כסף וצרכנות

בישראל מקבלים את השירות מהטובים בעולם? איגוד הבנקים מפתיע

בהמשך לדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה בעניין פריסת הכספומטים וסגירת הסניפים, אומרים באיגוד הבנקים שהנתונים שבידם מראים שהשירות שמקבל הצרכן הישראלי מן הבנקים בשני ההיבטים הללו, הוא מן הטובים בעולם.
מערכת ice |  1
בנקים (צילום Magma Images)

בתום דיון סוער שהתקיים בוועדת הכלכלה ועסק בעמלות הגבוהות בכספומטים הפרטיים ובפגיעה באזרחים ותיקים כתוצאה מסגירת סניפים הודיע יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון: "הוועדה רואה בחומרה את המצב שבו אזרחים תמימים נדרשים לשלם עמלות של מאות אחוזים ממה שהיה בעבר".

ביטון הוסיף: "באמצעות הפרטת מערכת הכספומטים באופן שיצר שליטה מוחלטת של חברות פרטיות וכספומטים פרטיים. אנחנו מבקשים מרשות התחרות לבדוק האם יש מונופול של חברה שמחזיקה 76% מהתחום. דבר שני שחמור הוא כפל עמלות, לבנק ולחברה פרטית או חברה פרטית שבבעלות עקיפה וישירה של בנק דיסקונט, שמרוויחה גם מעמלת שורה וגם מחברה בת".
 



באיגוד הבנקים טוענים שהנתונים שבידם מראים שהשירות שמקבל הצרכן הישראלי מן הבנקים בשני ההיבטים הללו, הוא מן הטובים בעולם: לפיהם מספר הכספומטים בישראל ביחס לשטח, הינו הגבוה בעולם. מספר הסניפים לאלף קילומטר הוא גדול באופן משמעותי מן הממוצע המקובל במדינות ה-OECD. שיעור סגירת הסניפים בישראל הינו נמוך מן המקובל בעולם ולמרות זאת, רק בישראל הבנקים נדרשים לאישור של המפקח על הבנקים על מנת לסגור סניף וזאת בניגוד לכל מגזר עסקי אחר.

למפקח על הבנקים בישראל סמכויות מרחיקות לכת בכל הקשור לסגירת סניפים, ולכן במרבית המקרים כדי לסגור סניף הבנקים נדרשים להציע פתרונות חלופיים על מנת שתתאפשר סגירת הסניף. חשוב לזכור, כי 85% מהפעילות הבנקאית מתנהלת היום באמצעים דיגיטליים ולכן סניפי הבנקים נשארים במרבית שעות היום ללא פעילות משמעותית.
באיגוד הבנקים אומרים כי המערכת הבנקאית רגישה ותעשה את כל המאמצים שעומדים לרשותה כדי להקל על ההתנהלות של האוכלוסייה המבוגרת מול הבנק: "המערכת הבנקאית ביחד עם הפיקוח על הבנקים והמשרד לשוויון חברתי ביצעה פעולות רבות כדי לשפר את נגישות האוכלוסייה המבוגרת לבנק", אומרים באיגוד, "ציבור הלקוחות הוותיקים של הבנקים חשובים לבנקים ולכן על הבנקים, כל אחד באמצעים העסקיים שעומדים לרשותו בנפרד והמערכת הבנקאית כולה, מוטלת האחריות להמשיך ולשפר את השירות ולדאוג להם ולעשות כל מאמץ כדי שהשירות שניתן להם לא ייפגע".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השירות מהטובים בעולם?
    רפטור 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים בחסות המדינה התנתקו מהאזרחים אך חיזקו את הקשר עם הכיייסף שלהם. תנסו להתקשר אליהם ותמתינו וד צאת נשמתכם. תנסו להגיע לבנק ותצטרכו לקחת יום חופש. * הכל בחסות המדינה!
    סגור