תקשורת ומדיה

המוסד אחראי לחיסול באיראן? ארצות הברית הדליפה פרטים סודיים

בישראל הופתעו מההדלפה האמריקנית לניו יורק טיימס על חשיפת החיסול של הבכיר במשמרות המפכה באיראן. גורמים ביטחוניים אומרים כי יש חשש במערכת הביטחונית שההדלפה תגביר את הרצון של איראן לנקום בישראל 

מערכת ice |  2
סגן ראש הממשלה ושר הביטחון, בני גנץ (צילום אלכס קולומויסקי, POOL, פלאש 90)
בישראל הופתעו מההדלפה האמריקנית לניו יורק טיימס אתמול (רביעי) על חשיפת החיסול של הבכיר במשמרות המהפכה באיראן. גורמים ביטחוניים אומרים כי יש חשש במערכת הביטחונית שההדלפה תגביר את הרצון של איראן לנקום בישראל.
חשוב לציין כי מדינת ישראל וארצות הברית בעלות ברית ויש ביניהם מנגנון סדור אך דיסקרטי, שבאמצעותו ישראל מעדכנת את האמריקנים, מעשה כבשגרה, גם על פעולות מהסוג שאירע בטהרן.
 
בדיוק בשל כך, בישראל עדיין לא יודעים לומר מדוע בוצעה ההדלפה, אך קיים חשש שההדלפה תגביר את הרצון של איראן לנקמה בישראל ובישראלים בעולם. אירוע הדלפה כזה הינו חריג ביותר במערכת היחסים האינטימית בין ישראל לאמריקנים. במקביל, בסוכנות הידיעות הרשמית של איראן דווח הבוקר על "תקרית תעשייתית" במתקן צבאי סמוך לטהראן בה נהרג אדם אחד ואחר נפצע.
כידוע, בניו יורק טיימס דווח אתמול כי ישראל עדכנה את הממשל האמריקני שהיא האחראית להתנקשות בבכיר משמרות המהפכה בטהרן. על פי הדיווח, החיסול נועד לאותת לאיראן לעצור את פעולותיה של יחידה 840 בכוח קודס שמתכננת התנקשויות וחטיפות של ישראלים ברחבי העולם.  הבכיר שנהרג נחשב לדמות בכירה בכוח קודס. 
 
בישראל עדיין לא יודעים לומר מה המניעים של הממשל בוושינגטון ומדוע בוצעה ההדלפה. כמו כן, גם מתקיים שיח חשוף אל מול האמריקנים כדי להבין מה ההשלכות של חשיפת המידע.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מסתבר שלא כולם הופתעו...
    אלמוני 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשבו קצת, מה גרם לאמריקנים לפרסם מידע מן הסוג שלא פרסמו מעולם? ההנחה האישית שלי, האמריקנים נתבקשו ע"י בנט להדליף את המידע, כדי לשפר את התדמית שלו.
    סגור
  • 1.
    כי האמריקאים לא אהבו את מה שחשראל עשתה...
    אריק 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובטח לא רצו שהאירנים יחשדו בהם
    סגור