כסף וצרכנות

איפה הכספומט הזול בישראל? תתכוננו להתרגז מהתשובה

עמלה של 6 שקלים לפחות? הגבלת משיכה של 500 שקל בלבד? הצחקתם את כנסת ישראל שבמסדרונותיה מתחבא הכספומט החוץ בנקאי הזול בישראל, עם עמלת משיכה נמוכה ב-50% ומשיכה הגבוהה פי 4 מהכספומט הממוצע
מערכת ice |  3
כספומט (צילום freepik)
רגילים לשלם עמלת משיכה שנעה סביב 6-8 שקל? להיות מוגבלים במשיכה של 500 שקל לכל היותר? לחברי כנסת ישראל אין את הצרה הזו, כאשר על פי בדיקה של שרון קנובליך מחדשות 12 הכספומט החוץ בנקאי הזול והמשתלם בישראל נמצא, איך לא? דווקא במשכן הכנסת.
בדיון שנערך בוועדת הכלכלה בכנסת, אשר התקיים לאור תחקיר של תוכנית חיסכון בחדשות 12 על העמלות הכפולות בכספומטים והעלויות הגבוהות שנאלצים אזרחים לשלם, התברר בין היתר כי הכספומט הזול והמשתלם ביותר נמצא במרחק של מטרים מאולם הוועדה. ליד המזנון בכנסת, ניצב כספומט של כספונט שלו יש תנאים מיוחדים.
לרוב, כספומטים של אותו החברה הפזורים באלפי מוקדים ברחבי ישראל, דורשים עמלת משיכה בסכום של 8-6 שקלים לפעולה בודדת, בעוד שבכנסת העמלה עומדת רק על 3 שקלים. מגבלה של 500 שקלים? לא לחברי הכנסת, שם המגבלה בכנסת היא 2,000 שקלים, פי 4 יותר. אם אדם רגיל היה מושך את הסכום מכספומט אחר, היה צריך לשלם עמלה מרובעת שהייתה מביאה אותו לסכום שבין 24 ל-32 שקל.
מוסי כץ, מנכ"ל כספונט, שלקח חלק בוועדה על נושא עמלות הכספומטים, הפתיע: "אציין שהמכשיר בכנסת, הכנסת משתתפת בסבסודו ולכן דמי השירות הם יחסית פה נמוכים". מיכאל ביטון ממפלגת כחול לבן יו"ר הוועדה הגיב על כך: "זה חמור מאוד, זה רק מוכיח שאפשר לעשות כספומט זול יותר".
 
"נתנו לכספומטים פרטיים להקים מעל 4,000 עמדות, כך שהבנקים מסתפקים רק ב-2,000 עמדות וכך הם מרוויחים רווח נטו", הוסיף ביטון בהתייחסו לתחקיר. "המצב הזה חמור, החברה שמנהלת 67% מהעמדות צריכה להיות מוכרזת כמונופול, היא לא יכולה להחליט על גובה העמלה אם היא שולטת בשוק. ביקשתי משר האוצר להגיע לדיונים, זה חריג אבל הוא יגיע כי הנושאים האלה חשובים גם לו, דבר שני אנחנו נעשה חוקים, איפה נראה שבנקים סגרו סניפים בלי להתחשב באזרחים, נעשה חוקים שיחזירו את הסמכות לקבוע לוועדת הכלכלה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    למה צריך לאפשר בכלל לחברה פרטית להציב כספומטים
    אביב החביב 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק הזה צריך להיות של הבנקים.
    סגור
  • 2.
    שרון המלכה
    תומר 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין על שרון קנובליך היא סלב מקומי על גבול העולמי
    סגור
  • 1.
    כספונט גנבים וחברי הכנסת רשעים.הם צריכים סבסוד?
    הטבח השבדי 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחכה לתוצאות פעילותו של ח"כ ביטון,ואם יצליח יקבל ברכות.
    סגור