השוק

בזן בחציון חזק: הרווח הסתכם בכ-263 מיליון דולר, תחלק דיבידנד עצום

קבוצת בזן פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה ולחציון הראשון לשנת 2023 מהם עולה כי הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-263 מיליון דולר בחציון הראשון של השנה
מערכת ice | 
משה קפלינסקי (צילום ויקיפדיה)

בזן פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולחציון הראשון של השנה, מהם עולה כי רווחה של החברה הסתכם ב-263 מיליון דולר בחציון הראשון של השנה. ניצול מתקני זיקוק הגלם עמדה ברבעון השני על 84%, בעיקר על רקע שיקולי אופטימיזציה וטיפול מתוכנן של אחד ממתקני הזיקוק שהסתיים. בזן ביצעה עסקאות לגידור מרווח הזיקוק לשנת 2024 בהיקף של 10% מהזיקוק ובמרווח ממוצע של 10 דולר לחבית.


מגזר הפולימרים רשם EBITDA שלילי של 4 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. בתקופת הדוח חלה ירידה במחירי הפולימרים על רקע ירידה ניכרת בביקוש, זאת בשל האטה בקצה הצמיחה לאור העלאת הריבית בעולם עקב הלחצים האינפלציוניים, לצד עודף היצע כתוצאה מהפעלת מתקני יצור חדשים בארה"ב ואסיה. למרות זאת התחזיות עדיין צופות התאוששות ועלייה במרווחי הפולימרים בטווח הבינוני.
 


משה קפלינסקי יו"ר קבוצת בזן: "החברה מסכמת את החציון הראשון של השנה עם EBITDA מנוטרל מאוחד של 397 מיליון דולר ורווח נקי בגובה 263 מיליון דולר. הכרזנו על חלוקת דיבידנד ביניים של 50 מיליון דולר. בזן המשיכה ליישם את מדיניות הפחתת החוב והפחיתה אותו ל-1.25 מיליארד דולר ומציגה מינוף פיננסי של 0.9 וחוב פיננסי נטו של 741 מיליון דולר. החברה ממשיכה את תכנית הרכישה העצמית בהתאם לתוכנית שאושרה על ידי דירקטוריון החברה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה