תקשורת ומדיה

"הקהל צמא לכוכבים חדשים" מאחורי הקלעים של דף בטטת הכורסה

לפני כשנתיים וחצי נפתח עמוד הפייסבוק "בטטת כורסה"  וסיקר את תכניות הריאליטי השונות, בתקופת הקורונה העמוד עבר לאינסטגרם ובתוך שנה בלבד צבר 40 אלף עוקבים. ראיון עם ירדן נוסבאום, בטטת הכורסה ששיגע את חובבי הריאליטי
אביחי דלאל |  1
ירדן נוסבאום בטטת כורסה (צילום באדיבות המצולם)
לפני כארבע שנים, ירדן נוסבאום (30) מתל אביב, בדיוק עזב את העבודה שלו כאיש פרסום ובזמן שהוא מחפש למלא את הזמן הוא החליט לפתוח עמוד פייסבוק ולשלב בין האהבה שלו לכתיבה והאהבה לטלוויזיה. בתקופת הקורונה, קרה סיפור דומה, בעקבות הקורונה נוסבאום מצא את עצמו ללא עבודה והחליט לעבור לפלטפורמה אחרת האינסטגרם.
בתוך שנה בלבד העמוד של "בטטת כורסה" כבר נושק  ל-40 אלף עוקבים והצליח לשגע את חובבי הריאליטי וכעת  רגע  לאחר פתיחת האתר של בלוג הריאליטי ועם השאיפות להפוך את זה לעסק, אתר ice בריאיון עם הבטטה ששיגעה את חובבי הריאליטי.
אז מה הסיפור של בטטת כורסה?
״העמוד היה קיים שנתיים וחצי, זה התחיל בדף פייסבוק ולאחר מכן המשיך לאינסטגרם. בפייסבוק לא היה פנים לבטטת כורסה ולא ידעו אם זה בן או בת, זה עמוד שנפתח בזמן שלא עבדתי וחשבתי איך לשלב את האהבה לכתיבה לאהבה לטלוויזיה בכלל והתחלתי לעלות תוכן. הגיע הקורונה, נאלצו לפטר אותי בעבודה והחלטתי להעביר את העמוד שלי לאינסטגרם זה יותר זמין למשפיענים ולסלבס עצמם״.
ומה גרם לזה להתפוצץ ככה?
״כשבטטת כורסה הגיע חצה את 3,000 העוקבים הראשונים, התחילו ליצור איתי קשר, זה הגיעו לרמות הגבוהות בהפקות הטלוויזיה. זה התחיל בהישרדות, יצרתי קשר עם השורדים וגיליתי שהם אהבו את התוכן שלי, הפרגונים והפרשנות. היו שיתופי פעולה עם הפקות וכבר בסוף העונה של הישרדות עברתי את רף עשרת אלפים העוקבים וכיום אנחנו כבר נושקים ל-40 אלף, בסוף הישרדות ראיתי שיש ביקוש לתוכן ושמבקשים ממני עוד תוכן בריאליטי נוספים כמו המירוץ למיליון, האח הגדול ועוד, מפה זה כדור שלג שגדל ולא עוצר״.
אתה עושה לייבים עם מפורסמים, איך הצלחת לייצר איתם את הקשר הזה לעמוד?
״הקשר מגיע בעקבות התוכן שעולה, אני לא תמיד בקשר עם אותם סלבס כשאני מעלה את התוכן, לפעמים זה מגיע תוך כדי ואם אני רואה נגיד שסלבס עוקבים אחריי אני אומר להם ׳וואוו, תודה, אני מעריך, איזה כיף׳ ומתחיל פה קשר. פרגונים הדדיים, הם משתפים, הקהל גדל והלייב לדוגמה נראה כיפי אבל מאוד מקצועי, יש תיאומים של השאלות מראש, אני לא אתן שמרואיין שלי ירגיש לא נעים בזמן שהוא מכבד אותי בגלל שאלה כזו אחרת״.
למה דווקא "בטטת כורסה" כשיש מלא בלוגים טובים בתחום הבידור?
״נכון, יש המון עמודי בידור טובים שיודעים לעשות תוכן טוב, בטטת כורסה מתמקד אך ורק בריאליטי, הרבה פחות רכילות, נטו מתייחס לעובדות, לתוכן של הריאליטי בפרקים, ביקורת, זווית קצת שונה של הצופה כלפי תעשיית הריאליטי בישראל, יש המון תוכן שמופיע לראשונה אצלי לעומת אחרי באח הגדול לדוגמה פירסמתי הדחות של חמישה דיירים מתוך שמונה עשר, כמעט שליש, לפני כולם שזה כבוד אדיר והישג לא קטן בכלל״.
מה השאיפות הבאות?
״אין לי יותר מדי שאיפות גדולות  סביב הדף, זה תחביב שהופך מקצועי, אני נשאר עם הרגליים על הקרקע. זה אמנם נראה כך אבל חשוב להבין שאני לא נמצא כל היום בעמוד של הבטטה ויש לי עבודה שממנה אני מתפרנס, גם בתחום התקשורת, מפרסם תוכן באתרים בינלאומיים. לאחרונה הוקם אתר שהקמתי בעזרת חבר ומשם ננסה לפתוח דלת לפלטפורמות נוספות לשיתופי פעולה״.
בעבר כבר עלו הגרלות ושיתופי פעולה.
״חלק מההגרלות יצאו מהכיס שלי, אני אוהב לפנק את העוקבים שלי, חלק מההגרלות הם באמת עם שיתופי פעולה עם סלבס כמו אסי בוזגלו בזמנו ומותג החולצות של בני ברוכים של הדרימר, מדי פעם יש שיתופי פעולה ואני משתדל לא להעמיס את זה על העמוד כדי שהוא יישאר אותנטי ושיתופי פעולה לא רלוונטים לתוכן ולריאליטי אני מעדיף להימנע כדי שהעוקבים יאמינו בתוכן שלי, יאהבו אותו ויתחברו אליו״.
אז כרגע עדיין מדובר בתחביב?
״זה כבר חלק בלתי נמנע מחיי, אני לא פוסל שזה יהיה העיסוק המרכזי שלי, אני פתוח להצעות. יש כמה הצעות, זה מאוד מחמיא אבל נכון לרגע זה, העסק של הבטטה הוא לא מקור הפרנסה היחידי בחיי״.
מבחינת העוקבים, למה הם צריכים לצפות, יש פרוייקטים על הכוונת?
״כרגע אנחנו מתקדמים בתכניות הריאליטי שמשודרות, זוג מנצח בעיקר, בקרוב יעלו העונות החדשות של האח הגדול, הישרדות והזמר במסיכה. הישרדות זה פורמט שאני מאוד אוהב ויש לי המון תוכן לדבר עליו ולתת לעוקבים, הזמר במסיכה חשפתי את כל הזמרים אחרי ארבע הדחות בלבד ואני אשתדל לעמוד בציפיות גם הפעם ויש גם הכוכב הבא״.
אם כבר דיברנו על זה, הפריים טיים מלא בריאליטי, מה דעתך על הריאליטי?
״ריאליטי מאז ומתמיד היה מרכז העניינים בטלוויזיה, הביא המון רייטינג לתכניות, השוק השתנה מאז המיזוג והפיצול בין הערוצים אבל הריאליטי עדיין במרכז. אני חושב שהקהל צמא לכוכבים חדשים, הרבה תכניות בסימן וי איי פי וכוכבי עבר, הקהל צמא לפרצופים חדשים ודמויות שעוד לא ראו״.
למה אתה חושב ככה?
״הקהל אומר לי את זה הרבה, גם אני חושב ככה, אני בא לראות ריאליטי למשל הישרדות אני רואה אנשים שרוצים להתפרסם ולקדם את עצמם וזה הרבה פעמים פוגע בתוכן של התכנית והפורמט, אם נביא לדוגמה עונת אנונימיים להישרדות יבואו אנשים שרוצים לשחק את המשחק והם לא יבואו לקדם מוצרים או עצמם״.
מה אפשר לאחל לך?
״העמוד ממשיך להתנהל ולצמוח, מתקרבים ל-40 אלף עוקבים, אני לא הולך להפסיק בקרוב. תוכן שהעוקבים אוהבים, תוכן ראשוני ומדוייק, אמין, לא יורד נמוך, לא צהוב ובעיקר אמיתי״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בטטת כורסה מלך!!!
    עופר 05/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתיבה מקצועית שמפתיעה כל פעם מחדש ומראה בקיאות ושליטה בכל דבר שמתפרסם. כל הכבוד, תמשיך בדרך הזו ל 50K עוקבים, מאמינים בך!
    סגור