תקשורת ומדיה

גלאון מייעצת לגנץ: "להפעיל יד ברזל נגד אלימות המתנחלים"

יו"ר מרצ לשעבר, במסר לשר הביטחון בני גנץ על הפעולות הנדרשות להמשך המו"מ מול הפלסטינים וסיום הכיבוש: "הציבור הפלסטיני רותח. אם אתה רוצה למנוע אינתיפאדה, יש צורך במעשים"
מערכת ice |  4
זהבה גלאון (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, במסר תקיף היום (שני) לשר הביטחון בני גנץ, בכל הקשור להתקדמות המו"מ מול הפלסטינים, ולאחר הפגישה של יו"ר הרשות אבו מאזן בביתו. גלאון פרגנה לגנץ על המחוות שנתן: "המהלך של גנץ מהווה סדק במדיניות הבידול בין הרצועה לגדה, שהייתה המדיניות העיקרית של בנימין נתניהו מול הפלסטינים. אבל אין די בכך".
לדברי חברת הכנסת לשעבר, בטור שכתבה באתר הארץ, היא אמנם ביקרה בחריפות את גנץ בעבר, אבל עתה היא מפרגנת לו לאור התקדמותו במו"מ ואותה פגישה מפורסמת עם אבו מאזן: "הצריכה לא מעט אומץ, שאחרים בממשלה לא גייס".
 
על החשיבות בכך, הוסיפה גלאון כי בישראל יש מחנה גדול שמבקש לסיים את הכיבוש, וגנץ רואה את הדיווחים ואת האותות המבשרים על כך: "הציבור הפלסטיני רותח ואנחנו, כפי שהדליפה לשכתך, על סף אינתיפאדה שלישית. ונראה שבממשלה הזאת לא מתכוונים לקדם שום תהליך מדיני", כתבה.
ובכל זאת, פונה גלאון לגנץ: אם אינך יכול לשנות, עליו לפחות לשנות את המצב הקיים: "להפעיל יד ברזל נגד אלימות המתנחלים. פעמים רבות מדי עמדו חיילי צה"ל מנגד או אף השתתפו בפועל באלימות הזאת. עליך להכריז שרוח המפקד השתנתה, ושצה"ל שוב לא ימלמל רפות ש"אלימות נגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית" - אלא יעצור את העבריינים וידרוש להעמידם לדין. הבהר לחייליך שהם יכולים לעכב מתנחלים, ושחובתו של הצבא להגן על פלסטינים ועל רכושם".
 
עוד הוסיפה גלאון על מהלכים נוספים: להסיר את המאחזים בחומש וביצהר ואת מאחז אביתר: "אם אתה רוצה למנוע אינתיפאדה, יש צורך במעשים". בנוסף, על גנץ לפתוח את הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים להחזיר את השגריר הפלסטיני לארה"ב. 
ומה יהיה אם תקום לו התנגדות? "אולי כמה משותפיך לממשלה יתעצבנו מזה" כתבה גלאון, "אך לא יוכלו לעשות דבר: הם אינם יכולים בלעדיך, ואין להם עניין ללכת לבחירות. המחשבה על ממשלת נתניהו, סמוטריץ' ובן־גביר מעוררת חלחלה אצל כולנו. נצל את הפרצה הזאת בקו שלהם". גלאון חתמה: "יש לך הזדמנות לתקן את שמך בדברי הימים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    היא מתה על זה... (ל"ת)
    אסי 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    האישה מטורפת לגמרי.
    דרורה גל 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו חייב להעיר אותה או שהרוגי אוסלו הבאים יתחילו למלא את הרחובות.
    סגור
  • 2.
    איזו פח
    אושרת 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו פח, זה פשוט לא יאמן, אני שונאת אותה
    סגור
  • 1.
    הבטלה משעממת וצריך לייצר כותרות אנטי ישראליות. מסכנה (ל"ת)
    חפשי לך חיים 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור