כסף וצרכנות

העוקץ הטורקי נחשף: זו ההודעה המסוכנת שאסור לפתוח

חיים אתגר, יוצר המתחזים וחשיפה בקשת 12 הזהיר את העוקבים מניסיונות עוקץ חדשים שמתבססים על טרנד הקניות בטורקיה: "העוקץ הטורקי בשיא. אל תלחצו על הלינק ואל תשיבו"
מערכת ice | 
הונאה (צילום freepik, unsplash, pixabay)
לוכד המתחזים חיים אתגר חשף הבוקר (ראשון) בעמוד האינסטגרם שלו, שיטת עוקץ חדשה שמנסה את מזלה נגד הצרכנים הישראלים הנלהבים שמבצעים רכישות אונליין מטורקיה, והזהיר מפני פתיחת ההודעה. המגיש, שחזר לאחרונה מחופשה משפחתית בטורקיה שכללה סקירת שופינג במחירי ריצפה טורקיים, חשף תוכן הודעה שקיבל, המנסה לרכב על טרנד הזמנות האונליין מטורקיה.
עוד טרם התחממות היחסים עם טורקיה, העובדה שהלירה הטורקית נמצאת בשפל כבר תקופה ארוכה, מביאה למחירי רצפה גם במותגים מוכרים במדינה כמו זארה, מנגו ועוד. העובדה הזאת מביאה ישראלים רבים להזמין אונליין מטורקיה ולהינות מהמחירים הנמוכים של הלירה הטורקית. כעת, נראה שיש מי שמנסה לעקות את הישראלים על חשבון הטרנד הזה.
אתגר פרסם בעמוד האינסטגרם שלו את "העוקץ הטורקי" שהחל להישלח לישראלים וחשף תוכן של הודעת וואטסאם שהתקבלה ובה נכתב, לפי הנוסח הבא, "hello. are you expecting any package from Turkey? If yes, Pleas provide us your address for confirmation. thank you".


 
בצירוף מקרים מעניין, אתגר חשף לפני כשבועיים בעמוד האינסטגרם שלו, שורשים חזקים של תוכנית המתחזים, שנטועים, כך מסתבר, במדינה שחידשה את קשריה עם ישראל לאחרונה. סרטון שקיבל המגיש הוותיק מהמאפרת של הערוץ ליטל שליט, מציג בקשה של אזרח טורקי אותו פגשה לאתגר.
שליט כתבה לאתגר: "טורקי, התלהב שאתה סלב מסתבר שהם מכירים אותך פה", המגיש ענה לה: "נו באמת" והמאפרת הגיבה על כך: "בחיי" ואתגר שיתף לאחר מכן את הסרטון שקיבל ממנה.
האזרח הטורקי שהופיע בסרטון ששלחה שמש אמר למצלמה: "שלום אחי, חיים אתגר, יש פה הרבה הרבה מתחזים באיסטנבול, בוא לתפוס אותם", כל זאת בעברית שנשמעת טובה למדי.
 
אגב, המגיש שהמריא עם משפחתו לחופשה בטורקיה רק לאחרונה, התלונן על מחירים מופקעים בנתב"ג: "כשלושה דולר על יוגורט? תשעה שקלים על במבה קטן? מה יהיה עם העושק של הנוסעים בנתב״ג? איך לא מתביישים לעקוץ ככה את מי שטס וחוזר?"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה