משפט

פיצוי של מאות מיליונים לישראלים? תביעה נגד "אהבה בשחקים"

בזמן שהסרט החדש בכיכובו של טום קרוז שובר קופות, יורשי הכותב הישראלי שבהשראתו נכתבה העלילה תובעים את אולפן ההפקות בטענה לגניבת זכויות יוצרים. אלה דרישותיהם
מערכת ice | 
תביעה נגד "אהבה בשחקים"
היורשים הישראליים של אהוד יונאי, הסופר שהיווה השראה לסרט שובר הקופות "טופ גאן" משנת 1986 הגישו אתמול (שני) תביעה נגד אולפן ההפקות Paramount Pictures, בטענה שהפיקו והוציאו את סרט ההמשך האחרון שלו למרות שתוקף זכויות היוצרים של האולפן כבר פג, כך לפי האתר "TIME OF ISRAEL".
שובר הקופות "אהבה בשחקים" המקורי התבסס על מאמר משנת 1983 במגזין הקליפורני אותו כתב אהוד יונאי, שמת בשנה שעברה. כתבת המגזין תיארה את חוויותיהם של טייסי סילון בבית הספר לאימון קרב "טופ גאן" של הצי האמריקאי. מאוחר יותר כתב יונאי גם ספר, "אין מרווח לטעות: יצירת חיל האוויר הישראלי".
אלמנתו ובנו, שוש ואהוד יונאי, המתגוררים בישראל, טענו בתביעתם כי האולפן אינו מחזיק עוד בזכויות היוצרים על כתבת המגזין אך בכל זאת נהנה מסרט ההמשך "Top Gun: Maverick".
בני הזוג יונאי אמרו לבית המשפט בלוס אנג'לס כי האולפן "מקשיח ​​את האף" כלפי חוק זכויות היוצרים הפדרלי, כך לפי רויטרס.
 
הם דורשים פיצויים וצו מניעה נגד הפצת הסרט החדש. התביעה הוגשה בקליפורניה בשם בני הזוג  על ידי מארק טוברוף, עורך דין המתמחה במקרים של סיום זכויות יוצרים.
לפי סעיף 203 לחוק זכויות היוצרים, יוצרים יכולים לסיים את העברת זכויות היוצרים לאחר 35 שנים. למרות ש-Paramount קיבלה את הזכויות לסרט המקורי, לפי התביעה, בני הזוג יונאי טוענים שהם הודיעו לאולפן ב-2018 שהם מפסיקים את ההעברה ושזכויות היוצרים על הסיפור יחזרו אליהם ב-2020.
 

"Top Gun: Maverick" החל בהפקה ב-2018, והיה אמור לצאת בשנה שלאחר מכן. עם זאת, זה נדחה עד יוני 2020, מכיוון שנעשתה עבודה נוספת על רצפי טיסות, דיווח המגזין Variety. מגיפת הקורונה גרמה אז לעיכוב נוסף של שנתיים.
לפי התביעה, העבודה על הסרט לא הסתיימה עד מאי 2021, אז הפסקת העברת זכויות היוצרים כבר הייתה בתוקף במשך יותר משנה. "הטענות הללו אינן מוצדקות, ואנחנו נגן על עצמנו במרץ", אמר פרמאונט בהצהרה.
סרט ההמשך, בכיכובו של טום קרוז, שהיה גם במקור, יצא לאקרנים בחודש שעבר וכבר גרף יותר מ-300 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה