בריאות

פאניקה במשרד הבריאות: החשש אומת - הפוליו מתפרץ בישראל

משרד הבריאות שיגר הודעת אזהרה חריגה וחריפה מפני הידבקות בנגיף שגורם למחלת שיתוק הילדים: "הדרך היחידה לנצח - למנוע הידבקות והתפשטות". קריאות להורים לילדים עד גיל 17 לחסנם בהקדם
מערכת ice |  4
חיסונים (צילום Magma Images)
משרד הבריאות שיגר היום (שני) הודעה שמזהירה כי לראשונה מזה עשור ישנה התפרצות של נגיף הפוליו בארץ. בהודעה, שמצטרפת לדיווחים בשבועות האחרונים המספרים על חשש להדבקה בווירוס, אושר כי לראשונה מזה 35 שנה תועד מקרה קליני של שיתוק ילדים כתוצאה מההדבקה.
 
בנוסף, הזהירו במשרד הבריאות כי ישנן עדויות לכך שהנגיף נמצא באיזורים שונים של הארץ. "הדרך היחידה לנצח את הפוליו, בדיוק כפי שניצחנו בעבר, היא למנוע הידבקות והתפשטות - ואת זה עושים באמצעות חיסון", נמסר עוד. "רק ילד שמחוסן באופן מלא - מוגן ומגן על הסביבה".
 
במשרד הנחו את ההורים לילדים שנולדו בין השנים 2005 ל-2013 לסיים ולחסן אותם נגד הנגיף. לשאלות נוספות נפתח מוקד ציבורי בטלפון *5400.
כזכור, לפני כחודש במסגרת הניטור השוטף של מערכות הביוב שמבצע משרד הבריאות, התגלה הפוליו ממקור תרכיבי במערכות הביוב המנקזות את אזור ירושלים. לאורך השנים היו ממצאים דומים, אך זמניים, שנבעו מהפרשה של הנגיף בצואה על ידי אלו שחוסנו.
אמש שלחה קופת חולים כללית מאות אלפי הודעות אס.אמ.אס פרטניות להורים לילדים עד גיל 17, המזמינות לתאם תור ולהגיע להשלמת חיסוני פוליו, על רקע ההתפשטות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה בגלל היציאה מסאגת הבידודים... (ל"ת)
    שרהל'ה 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    משרד הבריאות מפחידים את כולנו
    רינת 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומפגרים אלה שמאמינים להם
    סגור
  • 1.
    שוב החרדים ומתנגדי החיסונים דופקים את כולם (ל"ת)
    אחד 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • למה אתה מאשים את החרדים? רובם מתחתנים כנדרש. (ל"ת)
    רון 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור