בארץ

בדרך להסכם: נתניהו וסמוטריץ' הגיעו להבנות וצפויים לחתום הערב

אחרי שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש אמש עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בפגישה שהתארכה מעבר למתוכנן והושגו בה הבנות בין הצדדים, השניים ייוועדו שוב במטרה לסגור הסכם עוד הערב
דוד זולדן |  2
בנימין נתניהו, משה גפני ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, סריה דיאמנט)
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו נפגשו הלילה ונרשמה התקדמות במו"מ. היום יפגשו שוב לסכם אולי סופית את ההסכם הקואליציוני. 
בהודעת הליכוד על הפגישה אמש נאמר כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה וחלה התקדמות בכלל הנושאים. הצדדים ישובו ויפגשו מחר במטרה להקים ממשלת ימין בהקדם האפשרי".
אמש נחתם הסכם בין הליכוד למפלגת נעם בראשות אבי מעוז. על פי ההסכם בין הצדדים, תוקם רשות לזהות לאומית – יהודית במשרד ראש הממשלה שבראשה יעמוד מעוז כסגן שר במשרד ראש הממשלה. במסגרת תפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה, מעוז יהיה אחראי גם על ארגון 'נתיב' ועל יחידות נוספות.
 
ההסכם עם 'נעם' הוא ההסכם הקואליציוני השני שנחתם עם הליכוד לאחר שעוצמה יהודית חתמה ראשונה ולפיו יו"ר המפלגה איתמר בן גביר יקבל את התיק הבכיר ויהיה השר לביטחון לאומי (המשרד לביטחון פנים מורחב)
יצחק וסרלאוף יהיה שר הנגב, הגליל והשכונות ויחזיק בסמכות על הסדרת המאחזים. חבר הכנסת עמיחי אליהו יתמנה גם הוא לשר ויקבל את תיק המורשת. חבר הכנסת אלמוג כהן צפוי לכהן כסגן שר הכלכלה. צביקה פוגל יתמנה ליו"ר הוועדה לביטחון פנים וחברת הכנסת לימור סון הר מלך תכהן כיו"ר ועדה לקרן ישראל.
ובתוך כך המגעים בין הליכוד ליהדות התורה נמשכים והמו"מ בין השניים עדיין תקוע כאשר המחלוקת בין הצדדים נוגעת בעיקר לתיקים שיקבלו פרוש ומקלב כסגני שרים עם הסמכויות הנוספות שהם דורשים מעבר לתיקים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הבעת בוז לנתניהו חסר התכונות, נרקומן השלטון
    נהנתניהו 11/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוז
    סגור
  • 1.
    מעדיף
    מוטי 11/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הייתי מעדיף שסמוטריץ ילך הביתה גועלי ואני ליכודניק
    סגור