רכב

המהלך הבא של טורקיה נחשף: אלו המפעלים החדשים שצפויים לקום

לפי בלומברג, שר התעשייה והטכנולוגיה הטורקי אמר כי הממשל מעוניין להשלים את השיחות עם יצרניות הרכב BYD וצ'רי במסגרתן יגיעו להסכמה על הקמת מפעלים במדינה. על פי נתוני ארגון יצרני הרכב העולמי, בשנת 2023 שווי הייצוא של רכבים וחלקי חילוף מטורקיה עמד על 35.7 מיליארד דולר
מערכת ice | 
טורקיה (צילום freepik)
יצרנית הרכב BYD וצ'רי נמצאות בדיונים מתקדמים עם טורקיה להקמת מפעלי יצור במדינה, על פי דיווחים שפורסמו לאחרונה. שר התעשייה והטכנולוגיה הטורקי צוטט בבלומברג ואמר כי הממשל מעוניין להשלים את השיחות בהקדם, ואמר כי חלה התקדמות משמעותית בתקופה האחרונה.
עוד הוסיף השר כי גם יצרנית הרכב הסינית גרייט וול ו-SAIC מעוניינת להקים מפעלים במדינה. לפי נתונים רשמיים של ארגון יצרני הרכב העולמי, בשנת 2023 עמד שווי היצוא של רכבים וחלקי חילוף מטורקיה על 35.7 מיליארד דולר.
בחודש שעבר חברת המכוניות החשמליות הרחיבה את מערך הרכבים שלה והשיקה שלושה דגמים חדשים. מדובר בדגמים “Super", רכב שטח, “Leopard 8”, גם הוא רכב שטח וה-“Super 9”, רכב ספורט פרימיום.
נזכיר כי טורקיה לא מייצאת רכבים לישראל, ולאחרונה אף הודיעה על ניתוק קשרי המסחר עם ישראל ברקע אירועי מלחמת חרבות ברזל. הדבר הוביל לבהלה גדולה בשוק הישראלי בשל העובדה כי טורקיה נחשבת ליצואנית מרכזית בתומי הבניין, הפירות והירקות ועוד. שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הודיע על צעד משמעותי בתגובה, במסגרתו תבוצע העלאת מכסים על הייבוא מטורקיה לגובה של 100% מכס. עם זאת, ההחלטה תתתקבל לאחר שתובא לאישור הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה