מדדים ומחקרים

סקר TGI: הפרינט עדיין כאן, אלו העיתונים המובילים בישראל

סקר TGI שמתפרסם הבוקר (חמישי) שופך אור על נתוני החשיפה בחציון הראשון של 2021 שהתבטא בחזרה לשגרה ממשבר הקורונה, עיתונות הפרינט עדיין קיימת ונתוני החשיפה עלו מהחציון הקודם
אביחי דלאל |  2
סקר TGI
סקר TGI שמתפרסם הבוקר (חמישי) מגלה מהם הרגלי צריכת המדיה של הישראלים. החשיבות הגדולה של הסקר הזה הוא בעובדה כי מחירי הפרסום נקבעים לפי המדדים המתפרסמים בו ואף חלוקת תקציבי הפרסום בין כלי התקשורת השונים.
בתחום עיתוני הפרינט, העיתונים התחלקו לארבע קטגוריות: עיתונים יומיים, עיתונים כלכליים, עיתוני סוף השבוע ומגזינים, שבועונים, ירחונים ודו חודשיים. באורח פלא, ניתן לראות עלייה בחשיפה לעיתוני הפרינט מהחציון הקודם. בחציון הנוכחי גודל המדגם עמד על 2,508 ואוכלוסייה של 4,501. 
בעיתונים היומיים, ישראל היום הוא העיתון עם שיעור החשיפה הגדול ביותר בחציון הנוכחי, ינואר עד יוני 2021 שיעור החשיפה גדל מ-22.3% ל-31.5% חשיפה. במקום השני, ידיעות אחרונות עם עלייה מ-20.4% חשיפה ל-25.4% בחציון הנוכחי. במקום השלישי הארץ שגם כן רשם עלייה בחשיפה מ-4.3% ל-4.5 חשיפה. בקבוצת מעריב גדלה החשיפה גם כן, במעריב השבוע החשיפה גדלה מ-2.5% ל-3.3% חשיפה ובמעריב הבוקר הייתה עלייה מזערית בחשיפה מ-2.6% ל-2.7%.

בעיתוני סוף השבוע גם קיימת מגמת עלייה בחשיפה. ישראל היום זה העיתון עם החשיפה הגבוהה ביותר גם בקטגוריה זו עם חשיפה של 32.5%, ידיעות אחרונות עם חשיפה של 30.6%, בשבע במקום השלישי עם  7.5% חשיפה ועקף את עיתון הארץ בסופ"ש עם 5.9% חשיפה, מקור ראשון עם חשיפה של 4.6% וגלובס נועלת את הרשימה עם חשיפה של 3.4%. כל העיתונים רשמו עלייה בחשיפה מהחציון הקודם כשאת העלייה הגדולה ביותר בחשיפה עשה עיתון ישראל היום מ-23.1% חשיפה.


בעיתונים הכלכליים, כלכליסט, הוא עיתון הכלכלה המוביל עם חשיפה של 10.7% בעלייה מ-9.9% חשיפה. ודה מרקר מבית הארץ במקום השני עם חשיפה של 4.5% בעלייה מ-4.4%. שני העיתונים מופיעים כעיתון יומי עצמאי. זאת במקביל להיותם מופצים כמוסף  בעיתונים הארץ וידיעות אחרונות. רמת החשיפה לכלכליסט ו-The Marker הן כמוסף והן כעיתון עצמאי מוצגים כנתון אחד.
המגזינים השונים רשמו מגמה מעורבת בחשיפה. מגזין את רשם ירידה בחשיפה יחד עם מגזין מנטה ונשיונל ג'אוגראפיק. לאישה, השבועון היחיד ברשימה עם שיעור חשיפה של 8.4%. מגזין נשים שעבר מקטגוריה הדו-שבועונים לקטגוריית הירחונים עם 4.1% , מגזין מנטה עם 3.2%, מגזין אוטו עם 3.1% חשיפה. מגזין בנין ודיור, המגזין הדו חודשי עם 2.5% חשיפה. מגזין את עם 1.9%, מגזין דה מרקר עם 1.9% חשיפה. נשיונל ג'אוגראפיק מגזים עם 1.3% חשיפה. בלייזר עם 1.2%, החיים הטובים קלאב 50+ עם חשיפה של 1% והמגזין הדו חודשי השני הוא ארץ וטבע עם חשיפה של 0.9%. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העם אוהב לקרוא את האמת (ל"ת)
    דנה 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם "העם" וגם "אמת" זה בולשיט. כל אחד ממציא מה שבא לו.
    זיס 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם "העם" וגם "אמת" זה בולשיט. כל אחד ממציא מה שבא לו, ואז מנסה להפיץ את זה כאילו הפנטזיה שלו היא עובדה. יותר מדי אנשים בלי השכלה, בלי מקצועובלי עבודה נמצאים בימין, והם משועממים, אז הם ממציאים לעצמם "עובדות" ומסמנים לעצמם "בוגדים". תתחילו לעבוד ותראו שהבעיה נעלמת מעצמה. רק בריאות.
    סגור