משפט

אמיר אוחנה ניצח את ניר חפץ: בית המשפט דחה את התביעה נגד השר לשעבר

בית המשפט דחה את התביעה של ניר חפץ נגד השר לשעבר אמיר אוחנה בעקבות הפרת צו איסור הפרסום בעניינו ופגיעה בפרטיותו. התביעה נדחתה בשל חסינותו של אוחנה, בית המשפט ביקר: "עשה שימוש לרעה בסמכותו באופן שיש בו כדי להלך אימים על חפץ"
אביחי דלאל |  2
אמיר אוחנה (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
ניצחון לשר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה, על ניר חפץ מי שהיה ראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה וראש מערך ההסברה של הליכוד. בית משפט השלום בתל אביב דחה אתמול (שלישי) את התביעה של חפץ, תביעת לשון הרע על סך חצי מיליון שקלים נגדו תוך שימוש בחסינותו כחבר כנסת. 
כזכור, בנובמבר 2019 ניר חפץ הגיש תביעה על סך חצי מיליון שקל נגד שר המשפטים דאז אמיר אוחנה. באותה התביעה חפץ טען שאוחנה הפיץ חומרים מהחקירה של חפץ שהיו תחת צו איסור פרסום ופגעו בפרטיותו, הדברים נאמרו מעל בימת הכנסת בנאום של אוחנה שלטענתו "מתח ביקורת על הפרקליטות".
השופטת  כוכבה לוי ביקרה את השר דאז שהוא ניצל את חסינותו כחבר כנסת על מנת להרתיע את ניר חפץ, בפסק הדין כתבה: "שר המשפטים בתפקידו דאז, החליט על דעת עצמו להפר צו איסור פרסום, לצורך מטרה שהוא העמיד לנגד עיניו, תוך התעלמות ולכל הפחות עצימת עיניים ביחס לצו איסור פרסום שמטרתו הייתה להגן בין היתר על ביטחון המשיב והעדה הנוספת".
עוד הוסיפה: "אוחנה הטוען לחסינות נשאל חזור ושאול על הקשר הדברים בין השאילתה לסדר היום – השתלחות בפרקליטים בכירים – והשיב לשיטתו כי לא הצדיק 'השתלחות' אלא 'ביקורת על התנהלות הפרקליטות'. אלא שביקורת על התנהלות הפרקליטות – ברור שלא הייתה הנושא בהצעה לסדר, אלא איומים על פרקליטים בכירים עד כדי כך שנאלצו להיות מלווים במאבטחים צמודים".
בסיכום פסק הדין, השופטת לוי הבהירה כי למרות שאינה מסכימה עם הטענות של אוחנה עליה לקבל את החסינות שלו כחבר כנסת: "הגם שדעתי אינה נוחה ממסקנתי, הרי שלאור הפסיקה הענפה שאינני מוצאת להרחיב ולצטט בנושא באשר אינה מובילה למסקנה שונה, והגם שאני בהחלט קשובה לטענות בא כוח המשיב על פיהן פעל המבקש ממניעים נוספים על אלה שביטא – ביקורת על הפרקליטות, הרי שמסקנתי היא שדברי המבקש עליהם מושתתת התביעה, אינם מנותקים בתכלית ממטרת או מנושא נאומו של המבקש בפני מליאת הכנסת והם חוסים תחת החסינות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא ניצחון זו חסינות. חנהלה המתחנגל איש קטן וביביסט
    ימני ולא ביביסט עלוב 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עלוב.
    סגור
  • בושה לימין, אם אתה בכלל. לדעתי אתה שמאלן הומופוב. (ל"ת)
    דובב 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור