בארץ

משפחות החטופים ייצאו לאירופה וארה"ב: "עזרו להשיב אותם הבייתה"

משפחות החטופים בעזה ייצאו לארצות הברית ואירופה כדי לזעוק: השיבו את החטופים הבייתה ורסקו את חמאס. הם ייפגשו עם חברי פרלמנט, קהילות יהודיות מעצבי דעת קהל וכלי תקשורת בינלאומיים, זאת במסגרת פרויקט בינלאומי באמצעות משרד החוץ ומשרד התפוצות
מערכת ice | 
נתניהו ומשפחות החטופים והנעדרים (צילום מטה משפחות החטופים והנעדרים)
היום יצאו בני משפחות הנרצחים והחטופים לאירופה ולארה״ב, למפגשים עם חברי פרלמנט, קהילות יהודיות, מעצבי דעת קהל וכלי תקשורת בינלאומיים, במסגרת פרויקט משלחות שמקיים משרד התפוצות בשיתוף משרד החוץ, מנהלת עמ״י וארגון גשר. המשלחת הראשונה תצא היום ללונדון, המשלחת השנייה תצא ביום שלישי הקרוב לרומא. בהמשך, מתוכננות משלחות לבריסל ולארה״ב ובהמשך משלחות נוספות.
‏‎בין המשתתפים במשלחת ללונדון (פירוט בסוף ההודעה):
‏‎איילת סטויצקי, נירים – אחיה נרצח ואמא ואח נוסף נחטפו ונמצאים בשבי.
‏‎עופר ביבס, ניר עוז – אחיה נחטף יחד עם אשתו שירי ושני ילדיהם (4, 9 חודשים). הוריה של גיסתה שירי נחטפו גם הם.
‏‎דוד בר, שדרות – גיסתו נרצחה (אם ל-3).
שר החוץ אלי כהן: ״ישנה חשיבות עליונה לכך שהעולם ישמע ממשפחות החטופים על פשעי החמאס הבלתי נסלחים באופן בלתי אמצעי במסגרת משלחות שאורגנו לאירופה ולמדינות נוספות. חטיפת אזרחים, בהם תינוקות, ילדים, נשים וניצולי שואה, מנוגדת לכל חוק בינ״ל ולכל נורמה אנושית. משרד החוץ פועל יחד עם שגרירים ודיפלומטים ממדינות שיש להן חטופים בקריאה לשחרר מיידית את החטופים ולאפשר ביקורים של הצלב האדום. בשיתוף פעולה עם המדינות הנוספות שאזרחיהן נעדרים, נוכל להפעיל לחץ בינלאומי משמעותי על ארגון הטרור חמאס לטובת השבת כלל החטופים״.
שר התפוצות עמיחי שיקלי: ‎״המערכה על דעת הקהל העולמית היא מערכה קשה ומורכבת. אנחנו מניעים רכבת אווירית של משלחות בני משפחות החטופים והנפגעים אל הפרלמנטים המשפיעים בעולם. מטרת המשלחות היא להביא את העדויות והסיפורים מכלי ראשון אל מקבלי ההחלטות הבכירים במדינות העולם במטרה לסייע למאמץ השבת החטופים ולהעמיק את תמיכת הקהילה הבינלאומית במלחמתה של ישראל כנגד ארגוני הטרור״.
עופרי ביבס ממשפחות החטופים: ״כבר שבועיים שאנחנו מחפשים ״תמיכה״. סיימנו עם זה. עכשיו אנחנו מבקשים פעולה. תגובה. אנחנו רוצה לדעת מה קורה עם בני המשפחה שלנו. אנחנו רוצים מעשים, ובשביל זה אנחנו נוסעים״.
‏‎*למערכות התקשורת: מוזמנים לפנות לנוי איזק (בר), דוברת המשלחות, לתיאום ריאיונות עם הניצולים ומשפחות החטופים והנרצחים מהמשלחות בחו״ל*
‏‎פירוט על משתתפי המשלחת ללונדון:
‏‎1. איילת סטויצקי (אזרחית בריטניה) – בשבת, נחשפה איילת לירי הטילים ולחדירת המחבלים דרך קבוצת הוואטסאפ של חברי ילדותה, שחלקם מתגוררים עדיין בקיבוץ נירים. איילת התקשרה לאמה על מנת להזהיר אותה להיכנס לממ״ד ולנסות להגן על עצמה, אך תוך כדי השיחה היא שמעה קולות דוברי אנגלית במבטא ערבי. לפיכך, היא ניתקה את השיחה והתקשרה נדב אחיה שגר דלת ליד אמה על מנת להזהירו, וגם מקו הטלפון שלו נשמעו אותם הקולות. לאחר מספר דקות היא נחשפה לתמונות בוואטסאפ ממכשיר הטלפון של אמה, בה היא רואה את אמה בפיג'מה בסלון ואת אחיה, כאשר מתחת לתמונות כתוב ״חמאס״. לאחר כמה דקות נוספות הופיע סטורי בפייסבוק של אמה, בה רואים את אמה ואחיה בסלון כשברקע רואים מחבלים. העדכון האחרונה שהיא קיבלה הוא דיווח משכן על כך שראה את אמה ואחייה נלקחים כשבויים. אחיה הנוסף, רועי, שגר בשכונה אחרת בקיבוץ, נמצא ירוי בכל חלקי גופו מאחורי ביתו ללא רוח חיים. אמה של איילת ואחיה הנמצאים בשבי החמאס הינם חולי סוכרת, הזקוקים לזריקות אינסולין ולכדורים.
 
‏‎2. עופרי ביבס – ביום שבת, ה-7 באוקטובר, אחיה של עופרי, ירדן ביבס (בן 34) נחטף מממ״ד ביתו בניר עוז, יחד עם אשתו שירי וילדיהם אריאל (4) וכפיר (9 חודשים). גדלה במועצה אזורית אשכול, קיבוץ צאלים, ההורים עדיין גרים שם. אחות של ירדן ביבס (34) חטוף מניר עוז, מהממ״ד בבית, יחד איתו נחטפו שירי אישתו והילדים שלהם אריאל (4) וכפיר (9 חודשים). הוריה של שירי, מרגית ויוסי סילברמן (63 ו-67 בהתאמה), חטופים גם, גם הם תושבי ניר עוז.
‏‎3. דוד בר – ביום שבת, ה-7 באוקטובר, נרצחה גיסתו של דוד, נעמי שטרית, בת 53, אמא לשלושה ילדים, גרה בשדרות ועבדה כמזכירה אצל רופא שיניים. באותו בוקר, יצאה נעמי לרוץ כמו כל בוקר באיזור יד מרדכי, נתיב העשרה. לפתע החלו טילים והיא ניסתה למצוא מרחב מוגן כדי להגן על עצמה ותוך כדי החיפוש הגיעו מחבלים ורצחו אותה מטווח אפס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה