תקשורת ומדיה

גרינצייג: "מעודדת מפיצי חרטוטים", בר-לב: "קמפיין פייק מביש"

העיתונאי של גלובס תקף בחריפות את העיתונאית העצמאית בשורה של ציוצים המביאה דוגמאות להתבטאויותיה בעבר "יש לה משיכה לקונספירציות לא מדעיות במיוחד", וזו ענתה לו "יש לך בעיות בהבנת הנקרא, ביכולת הסקת מסקנות, ואתה מפגין בורות בנושאים עליהם אתה מדבר" 
מערכת ice | 
אורלי בר לב, אבישי גרינצייג (צילום ויקיפדיה, טוויטר/ אבישי גרינצייג)

הקרב על מי אומר מה ושיוצא מהקשרו בנוגע לחיסונים עלה היום שלב. בדיון ארוך בין כתב גלובס, אבישי גרינצייג, לבין העיתונאית העצמאית אורלי בר-לב, השניים התקוטטו לאחר שהראשון ניסה להוכיח באמצעות ציוצי עבר של האחרונה כי היא חובבת קונספירציות.

הכל החל אתמול (רביעי) בבוקר כאשר העיתונאי צייץ מספר ציוצים מהעבר הרחוק של בר-לב, לעג לה וביכם בציוץ אחד את כולם "טוב, סיימתי כאן למרות שיש עוד לא מעט. על פניו, עולה מכל הנ''ל תופעה של משיכה לקונספירציות לא מדעיות במיוחד יצויין כי למרות שבשנת 2012, 2013 ו-2014 הדהדה אור-לי (חברתי) את קונספירציית הכמיטרלייס, היא מודה שבהמשך היא השתכנעה שזו סתם קונספירציה".
 


בר-לב לא נשארה חייבת והשיבה "השקעת שעתיים שלמות הבוקר בשליפה מהאוב של ציוצים ישנים שלי מהעשור הקודם. השתמשת בהם כדי לנסות לצייר תדמית שקרית שלי. אתה עושה בדיוק מה שעשה הפרופיל האנונימי אתמול. האמן לי שעל סמך כמה ציוצים שלך מהעבר והוצאתם מהקשרם, אפשר לבנות לך תדמית של **** שאינה מי שאתה. וזה מה שאתה עושה לי"
לאחר מכן עברה העיתונאית להתקפה "מעיון ב-7(!) ציוצים שהקדשת לי הבוקר אני רואה שיש לך בעיות בהבנת הנקרא, ביכולת הסקת מסקנות, ואתה מפגין בורות בנושאים עליהם אתה מדבר. לא מתאים לפרשן וכתב משפטי. לא מוצאת טעם לנהל איתך דיון לאור ניסיונות ההכפשה שלך" והוסיפה עוד צמד ציוצים עם דוגמאות שמוכיחות את דבריה לטענתה. לאחר מכן בר-לב המשיכה לתקוף "החלק מדהים בעיסוק שלך בי ביממה האחרונה, היא ההחלטה להצטרף לקמפיין הפייק המכפיש של הפרופיל האנונימי שמסרב להזדהות גם אחרי שהוכחתי את שקריו. בנוסף, הבטחת לקוראיך שתגובתי תובא במלואה. לא עשית זאת. מה זה אומר עליך? ההחלטה שלך "להתיישב עלי" באובססיביות מעידה לא עלי, אלא עליך" וסיכמה "ואהבת לרעך כמוך".
 
גרינצייג לא נשאר אדיש למתקפה החוזרת אליו והשיב "אור-לי, את יודעת שאין לי משהו על רקע אישי נגדך. מעולם לא עשית לי משהו רע, ואין לי עניין להזיק לך. אני כן מוטרד משיח שרלטני או משיח קונספירטורי, שעושה חור בספינה של כולנו. אני לא חושב שכל אחד צריך להיות רופא אליל. סקרנות היא דבר חיובי אך ספקנות לפעמים גם יוצרת עיוותים נוראיים". בר-לב מציד השיבה בשאלה נוקבת לצד צירוף ציוץ בו הוא לועג לדבריה "האם בשנים האחרונות, מאז שהפכתי לדמות ציבורית ועיתונאית עצמאית במימון הציבור, ראית איזושהי טענה "שרלטנית" או "קונספירטיבית" שלי? האם הצגתי עצמי כ"רופאת אליל"?? פרסומיי העיתונאיים מבוססי עובדות. אבל אתה משתתף בשיח פייק שמכפיש אותי. ועל סמך פייק אתה מנסה לפגוע בפרנסתי?".
 
גרינצייג ניסה לאחר מכן להסביר הסביר: "1. הציוץ שצילמת היה בדיחה, עם פראפרזה לאיומי ביטול מינויים לעיתון הארץ... אין לי שום רצון ושום כוונה לפגוע בפרנסתך. אני מאחל לך פרנסה בשפע. 2. אני חושב שאת לא קולטת את הנקודה. היום, ממש היום, את מקדמת את השיח ה"ספקני". משם התחיל כל הסיפור. את באמת לא שמה לב מי חוגג מהציוצים שלך?". בר-לב תהתה לגבי הסעיף השני שהוא הציג "מה זה "היום, ממש היום"? איזה שיח "ספקני" אני "מקדמת"?". לכך גרינצייג השיב "את מקדמת שיח "מתחסנים ומתנגדי חיסונים מסרבים להיות אויבים". זה כאילו יפה ונחמד, אך בפועל את פשוט מעודדת את מפיצי החירטוטים ונותנת רוח גבית. את תוקפת את מדיניות הממשלה שמסבירה שהם מסכנים את הציבור, וטוענת שזו הסתה. מה גם שהתחושה היא שאת מסרבת להודות שטענותייך בעבר היו מופרכות".
העיתונאית הסבירה את כוונותיה "אני אכן טוענת שלסמן את האוכלוסייה שלא התחסנה כאויב העם, זו הסתה נגד אזרחים ע"ע "תת מקלע". קבוצת הלא מתחסנים כוללת הרבה תתי קבוצות כפי שהסברתי שוב ושוב בשבועות האחרונים, שלגבי רובן כנראה מדיניות ממשלתית של עידוד והסברה ושכנוע הייתה משנה את התמונה הכוללת. את הקומץ האידאולוגי שלא רוצה להתחסן לא ניתן לשכנע בהפחדות והסתה, אי אפשר לכפות עליהם - וזה עקרון יסוד בדמוקרטיה שאסור לחצות אותו - ולכן החברה צריכה להכיל אותם ויכולה להכילם ואת זכותם לקבל החלטה על גופם. טענתי היא שהסכנה לדמוקרטיה ולשלמות החברה גדולה לא פחות בשיח ההסתה הנוכחי"
 
"למעט נושא אחד שבו בסה"כ שאלתי שאלות לרגע קצר בעבר הרחוק והבהרתי עוד אתמול שהנושא לא אמין (ולכן לא ברור מדוע צייצת על זה היום), שאר הנושאים שהעליתי לא היו מופרכים באותן שנים שבהן כתבתי, וביחס למה שהיה ידוע אז. העובדות מוכיחות זאת. התחושה היא שאתה זה שלא מבין את החומרה של מה שעשית, ומסרב להודות שבאובסיסביות לא מובנת, תוך סימון שלי כ"אויב", לקחת חלק בקמפיין פייק מכפיש. ו. מקווה שברוח חודש אלול, תכיר במה שקרה, ונוכל להתקדם הלאה באמת כחברים", סיכמה בדיון שצפוי עוד להימשך

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה