משפט

הפצתם פרטים מזהים בפיגוע? זה הפיצוי הענק שתצטרכו לשלם

אושר בקריאה ראשונה: ניתן יהיה לתבוע מפיצי הודעות עם פרטים לזיהוי נפגע ששמו לא הותר לפרסום, בסכום של עד 10,000 שקלים
מערכת ice | 
וואטסאפ (צילום vecteezy)
מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור פרסום מידע לגבי נפגעים,  של חברי הכנסת יצחק פינדרוס, מוסי רז וקבוצת חברי כנסת. 7 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת הבריאות
מוצע להשית פיצוי כספי בעתי גילוי מידע, בין אמיתי ובין כוזב, והפצת פרטים מזהים של נפגעים או הרוגים בטרם ניתנה הודעה רשמית למשפחת הנפגע או ההרוג על ידי גורם מוסמך. גובה הפיצוי יעמוד על עד 10,000 שקל וזה יוכלו לתבוע בני המשפחה ששמם הופץ.
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעתות מלחמה ואירועים ביטחוניים מופצות ידיעות שונות על זהותם של נפגעים שפוגעות באדם שפרטיו הופצו ובבני משפחתו אשר, לעיתים, שומעים על המקרה בטרם נמסרה להם הודעה מסודרת על ידי הגורם המוסמך לכך. התקדמות הטכנולוגיה ואובדן היכולת של הממסד לנהל מידע או לצנזרו גורמים להתעצמות התופעה בשנים האחרונות.
הטכנולוגיה החדשה הכוללת בתוכה רשתות חברתיות ויישומונים המאפשרים פרסום בתפוצה רחבה ובמהירות, הפכה את הפצת השמועות לקלה במיוחד, המונית ומסוכנת – הן לביטחון המדינה והן לציבור בישראל. התוצאות הטרגיות של הפצת המידע במדינה יוצרות בהלה בציבור, פוגעות ביכולת של הרשויות להגיש עזרה מקצועית בזמן אמת וגורמות לעגמת נפש גדולה לקרוביהם של אותם אנשים שנפגעו או לאלה שלא נפגעו, אך שמם פורסם ברבים כקורבנות של האירוע. הרצון למנוע את התופעה הפסולה ולהרתיע את המפרסמים מלהפיץ שמועות בעניין מצריכה הסדרה בחוק."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה