוזים בשנתיים שלפני כן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה