משפט

דרמה בבריטניה: המלכה אליזבת הדיחה את בנה מתוארי הנסיכות

מלכת אנגליה אליזבת' השניה מעוררת סערה הערב עם שלילת תארי המלוכה של בנה הנסיך אנדרו בעקבות התביעה שמתנהלת נגדו בגין חשדות לקיום יחסי מין אסורים בקטינה
מערכת ice |  1
הנסיך פיליפ והמלכה אליזבת (צילום צילום מסך אינסטגרם)
הנסיך אנדרו מבריטניה נשלל היום (חמישי) על ידי אמו המלכה אליזבת השנייה מהשתייכותו הצבאית ומחסויותיו המלכותיות. הדרמה מתרחשת בעודו ממשיך להילחם בתביעה בניו יורק המאשימה אותו בהתעללות מינית בנערה קטינה בזמן שהייתה מרותקת לעבריין המין ג'פרי אפשטיין.
אנדרו, שהיה חבר קרוב של אפשטיין, לא ישתמש יותר בתואר "הוד מלכותו" בשום תפקיד רשמי. לפי מקור מלכותי, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי תפקידיו הרשמיים של אנדרו יועברו לשאר בני משפחת המלוכה. "עם אישורה והסכמתה של המלכה, ההשתייכות הצבאית של הדוכס מיורק והחסויות המלכותיות הוחזרו למלכה", נאמר בהצהרה של ארמון בקינגהאם. "הדוכס מיורק ימשיך לא לקחת על עצמו חובות ציבוריות והוא מגן על התיק הזה כאזרח פרטי".
ההודעה הגיעה תוך שעות ספורות לאחר מכתב של יותר מ-150 ותיקי הצי המלכותי, חיל האוויר והצבא הקורא למלכה לשלול מבנה השני את כל התארים והדרגות שלו בכוחות המזוינים.
 
במכתב נכתב כי אנדרו "נפל בהרבה" מהסטנדרטים הגבוהים ביותר של הצבא של "יושר, יושר והתנהגות מכובדת. קשה שלא לראות, כאשר קצינים בכירים מתארים אותו כ'רעיל', שהוא הביא לפגיעה בשירותים שהוא קשור אליהם", נכתב במכתב.
וירג'יניה ג'ופר טוענת בתביעתה הפדרלית במנהטן כי קיימה יחסי מין עם הנסיך בגיל 17 מספר פעמים בהוראתה של ג'יסליין מקסוול, אשר הורשעה לאחרונה במשפט פלילי באותו בית משפט בהשגת נערות קטינות אחרות להתעללות מינית על ידי אפשטיין.
 
אנדרו מכחיש את ההאשמות של ג'ופר ואמר שהוא לא זוכר שאי פעם פגש אותה. בתוך כך, שופט דחה אתמול את בקשתו של אנדרו לדחות את התביעה. עורכי הדין של הדוכס מיורק טענו כי הסדר אזרחי שהגיע אפשטיין עם ג'ופר ב-2008 אסר עליה לתבוע את אנדרו או אחרים שלכאורה התעללו בה כתוצאה מהקשר שלה עם אפשטיין.
אפשטיין, שהיה גם חבר בעבר עם הנשיאים לשעבר דונלד טראמפ וביל קלינטון, מת בשנת 2019 בכלא פדרלי במנהטן בזמן שהמתין למשפט באשמת סחר במין בילדים. גורמים רשמיים קבעו כי הוא התאבד בתלייה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חגיגה של צביעות (ל"ת)
    אזרח 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור