כסף וצרכנות

הונאה על חשבון קופת החולים: זו ההודעה המסוכנת

בשעות האחרונות נעשו ניסיונות ללכוד לקוחות חדשים תחת התחזות לקופת החולים הגדולה בישראל. אלה ההודעות שנשלחו בניסיון ליצור עסקאות אסורות
מערכת ice | 
אתר כללית קרס (צילום freepik, מסך מאתר כללית)
הונאה חדשה על חשבון שמה של קופת החולים הגדולה בישראל - כללית. גורמי הונאה רבים שמנסים לשים יד על תפוצה רחבה ככל שניתן, מנצלים בחודשים האחרונים את השימוש הנרחב באמצעים דיגיטליים מול לקוחות ומדמים הודעות בשם גופים רשמיים כדי לצוד לקוחות או מושא לעוקץ כספי. 
הפעם מדובר בהונאה על הגב של קופת חולים כללית, כשישראלים רבים קיבלו היום הודעה תחת שם מען "Clalit" שמציע במילים עמומות רכישה, ככל הנראה של קנאביס רפואי. נוסח ההודעה הוא, "שקיות רפואי ללא רישיון, חממה ב20 שקלים!" ולצידה מוסף קישור המוביל ישירות לצ'אט עסקי בווטסאפ שפועל תחת השם, "המרכז הרפואי".
הונאות על גבי הרגלי השימוש במסרונים והודעות הפכה וכבר לעניין שבשיגרה. מגישת רשת 13 סיון כהן סבן טענה בשבוע שעבר בפוסט שהעלתה: "הנוכלים חזרו לפעול בישראל וכך זה עובד:  מתקשרים אליכם כביכול מהבנק/חברת האשראי, הנציג יספר שניסו לעקוץ אתכם ואז הוא כביכול מערב את המשטרה".
 
לאחר מכן המשיכה: "השוטר הבכיר יציג לכם תעודות כדי שתאמינו אבל כל ההצגה הזאת היא בעצם עוקץ שזה לשם: ״העוקץ הרוסי״ הנוכלים פועלים מאזור אוקראינה, מולדובה, רוסיה ומחפשים בעיקר יוצאי חבר העמים אבל לא רק, היזהרו והזהירו!".
בתגובה זכתה לתגובות כמו: "הפיצו ותקשרו.. אזרחים תמימים במגזר הרוסי בדגש על מבוגרים נופלים בהונאה אחד אחרי השני כואב הלב", "וברגע שתבקשו ממנו לדבר בעברית הוא יציע לדבר באנגלית ואז ינתק(כמובן אחרי שיקבל אוסף ברכות לדרך)".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה