חדשות

האם YNET עברו על חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה? התשובה שלהם אומרת הכל

תלונה נגד האתר בעקבות פרסום מודעת דרושים מצד שי ספיר ראש מערך הסושיאל הביאה לתלונה נגד כלי התקשורת: "אינו חוקי בעליל", בקבוצת ידיעות אחרונות מסרו ל-Ice: "המשרה המדוברת איננה מפלה איש, גם אם היא/הוא שומר שבת"

כפיר אדר |  2
ynet (צילום יח"צ)
האם אתר YNET עבר על חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה וחוק שעות עבודה ומנוחה? לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה הוגשה תלונה נגד האתר. ראש מערך הסושיאל של האתר פרסם הודעה לפיה הוא מחפש עורכים/ות מעולים/ות למחלקת הסושיאל של ynet וידיעות אחרונות, לעבודה במשרה מלאה (כולל זמינות לתורנויות בסופ"שים ובחגים). אבל האם אסור היה לו לעשות זאת?
עוד כתב: "יש לכם ניסיון בעיתונות, בחדשות או במגזין? ניסיון והבנה בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובטיקטוק? אתם יודעים לספר סיפור, מתנסחים מעולה בכתב, סקרנים, חרוצים, יצירתיים ומלאי מוטיבציה לנהל את הרשתות הכי שוות במדינה? יש לכם ניסיון בניהול? זה יתרון". אחת המגיבות אף כתבה לו: "אז דתיים מחוץ לתחום".

 במכתב התלונה מטעם שי גליק מארגון בצלמו צוין: "מרשי נחשף למודעת דרושים עבור חברת החדשות ווינט במגוון תפקידים שונים . לתדהמת מרשי במודעה מופיע במפורש כי כחלק מתנאי העבודה ישנה חובה לבוא ולעבוד גם בסופי שבוע וחגים. מדובר בדבר שאינו חוקי בעליל. חוק שיווין הזדמנויות בעבודה בסעיף 2 א' קובע: "לא יפלה מעסיק בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת מינם, נטייתם המינית, מעמדם האישי, הריון, טיפולי פוריות, טיפולי הפריה חוץ -גופית, היותם הורים, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, מקום מגוריהם, השקפתם, מפלגתם או שירותם במילואים".
עוד צוין: "בנוסף, חוק שעות עבודה ומנוחה בסעיף 9 ג' וכן ב סעיף 9 ד' קובע מפורשות :
"לא יסרב הזקוק לעובד לקבל אדם לעבודה בשל כך בלבד שהוא הודיע עם קבלתו לעבודה שאינו מסכים לעבוד בימי המנוחה השבועית, ולא ידרוש ממנו לתת התחייבות לעבוד בימי המנוחה השבועית כתנאי לקבלתו לעבודה. איסור האפליה על רקע דתי בשל אי הסכמה לעבוד בשבתות וחגים )ימי המנוחה( מפורט וברור "ברחל ביתך הקטנה". מצער ומאכזב שגוף תקשורת גדול ומרכזי בישראל בוחר הן לצפצף על החוק והן להדיר ולפגוע בציבור כה גדול. הדבר מאכזב שבעתיים, שכן כלי תקשורת ובוודאי כלי תקשורת מרכזי אמור לייצג מגוון דעות ועמדות, לא ייתכן כי חברה מרכזית בישראל תבחר להפר את החוק בראש חוצות ולפגוע באזרחים רבים".
לסיום נכתב: "הח"מ פונה אליכם בדרישה בהולה כי תפנו לחברה ותסבו את תשומת ליבה להפרת החוק ותדרשו ממנה באופן מידי לחדול מתנאי פוגעני זה ולהביע התנצלות פומבית על פרסומו. ככל שהפרת החוק תימשך חרף פנייתכם, אודה לנקיטת סנקציות משמעותיות וכן לעצירת כל הפרסומים הממשלתיים בגוף מפר חוק זה )כפי שנקבע בעבר על ידי המשנה ליועמ"ש כי ניתן למנוע פרסום ממשלתי בעיתון הפלס בשל טענות נגדו על הפרת חוק, כל שכן במקרה נשוא הפניה המהווה ללא ספק הפרת חוק בוטה. בשל חומרת הדברים וחשיבותם, אודה לטיפולכם ותשובתכם בהקדם האפשרי".
תגובת קבוצת ״ידיעות אחרונות״ ל-Ice: ״כל כלי התקשורת בישראל, לרבות קבוצת ״ידיעות אחרונות״, מפעילים את מערכות החדשות והרשתות החברתיות שלהם גם בסופי השבוע. ב״ידיעות אחרונות״ עובדים עיתונאים דתיים וחרדים - שמעולם לא הופלו או נדרשו לעבוד בשבת ובחג. גם המשרה המדוברת איננה מפלה איש וכל אדם שעונה על הדרישות המקצועיות והניסיון הרלוונטי תוכל ויוכל להתקבל אליה, גם אם היא/הוא שומר שבת״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ליגת העל
    יהודי 04/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם זה שאין אפשרות לבחור שומר שבת להיות שחקן כדורגל או מאמן
    סגור
  • 1.
    דתי בכיין. חדשות יש 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
    פינטו 04/2021/21
    הגב לתגובה זו
    14 1
    זה לא אתר דתי אלא כללי. לא טוב לך? לך לעבוד ביתד נאמן. אף אחד לא עוצר אותך.
    סגור