שיווק ופרסום

על אפה של המלכה: התוכניות הגדולות של "המותג" הארי ומייגן

הנסיך הארי ומייגן מרקל הפכו לאחד המותגים החזקים בעולם. עם 10 מיליון עוקבים באינסטגרם, סימן רשום משלהם ובקרוב עצמאות כלכלית, היציאה לחירות עומדת להשתלם 
אייס |  2
הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום מתוך וויקיפדיה)
במהלך אירוסיה לנסיך הארי בינואר 2018, יצאה מייגן מרקל לבושה בג'ינס סקיני שחור של מותג וולשי קטן בשם "Hiut Denim", כשבלוגר אופנה הצליח לזהות את הג'ינס כ"היוט", המידע התפשט במהירות ברחבי האינטרנט והעניין במותג הרקיע שחקים.  בתוך חודשים הייתה ל"היוט" רשימת המתנה של שלושה חודשים, כמו גם תקציב לעבור למפעל גדול יותר ולהעסיק עובדים נוספים.
 
מדובר בהישג מדהים עבור מותג שמטרתו המוצהרת הייתה להחזיר את ייצור הג'ינס לעיירה הוולשית הקטנה קרדיגן, שמאות תושביה איבדו את מקום עבודתם כשהמפעל   של הכפר נסגר בשנת 2002. 
סיפור ההצלחה של "היוט" אינו חריג. כך למשל, כשמרקל יצאה עם תיק יד של המעצב סטרת'ברי, כל הפריטים מהדגם נמכרו תוך 11 דקות. יש לציין כי מאז הוכרז על אירוסיה לנסיך הארי, מרקל שילמה על רכישותיה בעצמה וגם לא הסכימה לקבל מתנות.
יחד עם זאת היא עדיין הוכיחה עצמה כנכס בעל ערך עבור מותגים: "היא נוגעת בזה, וזה הופך לזהב", אמרה ל"אדוויק" כריסטין רוס, מנהלת האתר Meghan’s Mirror העוקב אחרי הסגנון האופנתי של הדוכסית. "האפקט של מייגן אכן התקיים שוב ושוב. מותגים שונים רואים תנועה אדירה במכירות באתר בכל פעם שמייגן נראית עם אחד מהמוצרים שלהם".
זוג הדוכסים מסאסקס הוכיח זה מכבר את ערכו עם השפעה מסיבית וחובקת עולם: כמעט 2 מיליארד איש צפו בחתונתם מ-2018 חשבון האינסטגרם שלהם גרף מיליון עוקבים בפחות מ- 24 שעות לאחר פתיחתו וכיום עומד על יותר מ-10 מיליון עוקבים. 
מלבד זאת כמה מהמותגים הגדולים בעולם כבר הצליחו לרתום את השניים: הנסיך הארי עובד על סדרה העוסקת בבריאות הנפש עם אופרה ווינפרי עבור Apple TV + , ומרקל עלתה השבוע לכותרות לקראת השתתפותה בדיבוב של דיסני. את התשלום עבור עבודתם הם מתכננים לתרום לארגון צדקה לשימור פילים.
יש להודות שעוד לפני שנכנסה בשערי הארמון, מרקל הייתה פופולארית. חשבון האינסטגרם שלה, עד למחיקתו בינואר 2018 מנה שלושה מיליון עוקבים. למרקל ככל הנראה גם חוש עסקי מפותח: ביולי שנה שעברה הגישו הזוג בקשה לסימן רשום של המותגSussex Royal . הבקשה אושרה בדצמבר, וצפויה להכנס לתוקף בשבועות הקרובים.
"עוד לפני שמייגן הצטרפה למשפחת המלוכה, היא הייתה משפיענית", אמרה ריסה לייק, שותפה  בסוכנות המשפיענים Digital Brand Architects, "ההצטרפות למשפחת המלוכה פשוט הזניקה אותה למעמד אחר לגמרי בקנה מידה בינלאומי".
עוד לא ידוע כיצד ייראה הפרק הבא בחייהם, אבל אם לשפוט לפי הישגיהם עד כה, אפשר לנחש: "בהתחשב בפרופיל הגבוה שלהם, יש להניח שהם יבחרו עם אילו מותגים לעבוד" ציין ג'יימי רירדון, מנכ"ל ומייסד משותף של פלטפורמת שיווק המשפיענים "Find Your Influence". לדבריו, מותגים בתחום הלייף סטייל, ביוטי, אופנה והמשפחה והתיירות יביעו עניין. עם זאת, סביר להניח שהמותגים עמם הזוג יבחר לעבוד דווקא ימשיכו את הקו הפילנתרופי בו השניים נקטו עד כה, כמו סדרת Apple TV +  או עבודת הדיבוב לדיסני.
להערכתו שאיפתם לצאת לעצמאות כלכלית עשויה להיות קלה מהצפוי: עבור פוסט אינסטגרם ממומן אחד, על פי כמות העוקבים הנוכחית שלהם, הם יכולים לגבות לפחות 100 אלף דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלכס הלך, אבל העילגות נשארה
    ערן 01/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם יודעים שאין דבר כזה "על אפה", כן? זה ניב שלא ניתן להפריד את חלקיו, כן?
    סגור
  • 1.
    כסף יהיה. אושר יהיה?
    רון 01/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיגן תצליח.אין ספק. האם הארי עבד בחייו יום אחד? לא. האם ניתוק מבני משפחתו במולדת יהיה קל? לא נחייה וניראה
    סגור