משפט

הארי ומייגן חוגגים: זו התביעה שניצחו בה

בתום משפט שהתנהל בין בני הזוג הארי ומייגן, הדוכסים מסאסקס, לעיתון מייל אוף סנדיי של הדיילי מייל, נרשם ניצחון לבני הזוג
מערכת ice | 
הנסיך הארי ומייגן (צילום אינסטגרם)
הצהובון הבריטי Mail on Sunday פרסם מאמר על הנסיך הארי שהכיל טענות מכפישות, קבע שופט בבריטניה ביום שישי. הארי, הדוכס מסאסקס, תבע את כלי התקשורת בתחילת בפברואר על כתבה בעיתון שטענה שהוא שיקר לגבי ההצעה לשלם עבור הגנת המשטרה בבריטניה שלו.
הצהובון ששייך לדיילי מייל שבבעלות Associated Newspapers Limited, כתב שהארי ניסה לשמור על המאבק המשפטי שלו עם משרד הפנים הבריטי על סידורי האבטחה שלו ב"סוד".
שופט ביום שישי מצא כי הסיפור גרם ל"נזק חמור למוניטין שלו ולפגיעה משמעותית, מבוכה ומצוקה, שנמשכת", על פי משלח של ITV שצוטט על ידי ה- Hollywood Reporter.
"ייתכן שאפשר 'לסובב' עובדות בצורה שאינה מטעה, אבל הטענה שהועלתה בכתבה הייתה מאוד שהמטרה הייתה להטעות את הציבור", מצוטט השופט. "זה מספק את המרכיב הדרוש כדי להפוך את המשמעויות ללשון הרע במשפט המקובל".
הארי עתר לממשלת בריטניה כדי לספק אבטחה רשמית במשך כל השנה עבורו, אשתו מגהן מרקל ושני ילדיהם הקטנים. המשפחה אותתה שהיא תשלם את החשבון עבור סידורי האבטחה, אך בכל זאת ביקשה לסדר את הפרטים באמצעות משרד הפנים.
עורכי דינו של הארי טענו כי הסיכונים הביטחוניים גדולים מכדי שהמשפחה תחזור לבריטניה. זו הפעם השנייה ב-16 החודשים האחרונים שסאסקס זוכה בתיק בבית המשפט נגד המוציא לאור של Mail on Sunday.
מייגן, הדוכסית מסאסקס, זכתה בתיק בית המשפט שלה נגד Associated Newspapers בפברואר של השנה שעברה לאחר שהמייל און סאנדיי הדפיס חלקים ממכתבה בכתב ידה ששלחה לאביה המנוכר, תומס מרקל, באוגוסט 2018.
מייגן כתבה את המכתב בן חמישה עמודים למרקל לאחר שמערכת היחסים ביניהם קרסה לקראת חתונתה הנוצצת עם הארי במאי 2018, שאביה החמיץ עקב בריאות לקויה ולאחר שהודה שהצטלם לתמונות פפראצי.
 
העיתון טען כי הדוכסית התכוונה שתוכן המכתב יהפוך לפומבי והוא היה חלק מאסטרטגיה תקשורתית, והצביע על כך שהיא הודתה בעיתונים בבית המשפט שדנה בו עם מזכירת התקשורת שלה.
הדואר, שפרסם תמציות בפברואר 2019, אמר שהוא עשה זאת כדי לאפשר למרקל להגיב להערות של חבריה האנונימיים של מייגן בראיונות למגזין פיפל.
היחסים של מייגן והארי עם עיתונות הצהובונים הבריטית קרסו לאחר שהתחתנו, כאשר התערבות תקשורתית הייתה גורם מרכזי בהחלטתם לפרוש מתפקידי המלוכה ב-2020 ולעבור לארצות הברית עם הבן התינוק ארצ'י.
בני הזוג אמרו כי יהיו להם "אפס מעורבות" עם ארבעה עיתונים, כולל ה-Daily Mail, המאשימים אותם בסיקור כוזב ופולשני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה