משפט

התפתחויות חדשות במשפט נתניהו: "תיק 4000 - תיאטרון האבסורד במיטבו"

בית המשפט המחוזי אישר דחייה של שלושה שבועות ללמידת חומרי החקירה החדשים שיועברו להגנה. בין החומרים שעברו להגנה: התכתבויות נוספות של ישועה עם פוליטיקאים אחרים. נתניהו: "כתב האישום המופרך המשיך להתפורר היום בבית המשפט"
אביחי דלאל | 
הסנגורים במשפט נתניהו (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
משפט בנימין נתניהו נמשך גם  היום (רביעי) הפרקליטות תעביר בשבועיים הקרובים את פרטי החקירה שהוסתרו מההגנה. הסנגורים ביקשו את את אותו פרק הזמן כדי ללמוד את החומרים החדשים ולהכין חקירה נגדית. 
הפרקליטות תכין בשבועיים הקרובים את החומרים שלא נמסרו מלפני מספר חודשים ובצירוף הדרישה של ההגנה ללמוד את החומרים החדשים ולהיערך לחקירה נגדית: בין החומרים התכתבויות נוספות של ישועה עם פוליטיקאים אחרים. לטענת ההגנה. הפושים שעלו בחלק מכלי התקשורת שטענו ל״דרישה של פרקליטי נתניהו לדחות את המשפט עד אחרי הפגרה" היא מסגור מעוות ומטעה.
מוקדם יותר, בית המשפט המחוזי ירושלים דחה את בקשת סנגורי הנאשמים במשפט נתניהו, לדחיית המשך הדיונים במשפט בשבועיים לפחות בשל כמות חומרי החקירה החדשים שיועברו לידי צוות ההגנה. אולם בית המשפט חזר בו ונתן דחייה של של שלושה שבועות לצורך למידת החומרים. 
יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו התייחס: "כתב האישום המופרך המשיך להתפורר היום בבית המשפט. סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר עברו סעיף סעיף והוכיחו את העיוותים והסתירות באישומים המופרכים שנקראים 'היענות חריגה'. תיק 4000 - תיאטרון האבסורד במיטבו".
לאחר מכן פירט נתניהו על הדברים החדשים שעלו מהחקירה היום: "ה'דרישות לפרסום', כפי שהן מכונות, הן לא יותר מפניות דוברות שגרתיות בבקשה לתגובה, אחרי שוואלה פירסמו ידיעות מכפישות על משפחת נתניהו וכלל לא פנו לתגובה מיוזמתם, כפי שמתחייב. בניגוד לטענת הפרקליטות לגבי סעיפים רבים ש'הבקשה נענתה'- בפועל, בוואלה לא נענו לפניות שגרתיות רבות של דוברי נתניהו, ולא פרסמו את ידיעות, למרות שאותן ידיעות פורסמו בהרחבה בכלי תקשורת רבים".
נתניהו המשיך לחשוף פרטים נוספים: "למרות טענת הפרקליטות שידיעות מסויימות הועלו עקב פניית דובר- בפועל הן עלו בוואלה על פי שיקול דעתו של עורך וואלה, עוד לפני שהדובר בכלל פנה. כתב האישום מייחס 'היענות חריגה' לפרסום בוואלה לתגובות פומביות שפורסמו בעמוד הפייסבוק של הליכוד. מעבר לגיחוך המובן מאליו, תגובת הליכוד סוקרה ממילא בהרחבה בכל כלי התקשורת. אבל אין ספק שאחד משיאי האבסורד שהיו היום בבית המשפט היה, שבזמן שהפרקליטות מאשימה את נתניהו שדובריו ביקשו פרסום על הגשת הערעור בעניין מני נפתלי- גיל לימון, עוזר היועמ״ש, שכתב את הערעור מטעם המדינה תדרך כתבים כדי לקבל סיקור חיובי".
כזכור, אתמול ישועה חשף כי הוא שאל את עורכי הדין של וואלה האם ההשפעה של הסיקור היא עבירה על החוק. ישועה  סיפר שנאמר לו כי מדובר בזכותו של המוציא לאור. עו"ד בעז בן צור הוביל את החקירה הפעם וניסה להראות בין היתר כי מטרתם של האלוביצ'ים הייתה לשנות את עמדות האתר ולאזן את הסיקור בלי קשר לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. אלוביץ' עצמה טענה כי הרצון שלה היה ליצור סיקור מאוזן ולא לקטלג את האתר כשמאל בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה