תקשורת ומדיה

לאחר 54 שנות פעילות: מגזין "את" לא יודפס יותר

מגזין "את" פירסם אתמול ברשתות החברתיות כי הוא יסיים את דרכו כמגזין מודפס והמשך פעילותו תהיה באתר האינטרנט שיתעדכן באופן יומיומי. העורכת הראשית, עדי עוז: "הרגע הזה בהחלט צובט בלב, ובכל זאת - משמח אותי מאוד"
אביחי דלאל | 
עדי עוז, העורכת הראשית של מגזין "את" (צילום עופרי איווניר, פייסבוק)
אחרי 54 שנים של פעילות, השבועון ומגזין הנשים "את" הודיע אתמול (שלישי) על כך שגיליון ראש השנה שייצא יהיה הגיליון המודפס האחרון וכי המגזין ימשיך לפעול, אך פעילותו תימשך באתר האינטרנט שיתעדכן באופן יומיומי. 
כזכור, על פי סקר TGI, מגזין "את" רשם ירידה בחשיפה. בשנה שעברה, 3.5% נחשפו אל המגזין ואילו השנה 2% בלבד, גם במדדים החצי שנתיים המגזין רשם ירידה בחשיפה בשנתיים האחרונות. ביולי-דצמבר 2019 המגזין זכה לחשיפה של 3.7%, ינואר-יוני 2020 עם 3.3%, יולי-דצמבר 2020 עם 2.1% ובחצי השנה הראשונה של 2021 חשיפה של 1.9% בלבד.
בפוסט שנכתב ברשתות החברתיות של המגזין פורסמה הבשורה: "גיליון ראש השנה החגיגי (שיופץ בספטמבר) יהיה הגיליון האחרון שיראה אור בדפוס.  אנחנו ממשיכות ליצור על בסיס יומי תוכן לייף-סטייל מגוון אופנתי ופמיניסטי באתר האינטרנט שלנו, בניוזלטרים היומיים, בערוצי הסושיאל השונים ובמגזין דיגיטלי חדש, מרהיב ומושקע במיוחד. אנחנו אוהבות את נייר הכרומו המבריק, את ריח הדפוס, את תחושת הדיפדוף ואת איכות הצילומים, אבל מבינות שב-2021 כל זה כבר לא הכרחי".
לאחר מכן, באותו הפוסט כתבו על המעבר לממשק הדיגיטלי: "המדיה הדיגיטלית עובדת נהדר, והתכנים של 'את' מגיעים מדי חודש למאות אלפי קוראות באתר ולמאות אלפי עוקבות ברשתות החברתיות. ההתמקדות בדיגיטל תאפשר לנו להקדיש יותר זמן, אנרגיה ומשאבים ליצירת תכנים איכותיים: יותר כתבות והפקות שער מושקעות עם הכוכבות הכי גדולות, יותר כתבות עומק עם הנשים הכי מעניינות, ויותר הפקות אופנה ברמה הכי גבוהה בארץ -  כך שנוכל להמשיך לקדם מעצבות ומעצבי אופנה ישראלים, לעדכן אתכן בחידושים הכי חמים ולכתוב על תיירות, קריירה, יחסים, משפחה, עיצוב, סקס ובריאות – ולהגיע לשיאים חדשים, ביחד אתכן הקוראות".
את הפוסט סיכמו: "זה לא הסוף ואפילו לא התחלה חדשה. זה פשוט השינוי המתבקש ברגע הזה בזמן. לא נכחיש שיש לנו צביטה קטנה בלב, הפרינט הוא בכל זאת האהבה הראשונה שלנו ועשינו כבר 878 גיליונות של 'את', אבל שינוי הוא חלק מהחיים ואנחנו אוהבות להשתנות ולהתפתח. מזמינות אתכן להמשיך איתנו את המסע".
את הפוסט שפורסם בדף הרשמי של המגזין כתבה העורכת הראשית, עדי עוז שנפרדה מהמגזין גם בדף הפייסבוק הפרטי שלה שם כתבה: "המהלך הזה נעשה כדי שנוכל להשקיע יותר משאבים ואנרגיה בדיגיטל של 'את'. בשנים האחרונות אני עושה הרבה דיגיטל אבל כבר מעל 20 שנה שאני עושה עיתונים מודפסים והרגע הזה בהחלט צובט בלב, ובכל זאת - משמח אותי מאוד. אקולוגית, כלכלית, מקצועית - אין באמת סיבה לעשות עוד עיתונים מודפסים היום ואני חושבת שזו הדרך הנכונה לגרום ל"את" להתקדם ולהמשיך להיות שחקן משמעותי גם בשנים הבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה