חדשות

לקראת סבב של לחימה הקבינט אישר תקיפות באוויר בעזה

חיל האוויר תוקף בצפון הרצועה. בין ההרוגים מפקד שטח בזרוע הצבאית של החמאס שממשיך בירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. מתווכים בינלאומיים מנסים להביא לרגיעה
מערכת ice |  1
צבע אדום עזה (צילום יונתן זינדל עטיה מוחמד פלאש 90)
מטח רקטות נורה אחר הצהריים (שני) לעבר ירושלים ויישובי הדרום. זאת לאחר העמדת האולטימטום שהציב חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. כוחות הביטחון נערכים לאפשרות של ירי אל עבר גוש דן הלילה. 
מדובר צה"ל נמסר כי זוהו בסך הכל שבעה שיגורים מרצועת עזה לאזור ירושלים ובית שמש כשאחד מהם יורט על ידי כיפת ברזל. המשטרה הורתה על פיזור הצעדה בירושלים אך היא המשיכה בסופו של דבר כהרגלה. קודם לכן אף נורה טיל נ"ט לעבר רכב ישראלי באזור עוטף עזה ממנו אזרח נפצע באורח קל ופונה לבית החולים. האזעקה בירושלים תפסה את מליאת הכנסת בעת הדיון המיוחד ליום ציון הניצחון על גרמניה הנאצית ומליאת הכנסת נאלצה להתפנות גם היא לאזור מוגן.
בעקבות הירי, הקבינט אישר תקיפה נרחבת בעזה וצה"ל החל בתקיפות אוויריות בצפון הרצועה ובתגבור הכוחות באוגדת עזה לקראת פעולה משמעותית יותר בהמשך. כמו כן, צה"ל פרסם מידע על חסימות של צירים באזור העוטף. גם תנועת הרכבות בדרום בין אשקלון לבאר שבע הושבתה עד להודעה חדשה. בצה״ל אומרים כי יש להישמע להנחיות שיימסרו ולהימנע מלהיכנס לצירים ואזורים אסורים. 
דובר צה"ל מסר כי "עד עכשיו סיכלנו חוליה של שלושה פעילי חמאס. נמשיך לחזק את ההגנה, כולל מערך ההגנה האווירית. יש לנו אור ירוק לעשות את זה לאורך כל רצועת עזה. כל מנעד התוכניות על הפרק. לירי יש כתובת אחת: חמאס. ההרתעה נשמרת באופן חלקי. זה ייארך ימים".
פיקוד העורף הודיע כי מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה, לכיש, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב ודרום השפלה.
על פי הדיווחים הפלסטינים דובר הזרוע הצבאית של החמאס מסר: "גדודי עז א דין אל קסאם שיגרו מטח טילים לעבר ירושלים בתגובה על הפשעים והתקיפה של שייח ג'ראח ומסגד אל אקצא. זהו מסר לאויב שעליו להבין אותנו היטב". משרד הבריאות הפלסטיני פרסם כי עד כה נהרגו 9 פלסטינים מהתקיפות האוויריות.
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי מסרה: "אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי האלימות בישראל. יש לנו דאגות בנושא, ראינו היום הסלמה. בשיחה עם מקבילו הישראלי, היועץ לביטחון לאומי גינה גירוש מוסלמים מבתיהם וכן אנו מגנים שיגור רקטות מעזה. הנשיא עוקב מקרוב".
ההסלמה הנוכחית מגיעה בצל המצב הפוליטי הסבוך בישראל. חבר הכנסת מיקי זוהר אמר הערב לחדשות 13: "אויבנו מבינים שהולכת לקום ממשלת שמאל ולכן מרימים ראש". קודם לכן ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט האשים את נתניהו בהבערת השטח "שליחיו של נתניהו חיממו את האווירה בירושלים״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תודה לך ביבי, ראש ממשלה חזק מהימין
    אריק 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל עליך. תתבייש.
    סגור