משפט

נחשף: זו האוכלוסיה שסובלת הכי הרבה מהונאות פיננסיות

במערכת הבנקאית ובאיגוד הבנקים נלחמים בתופעת נוכלי ההונאות הפיננסיות והונאות הסייבר, כאשר הממצאים מספרים כי ניסיונות ההונאה על אוכלוסיית יוצאי חבר העמים גדלה ב-200% בשנה האחרונה
מערכת ice | 
הונאה (צילום freepik, unsplash, pixabay)
בישראל נופלים מדי יום אלפי קורבנות לנוכלי הונאות פיננסיות וסייבר. מי מאיתנו לא קיבל לאחרונה שיחת טלפון או הודעה לנייד או למייל, בהן מתחזים הפונים לבנק ומנסים לגנוב את פרטינו האישיים?
במערכת הבנקאית ובאיגוד הבנקים, הנלחמים בתופעה, מפרסמים היום כי מגמת ניסיונות ההונאה צוברת תאוצה, וכי ניסיונות ההונאה על אוכלוסיית יוצאי חבר העמים (יוצאי ברית המועצות, רוסיה) גדלה ב-200% בשנה האחרונה.
איגוד הבנקים משיק היום קמפיין המשך להעלאת המודעות מפני הונאות ואיומי סייבר, בו הוא קורא לגילוי ערנות בכל הקשור לתופעות אלה, לרבות התחזות ברשת ובטלפון וגניבת פרטים, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה לאירועים אלה. הקמפיין יעלה תחת הסלוגן: ״בנק, זה לא!״, תחת משרד הפרסום אברהם.
הפעם יתמקד הקמפיין בהעלאת המודעות להונאות פיננסיות נגד ציבור הלקוחות דוברי הרוסית בפרט והאוכלוסייה המבוגרת בכלל. בבנקים ובמשטרה מזהים בחודשים האחרונים עליה משמעותית בהיקף ההונאות שמבוצעות נגד עולים חדשים. כמו כן ניכרת מגמה של שכלול אמצעי התקיפה נגד לקוחות אלה, בעיקר המבוגרים שלהם דבר שמחייב העלאת המודעות. בבנקים ובמשטרה מזהים גידול במקרי ההתחזות מצד התוקפים לנציגי בנקים ונציגי משטרה. התקופים פונים לרוב בשפה הרוסית (דבר שאינו מקבול בבנקים) ומעודדים בשיטות מתוחכמות את ציבור למשוך כספים מחשבותיהן ולהעבירם אל חשבונות בחו"ל.
מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, אומר כי מגמת ההונאה נמצאת במגמת עלייה מדאיגה: ״בתקופה האחרונה אנו עדים למקרי הונאה רבים כנגד לקוחות הבנקים. במקרים רבים הנוכלים פונים ללקוחות רבים באמצעות שיחת טלפון, ומתחזים לעובדי בנק ואף לנציגי משטרה בכדי לגנוב את פרטי ההזדהות לחשבונות הבנק או להעביר כספים לחו"ל. הבנקים מתמודדים עם ניסיונות ההונאה האלה וביחד עם המשטרה משפרים את יכולות ההגנה שלהם. אבל חובתנו היא להעצים את המודעות לניסיונות ההונאה, ובעיקר את המודעות של אוכלוסיות יותר פגיעות בניהן האזרחים הוותיקים הלקוחות דוברי השפה רוסית כדי להפחית ככל הניתן את חשיפתן לאירועים אלה, ואת הנזקים הנוצרים מהם. המערכת הבנקאית, ביחד עם הפיקוח על הבנקים והמשרד לשיוויון חברתי רואה חשיבות עליונה בהגנה על אוכלוסיות הגיל השלישי ועולים חדשים בגיל השלישי כי אלה אוכלוסיות הזקוקות להגנה יותר מכולם. לכן מטרות הקמפיין הן שתיים: גם להעצים את המודעות לנזקים וגם לתת לציבור כלים כדי להימנע מליפול למלכודות. דבר אחד בטוח ומשותף לכלל השיחות וההודעות הללו: בנק זה לא!״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה