תיירות

בשורה לישראלים: זה הפיצוי שתקבלו מהמדינה על ביטול הטיסות

שר האוצר אביגדור ליברמן מתכונן לקדם חוק לפיצוי תיירים ישראלים שרכשו כרטיסי טיסה ונאלצו לבטל אותם, מחוץ לחוזה הביטול המקובל מול החברה, וזאת כאשר העילה לביטול היא הגבלת המדינה לנסיעה לייעדין אלה
מערכת ice |  3
טיסות (צילום pixabay)
למרות התחממות היחסים בפן החיובי, בין טורקיה לישראל, אזהרת מסע חדשה התפרסמה אתמול למתכננים נסיעה למדינה. מאז הפשרת היחסים תיירות החוץ בין ישראל לטורקיה זינקה וישראלים רבים בילו בה בשבועות האחרונים בחופשות. כעת, המטה לביטחון לאומי מורה להימנע מנסיעה לטורקיה בשל חשש מניסיון פעולת נקם איראנית נגד ישראלים.
בתוך כך, ישראלים רבים ביטלו את החופשות שתכננו מעכשיו לעכשיו מחשש לביטחונם, כך שנאלצו לשאת בנטל הכלכלי של הביטול. כעת, לפי דיווח של חדשות 12, שר האוצר אביגדור ליברמן מתכונן לקדם חקיקה לפיה תיירים ישראלים שיבטלו טיסה למדינה שהוגבלה ביטחונית בהוראת המדינה, יוכלו לקבל זיכוי מלא על הוצאות הטיסה שביטלו לפי הוראה זו.
נזכיר כי מטעם המל"ל דווח כי מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם.
בתוך כך - המטה לביטחון לאומי, לצד מערכת הביטחון, מחדדים היום את אזהרת המסע לטורקיה ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו. זאת, לאור הערכה כי בכוונת האיראנים לפגוע בישראלים בזירה. על רקע הפרסומים השונים, לאחרונה בוצעו ניסיונות פגיעה באנשי עסקים בזירה ובעובדי הקונסוליה הישראלית.
ההמלצה הרשמית לאזרחים ישראלים מצד המל"ל היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה וככלל לנהוג בצעדי זהירות מחמירים באם מחויבים להגיע למדינה: הימנעות מיצירת קשר עם זרים וגילוי חשדנות כלפי הצעות ופניות מצד גורמים בלתי מוכרים. זאת לרבות נותני שירותים מקומיים.
 
עוד מורים במל"ל על הימנעות ממסירת פרטים אישיים, פרטי נסיעה ומסירת מיקום מדויק בזמן אמת או מבעוד מועד, ומדגישים הצטיידות מראש במספרי הטלפון של שירותי החירום ביעד בו מבקרים (כוחות ביטחון ורפואה) והנציגות הישראלית.
על הישראלים השוהים בטורקיה להימנע משיתוף גורמים זרים בשירות עבר במערכת הביטחון, לרבות שירות צבאי. הימנעות מהחצנת הזהות הישראלית, בבתי מלון, אטרקציות, מסעדות ואזורים ציבוריים.
חידוד אזהרת מסע הינה מהלך חריג של המטה לביטחון לאומי וגורמים במערכת הביטחון מוסרים שמדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה התורכית. כמו כן, אותם גורמים מדגישים היום כי חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן ועל אזרחים ישראלים להיות עירניים ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.
ברקע, יוזכר כי לפני מספר ימים פורסמו ניסיונות איראניים למשיכת ישראלים לחו"ל לשם פגיעה בהם או חטיפתם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מקדם חקיקה- חחחחחח...
    משה 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יכול לקדם חקיקה בכנסת היום ???? יש לו רוב בכנסת להעביר חקיקה בימים אלו??? חחחחחח......
    סגור
  • 2.
    ליברמן כלב (ל"ת)
    קסטנר בירקנאו 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פושע בחליפה...
    רוזה 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חרף הניסיון המסוכן שנעשה בשנים האחרונות אשכרה להנדס את התודעה של דעת הקהל בישראל, ההפגנות הבוטות, בשירות ההגמוניה והכוח על חשבון המסורת והחלשים, השנאה המחויכת, ההתנשאות על היהדות אל מול החנופה אל דתות אחרות, השלטים מלאי האיבה, גניבת הדעת והכספים, חוסר הניסיון הזועק, היעדר הביטחון האישי, השטנה המעודנת, ניסיונות ההפללה חסרי התקדים, הזלזול המעליב, האיומים העקיפים, הקיצוניות במסווה של ליברליות, האידאולוגיה המכורה, המניפולציות הזולות, הזלזול באינטליגנציה של אזרחי המדינה, היעדר עמוד השדרה המנהיגותי, הפוליטיקה המכוערת, ההסלמה הביטחונית והעלמת העין מהאיבה המשתוללת בין כלל אזרחי המדינה, הקנאות העיוורת, האופורטוניזם הנמוך, מכירת העקרונות (אם היו כאלה), הספסרות בקולות ובכספי המדינה, ההסתה הסמויה במסווה של נקיטת עמדה ועוד ועוד ועוד, חרף כל זאת ושכאלה – רוב הציבור בישראל בחר בעבר ובוחר בהווה במפלגת בליכוד (המפלגה הגדולה והיציבה ביותר בהיסטוריה של המדינה EVER. ותבדקו זאת..), ובעומד בראשו, נתניהו. שוב, בליכוד ובעומד בראשו, נתניהו. זאת עובדה. ולא, לא במי מהנערים והנערות האופורטוניסטים\הפוחזים\הפושעים\
    סגור