בארץ

התאחדות התעשיינים נגד פקידי האוצר: זו הסיבה

פקידי האוצר ביצעו שינוי בחוק ההסדרים שיפגע בעסקים ישראלים ובהתאחדות התעשיינים זועמים. במכתב נזעם ששלח ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, הוא קרא להסרת הסעיף ושינוי לסעיף פוזיטיבי לעידוד העסקים הישראלים
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
התאחדות התעשיינים פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ושר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, בקריאה: "אסור לוותר על רכש גומלין בהיקף מאות מיליארדי שקלים מעסקים ישראלים".
פניית ההתאחדות התעשיינים נעשה בעקבות השינוי שמנסים פקידי האוצר להכניס ב-'דלת האחורית' בחוק ההסדרים. מטיוטת החוק שצפויה להיות מוגשת היום לממשלה, הפקידים מציעים לבטל באופן מוחלט את רכש הגומלין מעסקים ישראלים במכרזים ממשלתיים. משמעות הביטול הינה ויתור על מיליארדי שקלים למש הישראלי, פגיעה בתעסוקה ופגיעה בחוסן הלאומי וביכולתנו לשמור על עצמאות יצרנית בעת משבר.
 
בפנייה שקיים נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, הוא הביע את התנגדותו התקיפה להצעה בטיוטה וכתב כי "שוב הופתענו לגלות כי נוסח ההצעה מבקש שלא ליישם את הוראות ההעדפה לתוצרת הארץ, על אף התרומה הכלכלית העצומה שלהן למשק ולביסוס העצמאות היצרנית של ישראל, בייחוד בעת משבר... לאור האמור, אבקש את התערבותכם האישית והדחופה בנושא על מנת למחוק סעיף זה, ולהבטיח כי החוק הנרקם יכלול הוראה פוזיטיבית מפורשת בדבר החובה ליישם הוראות שת"פ תעשייתי ורכש גומלין בכל הפרויקטים והמכרזים הממשלתיים".
ד"ר תומר לא הסתפק בכך וכתב: "על מנת להבטיח כי פיתוח התשתיות בישראל יתרום לצמיחה ולתעסוקה של המשק הישראלי, עלינו לעמוד על כך שביישום הפרויקטים יוקפד על שימוש מקסימלי במוצרים ישראלים ורכש ישיר מהתעשייה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה