תקשורת ומדיה

אחרי קיצור המהדורות: יו"ר הרשות השניה מסיימת את תפקידה

אחרי שהרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו הובילה את קיצור המהדורות המרכזיות בערוצים המסחריים, יו"ר הרשות מסיימת קדנציה ונפרדת, "אל תרדפו אחר הרייטינג ושיעורי ההאזנה"
מערכת ice |  2
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום אודי פורטל)
הרשות השניה לרדיו וטלוויזיה נפרדה אתמול מיוליה שמאלוב-ברקוביץ' שכיהנה כיו"ר הרשות בארבע השנים האחרונות. בחודשים האחרונים זכור במיוחד תהליך שהובילה הרשות השניה בראשותה, עם הקביעה לקיצור מהדורת החדשות אחרי מחאת הרשת שהתנהלה בנושא.
באירוע הפרידה שהתקיים אתמול בתל אביב אמרה יו"ר הרשות היוצאת, "הרדיו האזורי הציל את התקשורת בישראל. הוא אפשר לתת ביטוי לקהלים שנזנחו על-ידי תחנות הרדיו הארציות; הוא אפשר לערביי ישראלים, לעולים מחבר המדינות, לחרדים, למתנחלים ולתושבים מהפריפריה להשמיע את קולם“
 
עוד אמרה שמאלוב-ברקוביץ‘, ”לא מספיק שהתקשורת המוסדית נלחמת יום, יום, שעה, שעה על כל צופה, מאזין וקורא אל מול הזליגה הבלתי פוסקת של הפרסום אל המדיות הזרות, כגון גוגל, פייסבוק, יוטיוב, אמזון, דיסני, נטפליקס. מאות מיליונים יוצאים אל מחוץ לגבולות מדינת ישראל ללא שום מחויבות לטובת ולמען אזרחי המדינה, וללא מיסוי כלשהו; אבל כולנו יודעים שזה פוגע אנושות בשוק המקומי, בתקשורת המקומית, ביצירה המקומית בעובדים, עורכים, עיתונאים, מפיקים, כתבים, במאים, תסריטאים ועוד. כי בלי תקשורת חזקה אין דמוקרטיה, בלי יצירה מקומית אנחנו ננבול כפרח שלא הושקה, כי זו נשמת אפה של כל חברה מתוקנת שחפצה להתקיים. בלי יצירה מקומית אין לנו זכות קיום. עד שיחליטו למסות את גוגל, פייסבוק, יוטיוב ודומיהם, צריך להקים כבר היום קרן ממלכתית לשמירה על היצירה הישראלית".
 
”אין ספק שהשמירה על התקשורת המקומית תלויה לא פחות במורשים לשידורים“, הדגישה שמאלוב-ברקוביץ‘. ”אל תרדפו אחר הרייטינג ושיעורי ההאזנה; תרדפו אחר אמון הציבור במדיה שלכם. המשבר הקשה אשר פוקד אותנו בשנים האחרונות הוא לא משבר כלכלי ולא משבר חברתי, הוא משבר אמון, ובידיכם הפתרון - איזון, גיוון ודיווח האמת. כי הווליום הגבוה, וההקצנה של כל כותרת וכל חדשה לא תוכל להחזיק מעמד, כי משלב מסוים האוזניים כואבות, והעיניים צורבות“.
את שמאלוב-ברקוביץ' יחליף בתפקיד עו"ד עדן בר-טל, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, שכיהן בתפקיד בין השנים 2009-2013. לאחר מכן, בין השנים 2020-2021, כיהן כמנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי. 
באירוע השתתפו מנכ“לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין וראש מטה שר התקשורת, עו“ד עמית פרסיקו, שבירכו את שמאלוב-ברקוביץ‘ על פועלה, איחלו לה הצלחה בהמשך הדרך ונפרדו מחברי מועצת הרשות השנייה. כמו כן נכחו חברי המועצה ד“ר דליה זליקוביץ‘, מרה מרו סנבטו, יו“ר ועדת הרדיו ד“ר מיכל שפירא, יוכי פלר ויצחק בורבא. עוד לקחו חלק מנכ“ל חדשות 12 אבי וייס ויו“ר דירקטוריון חדשות 12 תמי רווה, מנכ“ל רשת 13 אבי בן טל, יורי קגנוביץ‘, מנכ“ל ערוץ 9, וד“ר יפעת בן חי שגב, נציגת הדירקטורים ברשת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הרשות השניה, מה עם פתיחת מכרזי הרדיו האזורי ? ופיקוח ?
    המבקר 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פיקוח על לוח שידורי הרדיו האזורי, אין בדיקה בפועל למה שהוגדר במכרז למה שקורה בפועל בלוח השידורים , כל תחנה מקבלת חידוש אוטומטית למרות שיש פרק זמן שעל הרשות לבחון מכלול של נושאים, זו שוכחת כנראה שזיכיון הוא לא מונופול לכל החיים, לא פותחים מכרזים מחדש למרות שחלפו הרבה שנים וזה מתבקש, ואיפה התקשורת אתם שואלים ? האם זו תבקר את עצמה ? הצחקתם. הרשות השניה זה גוף חסר עמוד שדרה ולא מקצועי,יש שיגידו חותמת גומי, הגיע הזמן שמבקר המדינה יתחיל לבדוק לעומק את תפקודה והתנהלותה של הרשות השניה ואת נושא המכרזים וחידושם. הזיכיון מוענק לארבע שנים בהליך של מכרז. המועצה רשאית להאריך את הזיכיון ללא מכרז לשלוש תקופות נוספות של ארבע שנים כל אחת, לפי שיקול דעתה, בהתאם לביצועי בעל הזיכיון. תמוה מאוד שכולן מקבלות חידוש אוטומטית,אין ספק כי הנושא דורש בדיקת יסודית של המבקר ויפה שעה אחת קודם.
    סגור
  • 1.
    עכשיו תוכלי לחזור למפלגת 'כלכלה' ולהצעיד אותה להישגים
    בוכניק 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מאות אלפי הפעילים של המפלגה מחכים לך בנשימה עצורה.
    סגור