אוכל

מי עומד מאחורי שוקולד דובאי שכבש את העולם? "עשרות מיליונים בחודש"

הגרסה המקורית של הקינוח הכילה קרם פיסטוק, קדאיף וטחינה. חנות הדיוטי-פרי בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי, דיווחה כי יותר מ-1.2 מיליון חפיסות נמכרו בחודש, שהניבו מכירות של 22 מיליון דולר
מערכת ice | 
פיסטוק ושוקולד דובאי (צילום shutterstock)
הרעיון ל"שוקולד דובאי" הועלה לראשונה בשנת 2021 על ידי מייסדת ומנכ"לית "פיקס דזרט שוקולוטייר" שרה חמודה. בגרסה המקורית, חטיפי השוקולד היו ממולאים בתערובת של קרם פיסטוק, קדאיף (בצק פילו מגורר) וטחינה.
"כל מה שידעתי זה שרציתי ליצור בר שוקולד שהוא בעצם קינוח עטוף בשוקולד, אבל נראה ומרגיש כמו בר שוקולד רגיל", אמרה חמודה ל-CNBC. בדצמבר 2023, התוצאה של חמודה, הפכה לסערה ברשתות החברתיות. 
"במקום לקבל הזמנה אחת בכל שבוע, התחלנו לקבל 10, 15 הזמנות", אמרה. "זה היה מרגש, אבל זה היה גם כאילו, אתה יודע, אלוהים, כאילו, איך זה קורה". המוצר המקורי, זמין רק בדובאי. כמו כן, חנות הדיוטי-פרי בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי, דיווחה כי יותר מ-1.2 מיליון חפיסות נמכרו באפריל, שהניבו מכירות של 22 מיליון דולר.
עם זאת, איחוד האמירויות הערביות אינם חלק מהאמנה הבינלאומית לסימנים מסחריים שהיו יכולים להגן על השם "שוקולד דובאי", ולכן, כל חברה יכולה לעשות חיקוי של הקינוח הפופולרי.
ההצלחה המסחררת של ההמצאה של חמודה, הובילה את ענקיות המזון העולמיות לבצע שינויים בתפריט. לדוגמה, שייק-שאק השיקה באפריל מילקשייק במהדורה מוגבלת עם טעמי שוקולד-פיסטוק. בסטארבקס למשל קידמו רעיון של לקוח למשקה בהשראת שוקולד דובאי, שלאחר מכן דיווחו שהגדיל את המכירות. בנוסף, גם דאנקין דונאטס השיקו קינוח בהשראת קינוח השוקולד האהוב.
"מוקדם מדי לעקוב אחר שילובי הטעמים של 'שוקולד דובאי' בתפריטי מסעדות", מוסרים בחברת שירותי הייעוץ "טכנומיק", אך לבינתיים, שילובי טעמי השוקולד-פיסטוק בתפריטי המסעדות עלו ב-22.3% בין הרבעון הרביעי של 2023 לתקופה המקבילה ב-2024.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה