בעולם

התנגשות אינטרסים: כך האיום החות'י פוגע בסין

על פי הערכות מומחים, מי שעתידה להיפגע מהאיום החות'י, היא הרפובליקה העממית של סין. המדינה שולחת יותר מטריליון דולר מידי שנה דרך הים האדום ורוב הסחר שלה עם אירופה עובר תעלת סואץ. כעת, בשל האיום, הספינות יאריכו את דרכן בים והדבר צפוי להוביל לעליית מחירים חדה שאותה סין תצטרך לספוג 

מערכת ice | 
ספינת הטילים של צה"ל בים סוף (צילום דובר צה"ל)
האיום החות'י מטלטל את שרשראות האספקה העולמיות: בסוף השבוע הודיעו חברות ספנות סיניות כי 9 אוניות עם סחורות שעתידות להגיע לישראל ישנו את מסלולן המקורי  בים האדום ויאריכו את המסלולים בכ-1900 ק"מ. הדבר יאריך את זמן האספקה בכשלושה שבועות. 
הקשיים בולטים בענף האופנה בעיקר אבל גם בענפים אחרים כבר מרגישים את ההשפעות. בכיר בענף ייבוא מוצרי החשמל מעריך שהעיכובים יהיו משמעותיים, ויגרמו למחסור במוצרים מסוימים.
הארכת זמן אספקה משמע עליית מחירים. צים כבר דיווחה כי המהלך ייקר את מחירי שינוע המכולות בין 100-400 דולר למכולה.  ארה"ב הודיעה כי תקים קואליציה רב לאומית למאבק באיום החות'י, אך למרות האינטרסים הכלכליים הרבים שלהם בים האדום, סין לא צפויה לקחת חלק במאבק בשלב זה.
 
קאריס וויטי, מומחית לסין, מנכ"לית ומייסדת קבוצת SIGNAL, אומרת כי למרות שלסין אינטרסים כלכליים רבים בתחום ההובלה הימית, ובים האדום בפרט. בכל הנוגע למזרח התיכון, סין תימנע מלסבך עצמה בסכסוכים המורכבים של האזור. זה נכון במיוחד כשמדובר בעניינים שאינם מאיימים על סוגיות ליבה של הביטחון הלאומי הסיני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה