בארץ

חודש למלחמה בעזה: טקס זיכרון עולמי לזכר הנרצחים והנופלים

במלאת 30 יום לתחילת המערכה בעזה, נערך ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים אירוע שאליו הצטרפו קהילות יהודיות מעשרות מוקדים בעולם. המארגנים: ההסתדרות הציונית העולמית, קרן קימת לישראל, קרן היסוד והסוכנות היהודית. ראשי המוסדות הניחו זרים לזכר הנופלים והנרצחים, יחד עם נציגי המשפחות השכולות
מערכת ice | 
טקס המוסדות הלאומיים במלאת 30 שנה למלחמה בעזה, לזכר הנרצחים והנופלים (צילום יוסי זליגר)
יום שבת, חג שמחת תורה, 7 באוקטובר 2023, ישראל כפי שהכרנו אותה, השתנתה. מתקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור חמאס, גבתה את חייהם של 1,400 אהובים, קרובים וחברים יקרים ביום עקוב מדם. במלאת 30 יום לטבח האכזרי ולתחילת מלחמת חרבות ברזל, קיימו הערב (ראשון) ההסתדרות הציונית העולמית, קרן קימת לישראל, קרן היסוד והסוכנות היהודית טקס לזכרם של הנופלים והנרצחים, שבו עלתה גם הקריאה לשחרור החטופים והנעדרים.
הטקס הועבר בשידור חי ברשתות החברתיות בארץ וברחבי העולם והשתתפו בו קהילות יהודיות  מ-40 מדינות וכ-110 מוקדים. בשיאו של הטקס הדליקו כל המשתתפים בישראל וברחבי העולם נרות זיכרון לזכרם של הנופלים והנרצחים. באירוע נשא דברים דורון ליבשטיין אשר שכל את אחיו אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שנרצח כשהגן על תושבי כפר עזה ואת אחיינו ניצן ליבשטיין ז"ל, בנו של אופיר. 

להקה של ילדי עולים מאתיופיה ממרכז הקליטה של הסוכנות היהודית "איבים", שתושביו היו נצורים בשבעה באוקטובר ריגשה את הצופים. להקת ילדי מרכז הקליטה שינתה את שמה ל"להקת לב אופיר איבים" על שם ראש מועצת שער הנגב האהוב, שפעל רבות למען העולים.
ראשי המוסדות הלאומיים הניחו זר יחד עם נציגים של המשפחות השכולות: יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הניח זר יחד עם שני אחייניו, שאביהם אסף שלזינגר ז"ל, איש צוותי הרפואה נרצח בטבח הנורא ב 7 באוקטובר. יו"ר הסוכנות היהודית האלוף (במיל') דורון אלמוג הניח זר עם הוריה של גילי אדר ז"ל, שליחת הסוכנות היהודית למחנות הקיץ, שהדריכה עד מותה את גרעין צבר לחיילים בודדים מהתפוצות. גילי נרצחה במסיבת הטבע ברעים והיא בת 24.
 
יו"ר קרן קימת לישראל יפעת עובדיה לוסקי הניחה זר עם אמא של סרן עדן נימני ז״ל, מפקדת צוות "רוכב שמיים" שנפלה בחרוף נפש בקרב במוצב "נחל עוז". אליהן הצטרף סגן יו"ר דירקטוריון קק"ל רוברט טיבייב, תושב אופקים ששרד את ליל הזוועות ב 7 באוקטובר ויחד עם אנשי זק"א לקח חלק בפינוי גופות חבריו. 
יו"ר קרן היסוד סאם גרונדוורג הניח זר עם שליח קרן היסוד סבו של עמרי בלקין ז״ל, רס״ר במילואים, ששירת בלוט״ר ונפל בקרבות העזים בקיבוץ בארי. בן 25 היה בנופלו. ועם אחיו של סמל נתנאל יאנג ז״ל, חייל בודד מאנגליה, לוחם בגדוד 13 שבחטיבת גולני. נתנאל נפל בקרבות ביישובי עוטף עזה. בן 20 היה בנופלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה