דיגיטל וטק

צ'ק פוינט חושפת: זו העלייה המדאיגה בתקיפות הסייבר בעולם

מאז החלה המלחמה באוקראינה חווה המדינה גם עלייה משמעותית בתקיפות הסייבר. בנוסף, בכל העולם נרשמת עלייה בתקיפות כלפי מוסדות ממשלה וצבא
מערכת ice | 
רוסיה, אוקראינה
אנחנו מפרסמים הבוקר נתונים חדשים ומעודכנים על מצב תקיפות הסייבר בעולם בהסתכלות על שלושת השבועות מאז החלה המלחמה באוקראינה.
עיקר ממצאי הסקירה:
- עלייה מובהקת של 21% בתקיפות על מוסדות ממשלה וצבא ברחבי העולם, מאז החלה המלחמה. מדובר בקרוב ל-2000 התקפות שבועיות פר מוסד/ארגון שכזה ברחבי העולם. זהו גם המגזר שראה את העלייה המשמעותית ביותר בתקיפות באוקראינה בראשית הלחימה (196%) אולם בשבועיים האחרונים דווקא באוקראינה המגזר הממשלתי/צבאי חווה ירידה של יותר מ-50% בתקיפות עליו.
- באוקראינה עצמה היקף תקיפות הסייבר עלה בצורה משמעותית ב-20% מאז תחילת הלחימה.  בממוצע, ארגון באוקראינה מותקף 1,466 פעמים בשבוע, וזאת בזמן שהיקף הרשתות הפעילות במדינה ירד ב-27% בשל הלחימה.
- היקף התקיפות ברוסיה עלה ב-1% מאז תחילת הלחימה, בממוצע, ארגון ברוסיה מותקף 1274 פעמים בשבוע. גם ביחס לרוסיה וגם ביחס לאוקראינה מדובר בעלייה הגבוהה ביותר מאז תחילת 2022
- היקף תקיפות הסייבר בעולם עלה מאז תחילת הלחימה ב-14%, והממוצע העולמי עומד על 1266 תקיפות שבועיות פר ארגון. (בחלוקה לאזורים – העלייה בצפון אמריקה היא של 17%, באירופה עלייה של 14%, באסיה פסיפיק עלייה של 11%, בדרום אמריקה עלייה של 17% ובאפריקה ירידה של 2% בתקיפות ביחס לתקופה שלפני תחילת המלחמה).
 
עומר דמבינסקי, המנהל את קבוצת מחקר הדאטה בצ'ק פוינט, אומר: "בתחילת המלחמה ניכר היה שקבוצות תקיפה שונות ממקדות את התקיפות שלהן בקונפליקט עצמו ובמטרות הקשורות בו, אך לאחר שבועיים הם הבינו מה ניתן לתקוף ומה קשה לתקוף. בשלב זה נראה שהן חזרו ל"עסקים כרגיל" והחלו לתקוף ביתר שאת והיקפים גדולים יותר בשאר העולם, מה שמביא לעלייה ניכרת בתקיפות בכלל ובתקיפות על מוסדות ממשלה וצבא בפרט. נראה שהאקרים מנצלים את העניין של ממשלות וצבאות בלחימה באוקראינה בכדי למקד עליהן מתקפות סייבר (מתקפות דיוג ואחרות) והמגמה של עלייה בתקיפות סייבר ברחבי העולם עקבית ומובהקת בשבועיים האחרונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה