בעולם

מושלת ניו יורק מאיימת: "אירועי אנטישמיות יגררו פעולות אכיפה"

על רקע עליית מקרי האלימות כלפי יהודים בארה"ב וההתעלמות המוחלטת של אנשי האקדמיה, מושלת ניו יורק מעבירה מסר מאיים לנשיאי האוניברסיטאות במדינה כי אירועי אנטישמיות בקמפוסים מהווים הפרה בוטה של חוקי זכויות האדם, והיא לא תשלול לפעול כנגדן באופן אגרסיבי
מערכת ice | 
קת'י הוקול מושלת ניו יורק (צילום ויקיפדיה/ KC Kratt)
בשבוע שעבר נערך שימוע לנשיאי האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בארה"ב ביחס להתנהלותם בנוגע לאירועי אנטישמיות בקמפוסים. כעת מתברר כי מושלת ניו יורק, קתי הוקול, הזהירה את כלל המכללות והאוניברסיטאות במדינה כי אירועי אנטישמיות בקמפוסים שלהם מהווים הפרה של חוקי זכויות האדם ויגררו "פעולות אכיפה אגרסיביות".
הוקול פרסמה מכתב לנשיאי המכללות והאוניברסיטאות ברחבי המדינה ובו טענה כי מסרים הקוראים לרצח עם הם ניגוד מוחלט לחוקי זכויות האדם בארה"ב משנת 1964. המושלת יצרה קשר עם נשיא איגוד אוניברסיטאות ניו יורק, ג'ון קינג, בכדי לחדד את ההבנה שהקריאות לרצח עם שנשמעות בכל אחד מ-62 הקמפוסים שלו הן הפרות בוטות של קוד ההתנהגות. עוד היא טענה כי קינג אישר שהאוניברסיטאות בניו יורק לא סובלות מאנטישמיות או מכל גלויי שנאה זה או אחר, כנ"ל לגבי בתי הספר בעיר.
 
"אני מבטיחה לך שאם מוסד אקדמי כלשהוא במדינת ניו יורק ייפר את הכללים שהובהרו, אפעיל את מחלקת זכויות האדם של המדינה כדי לנקוט בפעולות אכיפה אגרסיביות", איימה המושלת. היא הסבירה כי אם בתי הספר והאוניברסיטאות לא יעמדו בחוקים הברורים שהוצבו להם, הם עלולים להפסיק לקבל תקציבים מהמדינה.
כזכור, לאחרונה נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל, התפטרה בעקבות לחץ שהופעל עליה לאחר שסירבה לגנות באופן חד משמעי קריאות לרצח של יהודים. "זה תלוי בהקשר", כך ענתה בהקשר לסוגייה זו. אמנם מגיל התפטרה, אך נראה כי היא הנשיאה היחידה שהסכימה לקחת אחריות בנושא, בעוד שאר האוניברסיטאות לא ממהרות לגנות אירועי אלימות כלפי יהודים ואף תומכות בכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה