בארץ

מיזם "בדרך לזוגיות": הכרויות בין אנשים עם מוגבלויות

על רקע עליה בתחושות הבדידות שחווים אנשים עם מוגבלויות בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' – הקימה עמותת שק"ל את מיזם 'בדרך לזוגיות', תכנית חדשנית ופורצת דרך להעצמה, הפגת הבדידות, טיפוח מערכות יחסים משמעותיות וערבי ספיד-דייטיניג הפתוחים לקהילה
מערכת ice |  1
זוגיות-אילוסטרציה (צילום pixabay)

'בדרך לזוגיות' הינה תכנית ייחודית שהוקמה במטרה לקדם את הביטחון העצמי והמיומנויות החברתיות של אנשים עם מוגבלות, להפיג את הבדידות שלהם שהעצימה המלחמה, להציע מרחב בטוח לטיפוח קשרים ומערכות יחסים משמעותיות ולהפוך אותם לאנשים מאושרים ושווים בחברה.


בחלקה הראשון כוללת התכנית סדנאות ומפגשי העצמה והתפתחות אישית, תוך שימת דגש ייחודי על מודעות עצמית וביטוי רגשי כבסיס לפני הכניסה לעולם ההיכרויות. בשלב זה המשתתפים למדים להתגבר על המבוכה והחשש המתלווים באופן טבעי לתהליך, מטפחים מיומנויות חברתיות ומקבלים כלים מעשיים לטיפוח קשרים ומערכות יחסים רומנטיות בסביבה תומכת ומכילה.
 



בחלק השני והמתקדם יותר צפויים להיערך ערבי ספיד-דייטינג וסדנאות זוגיות מעצימים ומרגשים המשלבים אנשים עם מוגבלויות מרחבי הקהילה המקומית ובאירוח מקבלי שירות מעמותת נוספות לבוגרים עם מוגבלויות.

דו"ח המחקר האחרון של מכון ברוקדייל חושף נתונים מדאיגים על עליה בתחושת הבדידות של אנשים עם של מוגבלויות מאז פרוץ המלחמה ועל החשש מהשפעותיהן בטווח הארוך. על פי הדו"ח, בשנה החולפת 15% מהאנשים עם מוגבלות חשו בדידות לעיתים קרובות לעומת 3% מן האנשים ללא מוגבלות.
מנכ"ל שק"ל, עופר דהרי: "במשך קרוב ל-45 שנה שק"ל דוגלת בשילוב חברתי לאנשים עם מוגבלויות. לכל אדם מגיעה הזדמנות לזוגיות, והמיזם 'בדרך לזוגיות' נועד להבטיח שכל אחד ואחת, ללא קשר למגבלה שלו יוכל לחוות אהבה אמיתית וזוגיות. אצל אנשים עם מוגבלויות שונות, לעיתים קרובות האומץ להתחבר ולהכיר מלווה במחסומים, חשש ומבוכה. התכנית נועדה לשבור את המחסומים הללו, לקדם את הביטחון העצמי והמיומנויות החברתיות ולהציע מרחב בטוח ומטפח עבור אנשים עם מוגבלות כל הדרך לבניית מערכות יחסים משמעותיות. זה בסיס החזון שלנו בשילוב, הכלה והעצמה של אנשים עם מוגבלויות".
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוני מנהלת התוכנית
    הילה שחיבר 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוני שחיבר האלופה שהגתה את התוכנית המבורכת וכל כך נצרכת בימים אלו גאים בך!!! המשפחה
    סגור