בארץ

נתניהו ייוועד היום עם סמוטריץ' וגפני במטרה לסיום המשבר

עם ש״ס ונעם כבר הושגו הבנות שצפויים לחתום על הסכם ראשוני מול הליכוד. ביהדות התורה דורשים תפקידים הולמים עבור אורי מקלב ומאיר פרוש. סמוטריץ׳ דורש סמכויות נרחבות במשרד האוצר אותו הוא עומד לרשת לפחות במחצית השנה הקרובה
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו, משה גפני ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, סריה דיאמנט)
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו ייוועד היום עם ששת ראשי הקואליציה העתידית. בליכוד חותרים להסכם עם ש"ס ועם נעם ובמקביל מפעילים מכבש לחצים על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שלא נראה מתלהב מהתיקים שהוצעו לו.
ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו חותר לסיים את המו"מ הקואליציוני שנמשך כבר שלושה שבועות. עיקר הקושי הוא מול סיעות יהדות התורה והציונות הדתית שאינם שבעי רצון מהתיקים והסמכויות שקיבלו מהליכוד. 
 
אחרי שביום שישי נחתם הסכם עם עוצמה יהודית נתניהו חותר להשיג הסכמות עם יתר השותפים במטרה להרכיב ממשלה בהקדם. היום יפגוש נתניהו את כל ראשי מפלגות מחנה הימין, במטרה להגיע להבנות עם כל המפלגות לקראת הישורת האחרונה.
עם ש״ס ונעם כבר הושגו הבנות שצפויים לחתום על הסכם ראשוני מול הליכוד. ביהדות התורה המצב מסובך יותר לאור המחלוקת סביב התפקידים לנציגים כאשר ביהדות התורה דורשים תפקידים הולמים עבור אורי מקלב ומאיר פרוש. נכון לעכשיו, הליכוד לא שש למלא את בקשתם.
אבן נגף נוספת היא מול הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ׳ שדורש סמכויות נרחבות במשרד האוצר אותו הוא עומד לרשת לפחות במחצית השנה הקרובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    געגועים לאברי האחד והיחיד...תודה
    נילי גל 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תקום ממשלה ... תאמינו לי.
    סגור