משפט

בג"ץ קבע: בתי חולים חייבים לעדכן משפחות אסירים על מצבם

במסגרת דיון בג"ץ בעתירת רופאים לזכויות אדם והמוקד להגנת הפרט נגד שב"ס: השופטים הורו למדינה לחייב בתי חולים לעדכן משפחות כלואים אודות מצבם הרפואי, אם אין מניעה ביטחונית
מערכת ice | 
אסיר (צילום pexels)
שופטי בג"ץ הורו היום למדינה להודיע לכל בתי החולים, כי עליהם לעדכן את משפחותיהם
של אסירים המאושפזים או מטופלים בשורותיהם אודות מצבם הרפואי. זאת כל עוד אין מניעה ביטחונית למסירת מידע זה.
בנוסף, השופטים דחו את עמדת המדינה להבחין בין אסירים ועצורים בנושא זה, ונתנו למדינה ארכה של עד 21 יום לעדכן על אופן ונוסח ההודעה שתועבר לכל בתי החולים.
 
הדיון נערך היום (רביעי) בבית המשפט העליון בעתירת הארגונים רופאים לזכויות אדם והמוקד להגנת הפרט. העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד תמיר בלנק, דרשה לחייב את שב"ס, הצבא ומשרד הבריאות לנסח נהלים כתובים שיסדירו חובת עדכון משפחות באשר למצב הרפואי של אסירים ועצורים המאושפזים במוסדות רפואיים, שמחוץ לכתלי בתי הכלא.
העתירה באה על רקע תלונות של משפחות אסירים ועצורים, המאושפזים בבתי חולים בישראל, כי אינן מקבלות עדכון בנוגע למצב הבריאותי של יקיריהן. הסיבה לכך הינה היעדר נהלים המחייבים את שב"ס ומאפשרים לסגל הרפואי לעשות כן.
מעמותת רופאים לזכויות אדם נמסר "החלטת בג"ץ מהיום היא צעד בכיוון הנכון. זכותם של האסירים והעצורים לוודא שמשפחתם מעודכנת אודות מצבם הרפואי, וזכותן של המשפחות לקבל מידע אודות יקיריהם מעוגנת באתיקה הרפואית. חבל שהמדינה ניסתה להגדיר נושא אתי כאילו הוא בטחוני, וחבל שנדרשה עתירה לבג"ץ על מנת לחייב את משרד הבריאות לקיים חובה ברורה זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה