בארץ

יזמים ומשקיעים ישראלים לנתניהו: "הממשלה המתהווה - סכנה להייטק"

יזמי ומשקיעי הייטק מובילים יצאו במכתב לנתניהו שלא לעשות מהלכים קיצוניים נגד בתי המשפט ונגד מיעוטים. "המשקיעים חולקים ערכי יסוד משמעותיים עם המדינות והתעשיות בהן הם משקיעים"; "איום קיומי ממשי על תעשיית ההייטק" 
מערכת ice |  3
שלמה קרמר (צילום יוטיוב/ Bloomberg Markets and Finance)
כמעט 100 יזמים ומייסדים של חברות סטארט-אפ בישראל, משקיעי ומנהלי קרנות הון סיכון, פנו היום במכתב לראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, בו הביעו דאגה מהמהלכים של הממשלה המתהווה, שמא יסכנו את עתידו של ההייטק בישראל.
"כאזרחים, אנו מכבדים את תוצאות הבחירות האחרונות המשקפות את רצונו של העם ומאמינים שאתה כראש ממשלה תפעל לטובת כלל אזרחי ישראל." כתבו המנהלים הבכירים במכתב, "עם זאת, פגיעה במעמדו של בית המשפט, כמו גם פגיעה בזכויות מיעוטים על רקע דת, גזע, מין או נטייה מינית, יהוו איום קיומי ממשי על תעשיית ההייטק המפוארת שנבנתה בישראל בעמל רב, במשך שלושת העשורים האחרונים."
 
יזמי ההייטק הדגישו את חשיבות ההזדהות הערכית שאותה מחפשים משקיעים מרחבי העולם. "תעשיית ההייטק המקומית הזרימה בשנים האחרונות מיליארדי דולרים מדי שנה ממשקיעים בינלאומיים, שמגיעים ברובם המכריע מארה״ב ומאירופה. משקיעים אלה מחפשים כמובן החזרים פיננסיים על השקעתם. אך גם חולקים ערכי יסוד משמעותיים עם המדינות והתעשיות בהן הם משקיעים. יציבות משפטית הנה תנאי הכרחי עבור משקיעים בינלאומיים ומסייעת להם להשקיע במדינות מסוימות. מאידך, העדר יציבות שכזאת - מבריחה אותם ממדינות אחרות."
"התערערות האמון במערכת המשפט הישראלית וכתוצאה מכך בדמוקרטיה הישראלית, וחקיקה ששמה בסימן שאלה זכויות בסיסיות ויסודיות של כל אדם באשר הוא, עשויים להרתיע את אותם משקיעים שהניעו את צמיחתה של התעשייה המופלאה הזו." כתבו במכתב, וסיכמו, "בעקבותיהם אנו עלולים לראות גם נהירה של חברות טכנולוגיה, כולן חברות בינלאומיות במהותן, אל מחוץ לישראל, וכך גם את תשלומי המיסים שלהן. מי כמוך מבין ויודע אלו השלכות הרסניות עשויות להיות לכך לכלכלה ולחברה בישראל."
בין החתומים על המכתב נמנים איש העסקים שלמה קרמר ממייסדי צ'ק פוינט; מייסד ומנכ"ל פיטגנו חמי פרס; מייסד פירסט טיים, איש העסקים והפרסום אילן שילוח; משקיע ההון-סיכון אייל גורה; היזם ואיש העסקים ישי גרין ועוד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתם מבינים השמאל החולה מתי ללכלך מה שהוא עשה
    שמיל 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הכי טוב גם בארץ וגם בגולה הליצן מבלפור לא מפסיק לטנף ! פתאום להייטק חשוב היכן היו ששר האוצר הדביל מינו אותו והביא אותך בשנה אחת לטירוף כלכלי בכל קנה מידה ולהייטיקסטים מהשמאל פתאום הביצים רגישות ..
    סגור
  • 2.
    הסמולנים חושבים שמישהו מתייחס למילות הבגידה שלהם. שיעופ (ל"ת)
    ניר 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 1.
    סמולנים שמים עליכם ז** (ל"ת)
    ניר 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור