השוק

בנק ישראל לא עוצר: מעלה את הריבית ב-0.5% ל-4.25%

בנק ישראל מגיב לאינפלציה שחוזרת להרים ראש ולביצועי הכלכלה המקומית שעדיין חמים מידי ומעלה את הריבית ב-0.5% ל-4.25%
ניצן כהן | 
בנק ישראל, אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בהתאם לתחזיות המוקדמות, בנק ישראל מעלה את הריבית ב-0.5% לרמה של 4.25%. בנק ישראל מגיב למעשה בצורה אגרסיבית לעלייה באינפלציה ולנתוני הצמיחה של הכלכלה המקומית ברבעון הרביעי של השנה עם העלאת ריבית אגרסיבית.
נזכיר כי בשבוע שעבר התפרסם מדד המחירים לצרכן שהראה קצב אינפלציה שנתי של 5.4%, גבוה מהתחזיות המוקדמות שצפו קצב שנתי של5.2%. אינפלציית הליבה (האינפלציה בניכוי רכיבים תנודתיים כמו אנרגיה ומזון) הייתה אף היא גבוהה מהתחזיות המוקדמות.
כמה ימים לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן התפרסמו ביצועי הכלכלה הישראלית ברבעון הרביעי של השנה ושם התברר כי הכלכלה הישראלית צמחה בקצב שנתי של 5.8% ברבעון כשבשנת 2022 כולה צמחה הכלכלה הישראלית ב-6.5%.
 
אחרי פרסום הנתונים הכלכליים התברר כי הכלכלה הישראלית עדיין רותחת והאינפלציה הרבה יותר דביקה מכפי שצפו קודם לכן וזה גרם לציפיות הריבית לעלות. הנחת העבודה הייתה לפני פרסום הנתונים כי הריבית תעלה ב-0.25% ואילו לאחר פרסום ההודעות הנחת העבודה השתנתה והיא צפתה עליית ריבית של 0.5%.
כך או אחרת צריך לזכור כי הצעת התקציב של הממשלה החדשה כוללת הגדלה תקציבית של 60 מיליארד שקל, כבר ברמת בסיס התקציב כשחמור יותר שחלק ניכר מההגדלה הזו הולך למקומות שאינם מעודדי צמיחה כמו קצבאות וכן הלאה וזה תהליך שפועל הפוך מהתליך המצמצם/ מצנן בו נוקט בנק ישראל וזה מחייב את הבנק המרכזי להגיב באגרסיביות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה