תקשורת ומדיה

מתגבש הסכם בין צ'רלטון לערוץ הספורט: ישדר 2 משחקי פלייאוף תחתון בכל שבוע

צ'רלטון צפויה למכור לערוץ הספורט את הזכויות לשידור המשחקים בערוץ פתוח וסגור, עד לסיום העונה הנוכחית, במה שנראה כתחילתו של שת"פ בין הצדדים לקראת העונה הבאה
אלכסנדר כץ |  2
מכבי תל אביב מנצחת את הפועל באר שבע, בעונה שעברה (צילום מסך: ערוץ 1) (צילום צילום מסך: ערוץ 1)
ערוץ הספורט צפוי לשדר החל מהשבוע הבא 2 משחקים מליגת העל בשידור חי. לאייס נודע כי הערוץ וחברת צ'רלטון קיימו בתקופה האחרונה מגעים לגבי רכישת הזכויות לשידור משחקים בימים שבת וראשון משלב הפלייאוף התחתון של ליגת העל, במה שנראה כתחילתה של ידידות מופלאה בין הצדדים, שעשויה אף לזלוג לעונות הבאות.
חברת צ'רלטון מחזיקה בידיה את הזכויות ל-6 משחקים בכל מחזור, כאשר הזכויות לשידור המשחק המרכזי הם בידי ערוץ 1, שמשדר אותו בימים ראשון או שני. הדבר ישתנה לקראת העונות הבאות, וזאת לאחר שצ'רלטון זכתה במכרז לכל הכדורגל הישראלי, עליו תשלם יותר מחצי מיליארד שקלים ל-4 עונות. ואולם חלק מהזכויות היא תאלץ למכור לגופים אחרים (כגון המשחק המרכזי או משדר סיכום המחזור, א"כ), משום שעל פי המכרז, שידורים אלה אמורים לעבור בערוצים פתוחים.
העונה הנוכחית הגיעה לשליש האחרון שלה עם תחילתם של משחקי הפלייאוף בעוד כשבוע וחצי, לאחר פגרת הנבחרת בשבת הנוכחית. במסגרת ההסכם הנרקם, ערוץ הספורט ישדר בכל אחד מ-7 מחזורי הפלייאוף התחתון – בו יאבקו הקבוצות נגד הירידה לליגת המשנה – 2 משחקים במחזור, אחד בערוץ פתוח והשני בסגור. בשבת ישדר הערוץ בתשלום 5 לייב את משחק 6 בחשיבותו, ואילו ביום ראשון ישודר בספורט 5 משחק 7 בחשיבותו - במשבצת ערב מוקדמת כדי השידור לא יתנגש במשחק המרכזי בערוץ 1.
עד כה שידרה צ'רלטון 3 משחקים במחזור, עליהם מצטרף המשחק המרכזי בערוץ 1. כעת ישודרו 2 משחקים נוספים בערוץ הספורט, וצ'רלטון תשדר משחק נוסף, בראשון או בשני, תלוי ביום בו ישודר המשחק המרכזי בערוץ 1.
גורמים בשוק התקשורת מעריכים כי ההסכם הנרקם בין צ'רלטון לערוץ הספורט מצביע על הסכם גדול הרבה יותר שעשוי להיחתם בין הצדדים לקראת העונות הבאות, כך ששידור כל 7 משחקי המחזור כבר בשליש השלישי של העונה הנוכחית, הוא למעשה פיילוט לקראת העונה הקרובה. מאידך, גורמים אחרים מצביעים על כך שיש מחסור בשידור כדורגל בשבת בערוץ הספורט, וההסכם המסתמן אמור לפתור את הבעיה, לפחות בשבועות הקרובים. 
מערוץ הספורט לא התקבלה תגובה. בצ'רלטון סירבו להגיב. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה לא בעוד שבוע וחצי, זה מחרתיים (ל"ת)
    אחד שיודע 03/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין פגרה בשבת,חובבנים.
    צוח 03/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש משחקי פלייאוף עליון. פגרת הנבחרת רק בעוד שבועיים.
    סגור