משפט

YNET מסתבכת בעקבות הפוסט שבו קראה רק לעובדים שיכולים לעבוד בשבת

אחרי האיום של הכנסת לשלילת תקציבים, גוף התקשורת עומד בפני צרה גם מול נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה. הנציבה הודיעה: "נוכח החשד לאפלייה לכאורה בקבלה לעבודה מחמת דת, נבקשכם להעביר התייחסות בתוך 7 ימים, מכתב זה נשלח במסגרת בירור מקדים"
מערכת ice |  6
ynet (צילום יח"צ)
הסיפור שחשפנו ב-ice אודות התלונה נגד קבוצת ידיעות אחרונות ו-YNET בפרט בעקבות הפוסט של ראש מערך הסושיאל למציאת מועמד חדש לתפקיד בתוכן, במשרה שאליה לא יוכל אדם שאינו יכול אדם שאינו עובד בשבת להתקבל לכאורה, על אף הטענות של ידיעות אחרונות, נמשך.
בת אל אזמרה אסרסה מנהלת בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שלחה מכתב ל-YNET ובו נכתב על 'חשד לכאורה בקבלה לעבודה וכן חשד לפרסום מודעה בדבר הצעת עבודה שיש בה משום אפליה מחמת דת: "נעשתה פנייה לנציבות השוויון בעניין מודעת דרושים שפורסמה מטעמם בתאריך 19.4.2021 בפייסבוק בנוגע למשרת עורכים/ות. במסגרת מודעה זו פרסמתם כי כחלק מתנאי העבודה ישנה חובה לעבוד גם בסופי שבוע וחגים, "לעבודה במשרה מלאה".
"לשון המודעה כמו גם תוכנה, מעלה חשד לכאורה לאפלייה בקבלה לעבודה מחמת דת, כמו גם חשד לפרסום מודעה בדבר הצעת עבודה שיש בה משום אפלייה לכאורה מחמת דת ומכאן פנייתי אליכם. מבלי למצות טענותינו בעניין, אציין בהקשר זה כי הוראת סעיף 2 (א) לחוק השוויון מטילה איסור ברור על מעסיקים לבל יפלו בין דורשי עבודה בקבלתם לעבודה, בין היתר מחמתם דתם. בהלימה לכך, סעיף 8 (א) אוסר על מעסיק או על כל מי שהינו זקוק לעובד לפרסם מודעות בדבר הצעת עבודה שיש בהן משום אפלייה ע"פ הוראת סעיף 2".
"יודגש, כי בפסיקת בתי הדין לעבודה, נקבע מכבר כי אפלייה פסולה בעבודה מחמת השתייכות דתית משפילה היא ומתנכרת לערך של כבוד האדם המעוגן בחוק היסוד ובמיוחד שעה שהיא מביאה לחסימה מוחלטת של הגישה למקום העבודה. ההחלטה האם לקבל מועמד/ת לעבודה צריכה להתבסס על שיקולים ענייניים ומקצועיים ועל רקע התאמתו לתפקיד מבחינה מקצועית. אין לחסום את הדרך בפני מועמדים פוטנציאליים שעשויים להתאים לתפקיד ולהפלותם על רקע דתם מקום בו מדובר בטעם שאינו רלוונטי כלל לדרישות התפקיד ואינו מתחייב מאופיו ומהותו".
לסיום כתבה: "נוכח החשד לאפלייה לכאורה בקבלה לעבודה מחמת דת, כמו גם החשד לפרסום מודעה בדבר הצעת עבודה שיש בה משום אפלייה לכאורה, אשר מקימה על פני הדברים מודעה שפורסמה מטעמכם, נבקשכם להעביר התייחסות לאמור לעיל בתוך 7 ימים ממועד קבלת מכתב זה. נבהיר כי מכתב זה נשלח במסגרת בירור מקדים. ככל שבמסגרת הבירור יוחלט על נקיטה בהליכים משפטיים, ההכרעה הסופית בנושא הבירור לגופו תהיה מסורה בידי בית המשפט או בית הדין המוסמך".
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך את תגובתה המהירה של הנציבות. לא ייתכן שבמדינת ישראל מדינת היהודים ימנעו מאנשים את האפשרות להביא לחם הבייתה רק בגלל שהם בוחרים לשמור שבת. אנחנו נמשיך לפעול ולעקוב אחרי כל גוף שיפלה וימנע מאנשים עבודה על רקע דת או כל סיבה גזענית ומפלה אחרת".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כמה רבניות ערים בידיוק יש? משגיחות כשרות?
    ארז 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגיוני בסך הכל, שהמגזר שהכי מפלא וגזען יתלונן שמפלים אותו, בכיינים סידרתיים
    סגור
  • 4.
    רק לרשויות מקומיות מותר לשאול בטפסי מיון אם עשית צבא (ל"ת)
    חחח 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    דת = מחלת נפש
    אברהם 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דת = מחלת נפש
    סגור
  • די לשנאה זה יביא עוד צרות (ל"ת)
    די 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    די, תניחו. (ל"ת)
    אני 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    אז אסור לדרוש בתפקיד שדורש עבודה בכל יום גם כשזה נדרש?
    גל 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אז מה אמורים לעשות? וברור שזה קשקוש, יש מקומות עבודה שבמוצהר מפלים, גם אם לטובה, כמו ארגונים שרוצים גיוון אוכלוסיות, אז זו גם אפליה. לא מעט טפסי מועמדות שואלים על המין והגזע, כמו גם על נכויות.
    סגור