חדשות

צפו: ברביבאי: "חיילים לא התגייסו בשביל לשרת ברחובות"

יושבת הראש הזמנית של ועדת החוץ והביטחון סיכמה את הדיון בוועדה ויצאה נגד העוצר הצבאי ברחובות לוד. ברביבאי: "לא הייתי רוצה לראות חיילים בריכוזי אוכלוסיה מכוונים נשק כלפי אזרחים או מסתובבים בלי נשק"
אביחי דלאל |  2
אורנה ברביבאי (צילום דוברות הכנסת)
אחרי שאתמול (רביעי) ח"כ ד"ר שלמה קרעי ביקש כינוס דחוף של ועדת החוץ והביטחון, היום (חמישי) התכנס הדיון של הוועדה ובסיכומו יושבת הראש הזמנית של הוועדה, ח"כ האלופה במיל' אורנה ברביבאי יצאה באמירות נגד העוצר הצבאי בלוד ובכללי בערי ישראל.
אורנה ברביבאי אמרה: "האנרכיה ברחובות התאפשרה משום שההערכות המקדימה לא נעשתה כהלכה. אחרת איך אפשר להסביר אירועי לינץ' במדינת ישראל 2021 אם אכן הכל נעשה על פי הפקודות והנהלים. זה לא יכול להיות".
עוד הוסיפה: "הציבור בישראל לא מוכן לקבל את האירועים שאנחנו חווים בימים האחרונים. הגענו למצב של אנרכיה על ידי קיצונים שמתנהלים באופן שפוגע בתחושת הביטחון ובחוסן הלאומי שלנו כחברה. מצב זה דורש שינוי מיידי. אני סבורה שלא נכון במדינה דמוקרטית להפעיל חיילים ברחובות, לא לשם כך הם התגייסו לצה"ל. לא הייתי רוצה לראות חיילים בריכוזי אוכלוסיה מכוונים נשק כלפי אזרחים או מסתובבים בלי נשק ולא יכולים לממש את האחריות שלהם כי הם לא הוכשרו לכך וזאת לא משימתם".
בהמשך אמרה: "יש מי שיש לו תחביב לחבוט בגורמים המבצעים בשטח. כרגע, הכי חשוב שנעסוק במענה המיידי. הייתי אתמול בלוד וראיתי את השוטרים – הם אמרו לי שאין להם את מלוא הכלים להתמודדות עם המשימה. השוטרים לא צריכים להרגיש שאין להם יכולת לממש את תפקידם. כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, וכל חברי הכנסת בוועדה - כולנו שותפים לקריאה שצריך לתת את הגיבוי לכוחות הפועלים כדי להשיב את הסדר על כנו. דווקא בעיצומו של מבצע 'שומר החומות' בו ישראל מתמודדת עם אויב מבחוץ, חובתנו למצוא את הדרך להרגעת הרוחות כדי להתמודד ביחד מול כל אתגר".
צפו בדבריה של ברביבאי: 
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם אני לא רציתי לראות חיילים מגרשים יהודים מביתם ! (ל"ת)
    הגירוש בליבנו 05/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    רואים שהיא עם לפיד. לדבבר הרבה בלי לאמר כלום.
    אריאל 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לאפשר ליהודים להרצח, כי חוק בינלאומי וסדר חשובים יותר. לשמוע ולא להאמין. לא יאמן שאנשים בחרו באנשים כאלה.
    סגור