חדשות

ארגון העיתונאים ליועמ"ש: "עצור את ההסתה לפני שיישפך דם"

בעקבות ההסלמה באיומים על עיתונאים ותקיפתם בעת האחרון ארגון העיתונאים והמכון הישראלי לדמוקרטיה שיגרו פנייה בהולה למנדלבליט ולפייסבוק ישראל בדרישה לנקוט בכל הצעדים על מנת לעצור את ההסתה נגד אנשי תקשורת 
מערכת ice | 
וואלה וארגון העיתונאים בישראל (צילום אייס)
ארגון העיתונאים והמכון הישראלי לדמוקרטיה פנו הבוקר (חמישי) לפייסבוק וליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת לעצור את ההסתה כנגד עיתונאים בפייסבוק ובוואטספ.
במכתב ששלחו מנהלת תחום חופש העיתונות בארגון העיתונאים, ענת סרגוסטי וראש התכנית לדמוקרטיה במכון הישראלי לדמוקרטיה ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, למנהלת המדיניות של פייסבוק ישראל ג'ורדנה קטלר נכתב: "בימים האחרונים התקצר באופן משמעותי המרחק בין מילים למעשים, ובין אמירות ביקורתיות החוסות בצל חופש הביטוי שאנו בשגרה מנסים להגן עליהן ככל יכולתנו, לבין איומים מוחשיים והסתה לאלימות".
סרגוסטי ושוורץ אלטשולר הציעו צעדי מנע בהם לנטר את הגורמים המסיתים, להסיר תכנים, לחסום משתמשים ולסגור קבוצות שיש בהן הסתה קונקרטית לאלימות נגד עיתונאים ודרשו כי יוקם במהרה מוקד חירום שיפעל ויתן מענה 24 שעות ביממה לבקשות הסרה וסגירת קבוצות. במוקד יוכלו לראות כל סרטון, פוסט או ראיונות של פוליטיקאים ומובילי דעה שקושרים בין עיתונאים לבין ארגוני טרור ואויבים של מדינת ישראל.
"איומים מילוליים הפכו למעשים ועיתונאים מצאו עצמם מותקפים פיסית על ידי קבוצות של פורעים אלימים שככל הנראה אמצו את הנרטיב השקרי והמסית שקיים ברשתות" הוסיפו בארגון. "אנחנו רואות קשר ישיר בין סרטונים, ראיונות של פוליטיקאים בכירים ומובילי דעה הקושרים בין עיתונאים לארגוני טרור או אויבים אחרים של מדינת ישראל, לבין תקיפות פיסיות נגד עיתונאים. זו שרשרת אחת של סיבה ותוצאה.  יש לצפות שפייסבוק תהיה מודעת להתפתחויות האלה ותנקוט את הצעדים הנדרשים כדי לסייע למנוע אותן."
מאז פתיחת מבצע שומר החומות כמות התקיפות והאיומים כלפי עיתונאים מכלל אמצעי התקשורת הלכו והתגברו. בסוף השבוע שעבר הוחלט בחדשות 12 להצמיד מאבטחים למספר עיתונאים מהמערכת. אתמול בערב (רביעי) דיברה רינה מצליח על האיומים ברצח שהיא מקבלת ואילו בתחילת השבוע נעצרו והובאו להארכת מעצר תוקפי צוות כאן 11 בשכונת התקווה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה