השוק

נשיא התאחדות התעשיינים תוקף: "56% צמצמו השקעות בגלל הריבית"

ד"ר רון תומר בעקבות העלאת הריבית בחצי אחוז: "ההעלאות מובילות לפגיעה בעסקים ובתעשייה. בסקר שערכנו, כ-65% מהתעשיינים דיווחו כי צמצמו השקעות בציוד ואוטומציה ו-56% צמצמו השקעות כתוצאה מהעלאות הריבית"
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יחצ)
בעקבות העלאת הריבית בחצי אחוז, תקף נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, את החלטת הבנק: "פוגע בעסקים ובתעשייה".
אחר הצהריים הודיע בנק ישראל כי הוא מעלה את הריבית בפעם השמינית ברציפות, והפעם ב-0.5 נקודות האחוז – מה שהוביל את הריבית במשק לרמה של 4.25%, וריבית הפריים שצמודה לריבית במשק לרמה של 5.75%.
 
זמן קצר לאחר ההודעה פרסם נשיא התאחדות התעשיינים: "אנו מצרים על החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית בפעם השמינית ברציפות. העלאות אלו מובילות לפגיעה בעסקים ובתעשייה. בסקר שערכנו, כ-65% מהתעשיינים דיווחו כי צמצמו השקעות בציוד ואוטומציה ו-56% צמצמו השקעות, כתוצאה מהעלאות הריבית.
"כמו כן עלינו לזכור כי בניגוד לארה"ב ואירופה, שם האינפלציה גואה, האינפלציה הישראלית בחישוב שנתי היא מהנמוכות ביחס למדינות המפותחות. בנוסף יש לשים לב כי לפי תחזיות של גופים שונים בארץ ובעולם דוגמת ה-Economist ובנק ישראל עצמו, השיא בקצב גידול האינפלציה נותר מאחורינו ב-2022. מעתה האינפלציה צפויה להתמתן על פי יעדי בנק ישראל (1-3%), לרמה שתאפשר יציבות מחירים. משמעות הדבר היא שככל הנראה בנק ישראל כבר עמד בהצלחה במטרתו למתן את שיעור האינפלציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה