נבחרת אייס

הלקח החשוב שהציבור הישראלי יכול ללמוד מסרט של דיסני

ברגע שיעבור החוק לצנזור הרשתות החברתיות, הכלי המרכזי לחופש הביטוי של האזרח הישראלי יילקח ממנו, והמדרון הוא חלקלק ביותר לעבר משטר טוטליטרי. בשנת 2021 אין באמת לאזרח חופש ביטוי אם נלקחה ממנו הזכות להתבטא ברשתות החברתיות

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו |  45
דיסני (צילום pexels)
כאשר הייתי ילד אהבתי לצפות בסרט של דיסני Bug's Life. בסרט ישנה עלילה של עולם בו המוני נמלים משועבדות ועובדות בפרך בשביל קבוצה קטנה של חגבים רשעים. מבחינת הנמלים זהו הסדר הטבעי של העולם, והן לא מכירות משהו אחר. בסוף הסרט, גיבור הסרט (שהוא נמלה), אומר את האמת הפשוטה לחגב (שהוא הנבל של הסרט) - אנחנו רבים ואתם מעטים, אנחנו לא צריכים לציית לכם. כל הנמלים שומעות זאת, ופתאום נופל להן האסימון, ובתוך רגע הן מגרשות את החגבים ויוצאות לחופשי.
תאמינו או לא, אבל הציבור בישראל יכול ללמוד משהו מסרט של דיסני. הימין בארץ הוא כמו הנמלים בסרט. הוא הרוב המוחלט של הציבור היהודי. השמאל, שהוא מיעוט בארץ הוא כמו החגבים. הוא שולט במדינה רק בזכות ההפנמה של הימין שכך זה סדר הדברים הטבעי. 

מתוך הסרט של דיסני Bug's Life. צילום מסך
במשך עשרות שנים כלי התקשורת בישראל יצרו משוואה של ימין = אלימות, בורות, ברבריות, גסות וטיפשות, ושמאל = נאורות, חוכמה, מתינות, סובלנות ואהבה. הימין הפנים את המסר הזה, ולכן בתת המודע שלו, לא הפריע לו שהמיעוט השמאלני שולט בבתי המשפט, האקדמיה, התקשורת, המשטרה, פרקליטות והאומנות, הרי שמאל = השכלה, מתינות ונאורות.

רק לאחרונה, בפרעות בלפור, נחשפנו בפעם המי יודע כמה לפרצופו האמיתי של השמאל. מיצגי שנאה והסתה בדמות גליוטינות וחבלי תלייה, קללות ואיומים במגפונים, ומציגים מתנפחים של איברי המין. מנהיגי השמאל כיום הם ברובם בורים, אלימים וגסים.
מנהיג מחנה הימין, המחנה של ה-"ברברים", "הבורים" ו-"הטיפשים" (ע״פ השמאל), הוא בנימין נתניהו, בוגר סיירת מטכ״ל, אח שכול, בוגר תואר שני בכלכלה באוניברסיטאית MIT  באמריקה (אחת הטובות בעולם), דובר אנגלית שוטפת, ואדם שקורא ספר אחד חדש לפחות בשבוע. אדם שראיתי במו עיני איך הוא נשאר עד השעות הקטנות של הלילה בזמן תחילת מגפת הקורונה, קורא מאמרים מדעיים עדכניים של מכוני רפואה בעולם על המגיפה.
 
לעומת זאת, מנהיג מחנה השמאל ה-"נאור והמשכיל" כיום, הוא יאיר לפיד,  בוגר עיתון ״במחנה״ בשירותו בצה״ל,  אדם אשר לא רק שאין לו תואר אקדמי, אין לו אפילו תעודת בגרות. אדם שהידע שלו באנגלית מסתכם ב: we love Israel!
אדם שחוקק חוק חדש (יחד עם ליברמן) אשר יפטור אותו ואת שר האוצר מהחובה להיות נוכחים בדיוני הקורונה (דיונים אותם קיים נתניהו כראש ממשלה כל יום וכל לילה, לפעמים עד 7 בבוקר).
 
השמאל שימר את שליטתו במדינה, על אף היותו מיעוט, באמצעות שליטתו המוחלטת בתקשורת הישראלית.
"סדר הדברים הטבעי" הזה, בו מיעוט שמאלני שולט ברוב ימני, החל להתערער עם הופעת הרשתות החברתיות. פתאום ה-"נמלים" יכלו לדבר זו עם זו ולתהות מדוע המיעוט של ה-"חגבים" שולט בהן.
 
זאת הסיבה שהשמאל ניסה שוב ושוב לחוקק בשנים האחרונות חוקים אשר יצנזרו את הרשתות החברתיות. המזל היה שעליית הרשתות החברתיות התרחשה בעיקרה לאחר 2009, כלומר בעשור בו נתניהו כיהן כראש הממשלה. נתניהו דאג לגדוע פעם אחר פעם את החקיקה המסוכנת הזו באיבה.
כעת שנתניהו באופוזיציה, נפרץ הסכר בפעם הראשונה, ואין מי שיעצור את החקיקה המסוכנת הזו. השבוע אישרה וועידת השרים לחקיקה פה אחד את החוק לצנזור הרשתות החברתיות של גדעון סער.
אומר זאת באופן הכי ברור - ברגע שהחוק לצנזור הרשתות החברתיות יעבור, ישראל תחדל להיות דמוקרטיה לכל דבר ועניין. אין אף דמוקרטיה בעולם בה קיים חוק דומה לצנזור הרשתות החברתיות. המדינות היחידות בעולם בהן קיים חוק דומה לחוק של גדעון סער הן איראן, טורקיה, סין ורוסיה. ברגע שיעבור החוק, והכלי המרכזי לחופש הביטוי של האזרח הישראלי יילקח ממנו, המדרון הוא חלקלק ביותר לעבר משטר טוטליטרי.
 
בשנת 2021 אין באמת לאזרח חופש ביטוי אם נלקחה ממנו הזכות להתבטא ברשתות החברתיות. אין לאזרח הקטן דרך אחרת לחשוף עוולות של המשטרה, בתי המשפט, הממשלה או הפרקליטות כנגדו, מלבד ברשתות החברתיות. ברגע שהכלי הזה יילקח מידי האזרחים, בפועל יילקח מהם חופש הביטוי וחופש ההפגנה, שהן אבני היסוד בדמוקרטיה.
אל תתנו לשופרות הממשלה לבלבל אתכם - החוקים הקיימים בישראל להגנת קטינים, חוקי הדיבה ולשון הרע, חוקים נגד אלימות וגזענות והחוקים נגד טרור הם מאוד מקיפים ונותנים מענה  לסכנות ברשתות החברתיות.
החוק החדש אותו מחוקק גדעון סער, ייתן לשופטים את היכולת להוריד פוסטים, ואף לחסום אנשים כליל - על סמך דברים שהם אינם עבירה על החוק, ואשר חוסים לחלוטין תחת חופש הביטוי!

שר המשפטים גדעון סער. צילום: תומר נויברג פלאש 90
רוב השופטים בישראל הם אנשי שמאל, ואף שמאל רדיקאלי. זאת מכיוון שהשיטה למינוי שופטים בישראל היא שהשופטים הקיימים משכפלים את עצמם וממנים את המחליפים שלהם. בכל שאר הדמוקרטיות בעולם הציבור הוא זה שממנה את השופטים.
לכן כל חברי הכנסת של השמאל והערבים כל כך רגועים לגבי החוק של סער. הם יודעים שהוא לא יחול עליהם, אלא רק על הימין. הם יודעים שכל הסתה, שקרים וביזוי מצד אנשי שמאל ברשתות החברתיות, יזכו להגנה תחת "חופש הביטוי" אצל השופטים, וכל מחאה או ביקורת מנומסת ומנומקת של הימין, תוסר מהרשת באצטלה של "סכנה  לסדר הציבורי", או "הסתה". הגיע הזמן, שה-"נמלים" יתאחדו נגד חוק צנזור הרשתות החברתיות, ויגידו ל-"חגבים" המעטים ששולטים בנו - עד כאן!
תגובות לכתבה(45):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    קהל הימין גדול כי זו מפחגה לא גזענית
    אור 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קהל האוהדים של יאיר לפיד מלא גזנעות והתנשאות ולכן הקהל שלו לעולם לא יוכל לגדול מאד . לעומת הליכוד בו יש קהל מגוון שלא מתנשא על האחרים לכן תמיד יוכל לצבור יותר מנדטים
    סגור
  • 39.
    כשהימין יחזור צריך להשריש את זה בלימודים (ל"ת)
    כפיר 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    כתוב טוב, יש בזה הרבה אמת
    אילה 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אהבתי, תמיד אתה כותב בחכמה ובצורה מעמיקה וזה עוול שהציבור ברובו לא באמת מכיר אותך
    סגור
  • 37.
    פילוסוף דה לה שמטא.
    סתם אחת 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כל מה שאתה רוצה זה שנחזור להיות הנמלים הבלעדיות של המשפחה החגבית שלך
    סגור
  • 36.
    ילד הקקה והנזלת
    יאיר הבואש 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 4
    היית שקרן פתולוגי וכלומניק שמפליץ מהפה, וככה תהיה תמיד, אתה עלוב נפש לא ראוי להתייחסות
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    כמה שנכון
    ריימונד 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמה שנכון.
    סגור
  • 34.
    הילד רואה דיסני, אבל הוא החגב העצל ולא הנמלה העובדת.
    גיא 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הימין, הליכוד, זה אמסלם, קרעי זוהר ורגב. לא כדאי להכנס לכמה שנות לימוד. וגם לא להשכלה של הילד " העובד". הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה זו המשפחה של הילד. אמר פעם תועמלן ימין ידוע, ככל שהשקר גדול יותר כך הוא נקלט יותר.
    סגור
  • 33.
    They will be back!
    בולשביקייייהו 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר אתא תתותח! סליחה! טעות שלי.... אתה תתחת עמוק
    סגור
  • 32.
    בוא נבחן את זה דרך החיים שלך, יאיר
    פחים 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם ללכת ל"יאפניות" זה לא בריונות אז ימין זה לא בריון. אם לקלל ברשתות החברתיות זה לא אלים, אז ימין זה לא אלים. אתה והמשפחה שלך לא רלוונטים. הפרעות לכאורה בבלפור היו מצד השוטרים שהרביצו לנו (ותודה ליסמנקים על המכות, זה רק הביא עוד יותר אנשים להפגנות שהתקשורת לא סיקרה אבל הפצנו בין חברים וגרמנו לככ הרבה ליכודניקים לא להצביע ביבי). כן, אהבה זה ערך. ולימין של הביביסטים אין ערכים. מספיק להכנס למוסך או לשוק ולראות את הברברים ואז לשאול אותם אם ביבי מלך. הייתי אומר לך משהו כמו טול קורה מבין עיניך אבל שנינו יודעים איך אתה באמת חושב. אתה גם עארס לא שונה. שמח לראות אתכם מחוץ לקואליציה.
    סגור
  • 31.
    אכן סכנה לשלום הציבור. האקדח יורה מימין ופוגע בשמאל (ל"ת)
    בעז 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    אמת ויציב
    Moti 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מאמין שאני מסכים כמעט לכל מלה של הבן של. אבל חזל כבר אמרו : קבל את האמת ממי שאמרה.
    סגור
  • 29.
    קרעי המלך
    קרעי הקוף מלךהליכוד 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יהיר ילד קקה כמוה ביבי השקרן הנוכל
    סגור
  • 28.
    ביזיון.תורידו בכלל את האפשרות לכתוב תגובות אם אתם
    אורח 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מפרסמים רק 4 תגובות,כשברור שיש מאות אם לא אלפי תגובות לזבל הזה.
    סגור
  • 27.
    טור ילדותי של תינוק בכיין (ל"ת)
    אחלה 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 26.
    כעוד עדות ומוסיף:
    עוד סתם אזרח((((כ.וא 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ((חובת מצפוני)) כעוד עדות ומוסיף: אם יאיר היה פחדן או רשע?: כבר מזמן היה מוסיף לי 'דיסלייק': הלא כן? כעוד רבות ורבים טובות וטובים, כלמה חינם להערים ולריב? ((בהבחנתי הבסיסית כנראה לא טיפש)) (789238).
    סגור
  • 25.
    של נעליך מעל רגלך
    אבבא 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאני משווה אדם שמואשם בשוחד,מירמה ועוד כמה דברים,שכל עיתותיו זה כסף וכבוד,שמנאץ ומגדף הוא ובנו הכלומניק את כל כל מי שבצדק מתנגד לו,שמגדל ביריונים גסי רוח כאמסלם,קרעי ודיסטל-אטובריאן,ומשווה זאת למישהו,שאגב-האינטליגנציה האישית שלו והידע הכללי שלו שווים דוקטורט ולא-בי.איי. אם.איי,והיושרה שלו,אין בכלל להשוות לחוסר היושרה של הביב,אז אנא-תפסיק לקשקש את שקריך.
    סגור
  • 24.
    כמה שנאה יש לך בלב יאיר. זה הפך אצלך ממד למחלת נפש
    ביובי 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פוליטיקה היא מעל הכל, ריקוד. לא מלחמה עקובה מדם. הלוואי ותדע לאהוב. אבל זה כבר מאוחד מידי. יאללה לך לתשפשף.
    סגור
  • 23.
    מסית, פלגן, זורע שינאת אחים=יאיר נתניהו
    667 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר יעשה בכל כדי שאבאלא ישאר מחוץ לכלא, כולל הכנה של ההמון הימני הניבער לעלות על הקפיטול. מקווה בכל ליבי שיומך יגיע ותישפט על ההסתה הפרועה שלך.
    סגור
  • 22.
    למה כל יום חייבים לראות אותו ואו לשמוע אותו ? מי הוא?
    דוד 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוגה דעות בטלן ללא השכלה דיי לא לראות לא לשמוע לא לתת לו במה
    סגור
  • 21.
    בדיחה
    ציפי 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר, אני מחכה ליום שבו תכתוב משהו חיובי.... אגב, אבא כבר קנה לך אוטו ושרותי הבטחה, "נסיך"?
    סגור
  • 20.
    מה אתה מציע לעשות?? (ל"ת)
    רני 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    התנגדות גם בשמאל
    עמי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבים בשמאל מתנגדים לחוק הרע הזה, ראה מאמר המערכת של הארץ.
    סגור
  • 18.
    הימין נמצא בקואליציה.
    ינונה מגל 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום אין ימין ושמאל. יש ביביסטים ואנטי ביבי. יחשיך נתניאהו משתמש במלה ״ימין״ כדי להטעות. המלה הנכונה היא ״ביביסטים״.
    סגור
  • 17.
    מעולה ! (ל"ת)
    שם 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    נסיון לסתום את פיהם של האזרחים.
    מזל 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק בכל מילה.ניתן להחליפם בבחירות.אך מה הצעדים האופרטיביים להחליפם עכשיו?
    סגור
  • 15.
    נסיך
    י-ם 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בן של מלך. יותר ימין מאבא. תמשיך לשמור על אבא ואמא.
    סגור
  • 14.
    יאיר, אתה ילד מוכשר וחריף
    ק 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככ הרבה רפש ובוץ אתם סופגים, מנסים בכל דרך להשחיר את דמותכם, אביך לוחם צדק ואמת היחד שיש בו איתנות ללחום בריקבון הזה. מייצרים ידיעות פייק על ג׳קוזי שלא קיים, הפיקציה של הגריסה, ולראות איך ערוץ מיינסטרים משדר את הגיבובי שקרים הללו מבלי לבדוק עובדות. הרכבת יצאה מהתחנה… האמת ברורה לכל מי שעינו בראשו ולא בוחר להיות מהונדס תודעה
    סגור
  • 13.
    מאמר מכונן
    יפה מאוד 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המהפך של בגין התפוצץ עלינו. אנחנו לקחנו שלטון. הם לקחו את שאר המדינה
    סגור
  • 12.
    אולי ורק אולי,
    עוד סתם אזרח((כ.ואח. 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי ורק אולי, היה קל לי אחרת, או שרק ישיבה/צפייה ובשקט. לא מצאתי לכאן או לכאן להתקיף, שנותר לי רק בעיקר על עצמי ואומר: עוד סתם אזרח כ.ואח.: עזוב שטויות אכול יותר פירות, כמבחינתי הגם שאם ישמע לכם ולכן אנוכי , מוסיף ואומר: רק ימין או רק שמאל זה מעשית: קטוע יד: חס ושלום כרחוק כולא שכזאת לאחל. בברכה. (789238).
    סגור
  • 11.
    מיעוט, אך עם כוח רב.
    אתי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מצער.
    סגור
  • 10.
    ילד מתיש
    יניב שבתאי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה חארטות בילד אחד
    סגור
  • 9.
    אתה רוצה מלחמת אחים?
    דרור 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שאבא שלך אמר, שילטון מחליפים בקלפי. ובע"ה נחליף את הממשלה הרעה הזאת.
    סגור
  • 8.
    תגיד, למה אתם לא מחזירים את המתנות למדינה?
    יובל 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה היועצת המשפטית צריכה לרדוף אחריכם כדי שתחזירו? ולמה פתאום שיניתם גרסה ומטענה שכל המתנות הוחזרו, עברתם לטעון שחלק אבד, חלק נשבר וחלק אחר לא ניתן למצוא? האם אתה מבין שזה שאתם משנים גרסטות לא מוסיף לאמינותכם, שגם ככה לא התחילה ממקום גבוה?
    סגור
  • 7.
    יאיר, מאיפה יש לך יותר ממיליון ש"ח בחשבונות הבנק?
    ארנון בר 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלובס פורסם כי "בחשבון עו"ש אחד מונחים למעלה מ-100 אלף שקל; בחשבון עו"ש נוסף באותו סניף עוד למעלה מחצי מיליון שקל; בחשבון שלישי כ-80 אלף שקל; ובפיקדונותיו באותו סניף כ-350 אלף שקל". יאיר, מאיפה הכסף? הרי היסטוריית התעסוקה שלך ידועה. האם סכום העתק הזה הושג בדרכים כשרות? אם כן, כיצד? אתה חייב לפרט אם אינך רוצה להסתובב עם עננת חשד. בנוסף, טענת במסגרת התביעה של אבי אלקלעי כי 250 אלף השקלים, בתוספת 30 אלף שקל ההוצאות, הם "סכום אדיר לכל הדעות אשר אינו בידי ואין באפשרותי להשיגו". לאור מה שפורסם, האם שיקרת לבית המשפט? האם אתה יודע מה דינו של מי שנותן עדות שקר? האם אתה סבור שעניין זה יגיע לחקירת משטרה ובסופו של דבר, לפיתחו של היועמ"ש? אשמח לשמוע תגובה מפורטת וכנה לדברים הללו במקום המגילות המשמימות שאתה מפרסם כאן מדי שבוע ושאינן מעניינות איש.
    סגור
  • 6.
    פעם בליכוד היו אנשים ראויים ומרשימים כמו דן מרידור,
    ציון ירושלים 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוריאל לין, יצחק שמיר, דן תיכון ועוד. היום יש שם בעיקר אספסוף של נבלים עלובים (כולל זה עם התואר השני)
    סגור
  • 5.
    החגב זה אבא שלך והנמלים זה כולנו או פחות
    אוגח 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר מ - 50% מאיתנו,שהעיפו את האבא שלך מהשליטה עלינו. לך תלמד נהיגה,האוטו והנהג אינם.
    סגור
  • 4.
    יאיר
    אלי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    15 9
    לא למדת מאומה. לפעמים שליטה על הפה חשבוה יותר מסתימת פיות. לפעמים מילים מיותרות מזיקים לאבו יאיריותר ממועילות. דעת קהל לפעמים נשמעת בשקט. יותר מידי ברברנות לא הופכת אדם חכם או צודק. ואולי ההפך. תלמד מהמתנחלים לא מדברים .עושים.
    סגור
  • דוגמא מצויינת
    אלי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השליטים של המדינה בפועל הם הפרליטות ,בתי המשפט , והעיתונות השמולאנית ברובה . בנימין נתניהו
    סגור
  • 3.
    הימין לא ידע לשלוט
    אושרת 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    13 14
    מקווה שהימין ילמד מהשמאל איך שולטים הכיע הזמן שנפסיק להיות מתפרסים ומתנצלים עם אגדי נחיתות, זה הזמן להשיב נגד העוולה והרוע שהשמאל משליט, העם חייב לצאת ולהחזיר את הצדק והשיווין למדינה.
    סגור
  • 2.
    דמעות תנין
    קול 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    22 12
    א. הממשלה כיום יותר ימין משמאל. ב. שמו תמונה כאילו ילד טוב ירושלים אבל אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק. ג. לאבא שלו יש עיתון שלו, ערוץ 13 וכמובן ערוץ 14 אז איך סותמים פיות? לשאר העם יש רק ערוץ 11 וערוץ 12
    סגור
  • 1.
    יאיר
    מוטי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    23 10
    אפס קטן פרסיט עם פה מזוהם
    סגור
  • לא להאמין כמה נמוך אתם יורדים בהערות שלכם (ל"ת)
    אתי 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ביזיון
    YACOV 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגובה שלך רק מראה כמה הוא צודק!
    סגור
  • כמאשר את שלי התגובות
    עוד סתם אזרח 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מדובר במסחר של 'לייק' או 'דיסלייק'. כרק וקטן נוסף ועדות: חשתי טוב שבעיקר בעשייה, עשייה וריכוז, (פשוט כדאי לנסות). כמאשר את שלי התגובות. (789238).
    סגור
  • מוטי שלום רב
    עוד סתם אזרח 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוטי שלום רב העולם לא מושלם, יאיר: גם לי יש לבדוק לשפר, עם זאת ניראה לי מוגזם, למשל: אחד מהמניעים הגנה על אביו שזה ממש לא מעיד על אפסות. משמותקף (פ2אית) חינם ובמיעוט, אין לי אחר לעשות כלהודות: ה 'דיסלייק' (לא כנגדך אלא לתגובה ומצב) וממני , כאם חושב שלא מוצדק, אני חשוף כתוכל להחזיר לי גם שם ב 'דיסלייק' (בכנות: לא עם עניין להגיב, למה פה?: צודקים הגם בשל עם הזמן משום מה פחת ותגובות). (789238).
    סגור