תקשורת ומדיה

האנטישמיות בצרפת משתוללת: עיתון צרפתי הציג את נתניהו כערפד

עיתון צרפתי משפיע מציג את נתניהו עם טפרים ארוכים, אוזניים מחודדות ולובש מעיל - דימויים שמזכירים את הרוזן אורלוק, ערפד מהסרט האילם מ-1922, Nosferatu. הקריקטורה בעיתון המשפיע לא מותירה מקום לספק מה חושבים הצרפתים על ישראל ובאיזה צד הם בחרו לאור העלייה במקרי האנטישמיות
דוד זולדן | 
null (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, מתוך עיתון La Presse)
קריקטורה בעיתון בצרפתית המתארת ​​את נתניהו כערפד מצביעה על עלייה באנטישמיות וגוררת גינויים. הקריקטורה הופיעה בעיתון של La Presse, עיתון צרפתי שיוצא לאור במונטריאול ונחשב לבולט ומשפיע. הוא מציג את נתניהו עם טפרים ארוכים, אוזניים מחודדות ולובש מעיל - דימויים שמזכירים את הרוזן אורלוק, ערפד מהסרט האילם מ-1922, Nosferatu.
בקריקטורה עומד נתניהו על ספינה מעל כתובת שעליה כתוב "נוספניהו בדרך לרפיח". פוליטיקאים זרים וגם ראש הממשלה ג'סטין טרודו ומנהיגים יהודים ביקרו את הקריקטורה, והגדירו אותה אנטישמית שמזכירה תעמולה נאצית נגד יהודים.
 
סרז' צ'פלו, הקריקטוריסט שצייר אותו, דחה את הביקורת בראיון ל-CBC ואמר שהוא לא מאמין שהיא אנטישמית. למרות זאת, בשעות הבוקר המאוחרות, הקריקטורה כבר לא הופיעה באתר לה פרס והעיתון פרסם התנצלות.
ג'רמי לוי, ראש עיריית המפסטד, עיירה במונטריאול עם אוכלוסייה יהודית גדולה, כינה את הקריקטורה "פוגעת ביותר".
"כל מי שהוא יהודי מבין את המשמעות של המשמעות של זה", אמר לוי על הקריקטורה. "הבעיה היא שאתה חוזר לפני 100 שנים אחורה, זה התחיל להיעשות במזרח אירופה ובגרמניה ופולין. היום יש רק רמה של בורות שבה אנשים לא יודעים".
צ'פלו, שצייר קריקטורות פוליטיות עבור לה פרס מאז 1996, אמר שאנשים חושבים יותר מדי על המשמעות של הקריקטורה.
"זו קריקטורה המבוססת על דמות ישנה נוספרטו, ערפד זקן שהולך ופולש למדינה אחרת", אמר צ'פלו. "זה הכל, זה לא יותר גרוע מזה. אם תחפש קריקטורות של נתניהו, תראה הרבה יותר גרוע. "זה לא אנטישמי, זה בכלל לא זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה