משפט

חדשות 13 חוטפת תביעה: "הכפשות ושקרים"

תביעה הוגשה בבית משפט השלום בהרצליה, לאחר שבחודש אוקטובר השנה פורסמה בחדשות 13 כתבה על קבוצות רכישה, ובין היתר הוזכר בעלים של חברת נדל"ן 
מערכת ice |  9
חדשות 13 (צילום freepik, מסך חדשות 13)
מארגנת קבוצות הרכישה "מינהל מגורים ישראל" ומוטי פלד, מבעלי החברה, הגישו הבוקר (ראשון) תביעת לשון הרע על סך 300,000 שקלים נגד חדשות 13. התביעה הוגשה בבית משפט השלום בהרצליה, לאחר שבחודש אוקטובר השנה פורסמה בחדשות 13 כתבה על קבוצות רכישה בה שולבו בכפיפה אחת ארבעה גורמים בענף הנדל"ן בישראל. הגורמים שאוזכרו בדיווח הם מארגן קבוצות הרכישה אלדד פרי ז"ל שנרצח, מארגנת קבוצות הרכישה ענבל אור המואשמת בפלילים, חברת חפציבה שקרסה ומנהלה בועז יונה שהורשע בפלילים, ולצידם את מוטי פלד, מבעלי חברת "מינהל מגורים לישראל" שארגנה את קבוצת הרכישה "יונייטד שרונה" – ובכך יצרו רושם מוטעה לפיו החברה כביכול הונתה רוכשים.
בכתבה הוצגו רוכשים לצד מגרשים לבניה העומדים ריקים, לצד תיאור מעשים פליליים חמורים המיוחסים לאלדד פרי המנוח וענבל אור, דוגמת שימוש בכספי לקוחותיהם לצרכיהם האישיים, מכירה של דירות שאינן קיימות והפקדת כספים אצל נאמן בלתי ראוי. כמו כן, כאמור, הוצגה בצמידות לאחרים גם קריסת חברת חפציבה.
במקביל להצגת המקרים של פרי וענבל אור, שודר בכתבה חלק מראיון מוקלט וערוך עם מוטי פלד, שהתקיים לפני כחמש שנים, מבלי לציין זאת ותוך הוצאת הדברים מהקשרם. לא התקבלה פניה לקבל תגובה לפרסומים, כמקובל.
 
על פי התביעה, הכתבה יוצרת קישור בין מוטי פלד ומינהל מגורים בראשותו, כמי שכביכול הותירו לקוחות ללא דירות וללא כסף, וזאת בדומה לפרי ואור, אשר על פי הפרסומים בתקשורת לכאורה פעלו לכאורה בצורה תרמיתית וגרמו לפגיעה קשה בלקוחותיהם. על פי האמור בתביעה, הכתבה מהווה המשך לפרסומים חוזרים ונשנים של חדשות 13 כנגד חברת מינהל מגורים ומר פלד, בטענות מסולפות וחסרות בסיס.
בכתב התביעה טוענים חברת מינהל מגורים ומר פלד כי "לא רק שהכתבות הינן מכפישות, שקריות והן  פורסמו בחוסר תום לב, אלא הן  גם מציגות מצג שקרי בעיני הצופים כאילו התובע 2 התראיין לכתבות אלו, שהאחרונה בהן עסקה באלדד פרי ובענבל אור". על פי התביעה, הפרסומים היו "פוגעניים, שקריים ומעליבים", והיוו לשון הרע וגרמו לנזק ממשי.
 
במסגרת התביעה כלולה גם כתבה נוספת בה הועלו האשמות כוזבות וחסרות בסיס בנוגע לשינויי תכנון בפרויקט "יונייטד שרונה", אשר במסגרתה הוצגו מוטי פלד ומינהל מגורים כמי שקיבלו בנושא זה החלטות בניגוד עניינים כביכול, וזאת כאשר בפועל ההחלטות בנושא כלל לא התקבלו על ידיהם, ועובדתית לא התקיים ניגוד העניינים הנטען בכתבה.
לדברי מוטי פלד, מבעלי חברת "מינהל מגורים": "הבלגתי במשך תקופה ארוכה מול הכפשות ושקרים שנאמרו כלפיי וכלפי חברת מינהל מגורים. במקרה הזה, נחצה קו אדום שחייב את הגשת התביעה. חברת מינהל מגורים עומדת מאחורי הקמת ומסירת  אלפי יחידות דיור ולמעלה מ-130 בנייני מגורים ברחבי הארץ. החברה מקדמת שורת פרויקטים בשלבים שונים, כאשר גם ארגון קבוצת הרכישה "יונייטד שרונה" הנזכר בכתבות הושלם בהצלחה ברכישת הקרקע בשנת 2017, וכעת נמצא בשלבי בניה מתקדמים, ובסיום הבניה הפרויקט צפוי להניב לכל המצטרפים רווחים משמעותיים".
מחדשות 13 נמסר: "אין תגובה"
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מוטי פלד פושע. רמאי ושקרן כמו אמא שלו, והאחים שלו
    כנרת 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שיחקרו את כל המשפחה שחייה על חשבון אנשים תמימים שאיבדו הכל. מאיפה הכסף לוילה בגמזו? למה אמא שלו טסה כל חודשיים לחול, איך אח שלו שילם לבדואי כדי שיחטוף את הילדים שלו ויעביר אותם לירדן. כי מוטי עוזר לכל המשפחה. משפחה של פושעים
    סגור
  • 8.
    לא סומך
    מוטי פלד 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא סומך על מי שנתבע בשנים האחרונות פעם אחר פעם אחר פעם
    סגור
  • 7.
    טוב מאד , לתבוע אותם כל כל גרם של שקר והטעייה (ל"ת)
    אזרח 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    380 משפחות 8 שנים
    שרון 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכרמי גת מחכים 380 משפחות לבתים שלהם שרכשו בשנת 2014 ועד היום לא אוכלסו. משפחות נהרסות מהעול הכלכלי משכנתא ושכירות והם צוחקים כל הדרך אל הבנק.
    סגור
  • 5.
    יד מתי רשעים יעלוזו (ל"ת)
    ערוצי הרשע 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    האמת תצא לאור
    יונה 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן ירבו כמוך לינוי עושה את עבודתה נאמנה
    סגור
  • 3.
    תבדקו מה עשו ל370 משפחות בקריית האחדות כרמי גת
    רועי סעדון 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חדשות 13 אתם מוזמנים להתקשר יש 320 משפחות שעדיין מחכים לבית שלהם בקריית האחדות כרמי גת יש משפחות בחובות רצינית ובלי בית
    סגור
  • 2.
    זה ערוץ עויין לישראל עברו לערוץ 20 המאוזן
    ישראלי 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בהצלחה לכל התובעים את ערוצי השנאה לישראל
    סגור
  • 1.
    מריח רע
    שפן 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    האם מוטי פלד איש ימין ? אם כן, הכל ברור .
    סגור