משפט

גבתה מתושביה מאות אלפי שקלים שלא כדין ותשלם פיצוי

מועצת פרדס חנה כרכור גבתה מהתושבים היטלי סלילה, בית המשפט קבע כי הם זכאים לקבל את הכסף: "החיוב היה שלא כדין"
מערכת ice | 
צילום דוברות המשטרה ויקיפדיה
בית המשפט השלום בחדרה קיבל את עתירתם של תושבי שכונת נווה אשר – רחובות עמל, המעפילים וקק”ל שבפרדס חנה כרכור, לביטול היטלי סלילה שנגבו מהם על ידי המועצה המקומית.
הפרשה החלה בשנת 2014, אז בוצעו עבודות ברחובות המדוברים ובמקביל הוצאה לתושבים דרישת תשלום היטל-סלילה בגין ביצוע העבודות על סך כולל של מעל 400 אלף שקלים.
65 תושבי המועצה טענו בתביעה המקורית, שהוגשה בשנת 2017, כי מדובר בעבודות תיחזוק רחובות. עוד ציינו כי המועצה עצמה אישרה בישיבותיה כי מדובר בעבודות ריבוד ותחזוקה בלבד וטענו כי הכסף עבור העבודות צריך לצאת רק מתקציב המועצה (2 מיליון שקלים שאושרו בתב”ר 643, לדברי התביעה). אל התביעה צרפו התובעים את הסכומים אותם נאלצו לשלם, סכומים הנעים בין 7,000 ל-16 אלף שקל למשפחה. סכום התביעה הועמד על 424,095 שקלים.
 
בפסק הדין קבע השופט יעקב גולדברג: “העבודות שביצעה המועצה היו עבודות ריבוד לתחזוקת כביש. ככל שבוצעה הרחבה מסוימת כתוצאה מהעבודות בכביש, הייתה זו הרחבה שנעשתה אגב אורחא, באופן נקודתי, כתוצאה מצרכי השטח במסגרת עבודות תחזוקה וריבוד בכבישים. החלטות הנתבעת לפני ביצוע העבודות היו על ביצוע עבודות תחזוקה וריבוד בלבד ואין בהן רמז לכוונה לבצע עבודות הרחבה, שיהוו סלילת כביש שתביא לחיוב הגובלים בהיטל סלילה".
 
עוד נכתב בפסק הדין כי "כעולה מחוות דעת המומחה, ההרחבה שבוצעה בפועל הייתה, רובה ככולה הרחבה שולית, כאשר רוחבם של חלק מן הרחובות לאחר העבודות אינו מגיע למינימום המקובל בכבישים דו נתיביים וכאשר ברוב המקרים היקף ההרחבה אינו מגיע לרף  הנדרש”.
 
לסיכום קבע השופט כי “חיובם של התושבים בהיטל סלילה בשיעור 40% היה שלא כדין וכי התובעים זכאים להשבת סכומי ההיטל ששילמו”. על כן יוחזרו להם הכספים ששולמו עבור הסלילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה