בארץ

לפיד נגד בן גביר: "מפכ"ל העל המורשע יחליט מה מותר למשטרה"

רה"מ יאיר לפיד מטיח ביקורת קשה בנתניהו ובשותפיו: "תכנסו לנעליים של סמוטריץ' ובן גביר: כשהיו חוקים הם עברו עליהם. עכשיו פתאום נותנים להם את הכוח לקבוע את החוקים בעצמם. מפכ"ל העל המורשע בתמיכה בטרור איתמר בן גביר יחליט מה מותר ומה אסור למשטרה שעצרה אותו כל כך הרבה פעמים"
דוד זולדן | 
יאיר לפיד ואיתמר בן גביר (צילום יוסי אלוני ופלאש90)
ראש הממשלה יאיר לפיד נאם בכנס השנתי לביטחון לאומי ודמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה ושילח חיצי ביקורת בראש הממשלה העתידי בנימין נתניהו.
לפיד הזהיר כי "נתניהו רוצה להחליט מי יהיה התובע במשפטו. נתניהו רוצה להחליט מה תהיה הזהות של השופטים שידונו בערעור שלו. נתניהו רוצה להעביר חוק שאוסר הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה כי הוא ראש ממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום. זו לא רפורמה משפטית, זו לא אידיאולוגיה, זו עבריינות שמנצלת הזדמנות. את זה אנחנו צריכים לעצור, בזה אנחנו נחושים להיאבק".
לפיד נימק את טיעוניו: "כשלנתניהו לא היו כתבי אישום, הוא לא חשב שצריך רפורמה. 15 שנה הוא היה ראש ממשלה, הוא לא חשב שצריך פסקת התגברות. הוא לא חשב שפוליטיקאים צריכים למנות שופטים. לא עלה על דעתו להפריד את תפקיד היועץ המשפטי מתפקיד התובע הכללי. אבל עכשיו הוא יודע שאם הם לא יעבירו את החוקים האלה, הוא מסתכן בזה שהוא יהיה ראש הממשלה השני בתולדות המדינה שילך לכלא. אין דבר שהוא לא יעשה כדי למנוע את זה".
 
לפיד הסביר: "תכנסו רגע לנעליים של נתניהו: המשפט שלו ייעלם. פשוט ייעלם, לא יהיה יותר. הצרות יגמרו. הן יטבעו בתוך דיון על משילות ורפורמה משפטית שאת רוב האנשים לא באמת מעניין" אמר. "תכנסו לנעליים של סמוטריץ' ובן גביר: כשהיו חוקים הם עברו עליהם. עכשיו פתאום נותנים להם את הכוח לקבוע את החוקים בעצמם. מפכ"ל העל המורשע בתמיכה בטרור איתמר בן גביר יחליט מה מותר ומה אסור למשטרה שעצרה אותו כל כך הרבה פעמים".
לפיד אמר עוד כי "תכנסו לנעליים של החרדים. לא יהיה חוק גיוס, לא יהיו לימודי ליבה, בחורי הישיבות יקבלו יותר כסף מחיילי צה"ל. כל מה שהם צריכים לעשות זה לעזור לנתניהו לשנות חוקים שבמילא לא חשובים להם. להכפיף את הדמוקרטיה הישראלית לרבנים שלהם. כמה זה מפתיע אתכם מאחד עד עשר שהם הולכים על זה?".
עוד טען רה"מ כי "שיא החוצפה זה כשהם מודיעים לנו שהם בכלל הולכים בעקבותינו. הם קראו את קווי היסוד של הממשלה שלנו וגילו להפתעתם שאנחנו רצינו לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, אז עכשיו הם רק מממשים את זה. כן, אנחנו חשבנו שזה נכון, יש רק הבדל אחד, לא קטן – לבנט ולגדעון סער ולי אין כתבי אישום, והיועץ המשפטי לא יצטרך להחליט מה הוא עושה עם התביעה נגדנו, כי אין תביעה נגדנו. זה לא המצב בממשלת נתניהו".
לסיום סיכם לפיד: "אנחנו לא פראיירים שלהם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא" הוסיף ותקף. "הצעד הראשון הוא שנסביר לציבור לא את המה, אלא את הלמה. נגיד לו מה קורה פה באמת: מרמים אותו, פוגעים בו, מפרקים את היסודות הדמוקרטיים של המדינה, הכל רק מסיבות אישיות. אין שום סיבה אחרת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה